Урок № 4 Клітина рослинного організму - Біологія 7 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 7 клас

Урок № 4 Клітина рослинного організму


Урок № 4
Клітина рослинного організму

Мета уроку:розкрити особливості будови клітини рослини; з’ясувати функції компонентів клітини; підвести учнів до висновку, що клітина — цілісна система; удосконалювати вміння спостерігати, аналізувати; розвивати вміння застосовувати теоретичні знання на практиці; виховувати етично-ціннісне ставлення до природи.

Очікувані результати:учні мають знати будову збільшувальних приладів і користуватись ними; учні мають називати основні компоненти клітини рослини (оболонка, цитоплазма, ядро, пластиди, вакуолі) та вказувати на їх функції в клітині; учні мають спостерігати та описувати будову клітини рослини; учні мають дотримуватися правил виготовлення мікропрепаратів, роботи з лупою та мікроскопом.

Обладнання:________________________________________________________

Тип уроку:урок засвоєння нових знань.

n 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

n 2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація
опорних знань учнів

2.1.  Біологічний диктант.

Усім відомо, що більшість рослин мають зелений колір. Таке забарвлення рослин зумовлене особливим пігментом — __________ (хлорофілом). Саме цей пігмент забезпечує процес _________ (фотосинтезу). Під час цього процесу відбувається ____________ (перетворення сонячної енергії на хімічну енергію створених рослинами органічних сполук). За типом живлення рослини належать до ____________ (автотрофів), а тварини і гриби — до __________ (гетеротрофів). Серед рослин є багатоклітинні, одноклітинні та ____________ (колоніальні) організми. Одноклітинними рослинами є _____________ (водорості). У багатоклітинних організмів рослин клітини можуть утворювати групи, які подібні за своєю будовою та виконують спільні функції. Такі групи називаються ____________ (тканинами).

n 3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Клітини є цеглинками, з яких зводиться будівля рослини.

К. Тимірязєв

Російський учений Климент Аркадійович Тимірязєв (1843–1920) присвятив життя вивченню складних явищ, які відбуваються в зелених рослинах. Його дослідження стали великим внеском у світову науку. У праці «Життя рослин» К. А. Тимірязєв наголошував: «Переконатися в тому, що рослина складається з клітин, можна за допомогою простих засобів. Придивіться, наприклад, до тонкої скибки стиглого кавуна і ви побачите, що вона складається з дуже розсипчасто зв’язаних між собою пухирців, які нагадують ікринки чи бісер. Це — клітинки, які в м’якоті зрілих плодів зазвичай втрачають взаємозв’язок, стають вільними». І сьогодні на уроці ми розглянемо будову цих маленьких клітин.

Повідомлення вчителем теми уроку. Учні самостійно визначають мету та формулюють основні завдання.

n 4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Методи вивчення будови клітини. (Повідомлення учня, розповідь учителя, робота з підручником та таблицями, демонстрація збільшувальних приладів.)

2. Будова збільшувальних приладів. Правила роботи зі збільшувальними приладами. (Розповідь учителя, робота з лупою
та мікроскопом.)

Після вивчення будови збільшувальних приладів учні повинні запропонувати правила догляду за мікроскопом (технологія «Мікрофон»).

3. Будова рослинної клітини. (Розповідь учителя, робота з підручником, заповнення таблиці.)

n 5. Узагальнення і закріплення знань

Лабораторна робота № 1. Будова клітини рослини.

1. Інструктаж із техніки безпеки учнів, інструкція № ________.

2. Виконання лабораторної роботи (згідно з інструкційною карткою).

n 6. Підбиття підсумків уроку

«Закінчи речення».

— Сьогодні на уроці я зрозумів…

— Сьогодні на уроці я навчився…

— На цьому уроці найцікавішим було…

— Від наступного уроку я чекаю…

n 7. Домашнє завдання

7.1.  Завдання для всього класу.

Підручник _____________________________________________

Зошит _________________________________________________

7.2.  Індивідуальні та творчі завдання (пропонується два зав­дання на вибір учнів).

1. Скласти сенкани на теми «Клітина», «Пластиди».

2. Скласти казку на тему «У царстві Клітини».

 

Категорія: Біологія 7 клас | Додав: uthitel (24.11.2013)
Переглядів: 1996 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 2.7/3
Всього коментарів: 1
1  
картинку..............прошу) *-_-

Ім`я *:
Email *:
Код *: