Урок № 3 Основні процеси життєдіяльності рослин - Біологія 7 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 7 клас

Урок № 3 Основні процеси життєдіяльності рослин

Урок № 3

Основні процеси життєдіяльності рослин

Мета уроку:поглибити знання учнів про основні процеси життєдіяльності рослин (ріст, живлення, дихання, фотосинтез, транспорт речовин); сформувати поняття про життєві форми рослин; розвивати вміння порівнювати, робити висновки; формувати ціннісні орієнтації на збереження природи.

Очікувані результати:учні мають називати основні процеси життєдіяльності рослин (ріст, живлення, фотосинтез, дихання, транспорт речовин); учні мають характеризувати основні життєві форми рослин; учні мають пояснювати, чому рослини умовно поділяються на нижчі та вищі.

Обладнання:____________________________________

Тип уроку:комбінований.

n 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

n 2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація
опорних знань учнів

2.1.  «Ти — мені, я — тобі».

Учні обмінюються із сусідами по парті тестовими завданнями формату А, які склали вдома, і виконують їх.

2.2.  Розташувати наведені систематичні одиниці в низхідному порядку.

2.3.  Указати шість правильних тверджень про наукові назви організмів:

а) вони зрозумілі вченим усього світу;

б) у різних країнах вони неоднакові;

в) їх пишуть та читають латинською мовою;

г) зазвичай складаються з одного слова;

д) складаються з двох слів;

е) перше слово назви позначає рід;

є) друге слово позначає вид;

ж) перше слово назви позначає вид;

з) друге слово позначає рід;

и) перше слово назви пишеться з великої літери, а друге — з малої.

2.4.  Словникова робота.

Дати визначення поняттям «систематика», «систематичні одиниці», «вид», «царство».

n 3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Ми живемо серед рослин, вони — наші сусіди, а із сусідами потрібно жити у злагоді. Хочеш, щоб тобі було добре,— роби добро для всіх — для людей, тварин, рослин. А щоб допомагати рослинам, необхідно знати їх будову та процеси життєдіяльності. (Учитель оголошує тему уроку, учні самостійно визначають мету уроку та формулюють основні завдання.)

n 4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Основні процеси життєдіяльності рослин. (Розповідь учителя, бесіда, робота з підручником, складання опорної схеми.)

2. Різноманітність рослин. (Розповідь учителя, демонстрація гербарного матеріалу, фотографій, складання опорної схеми.)

Необхідно звернути увагу учнів на життєві форми рослин.

Життєва форма — це зовнішній вигляд рослини, що виробився під впливом навколишнього середовища і спадково закріпився. Життєву форму можна вважати проявом пристосування до умов середовища, адже вона є такою структурою рослинного організму, що перебуває в гармонії з навколишнім середовищем упродовж усього життя рослини.

n 5. Узагальнення і закріплення знань

5.1.  Сформулювати запитання до слів у заповненому кросворді.

5.2.  «Коло ідей».

Завдання для груп:

— Запропонуйте модель досліду, за допомогою якого можна довести, що гілка сухого дерева — неживий об’єкт, а гілка дерева, яка скинула листки на зиму,— живий.

— Запропонуйте дослід, що доводить належність гриба й рослини до різних царств.

5.3.      «Вірю — не вірю» (з подальшою взаємоперевіркою учнів).

Учням необхідно позначити пропоновані твердження позначками «+» — вірю або «–» — не вірю.

1)         Фізіологія — це наука, яка вивчає процеси життєдіяльності організмів.

2)         Рослини мають необмежений ріст.

3)         До царств живої природи не належить царство Дроб’янки.

4)         Основною одиницею систематики є вид.

5)         Організми не бувають одноклітинними.

6)         Під час фотосинтезу поглинається кисень.

7)         Верба належить до вищих рослин.

8)         Рослини дихають вуглекислим газом.

9)         У зелених рослин живлення автотрофне.

10)       Під час фотосинтезу в листках утворюються жири.

11)       Морква — дворічна рослина.

12)       Водорості належать до нижчих рослин

n 6. Підбиття підсумків уроку

«Закінчи речення»

1) До основних процесів життєдіяльності рослин належать… (ріст, дихання фотосинтез, живлення, транспорт речовин).

2) За типом живлення рослини належать до… (автотрофів).

3) За типом живлення тварини належать до… (гетеротрофів).

4) Пігмент, який забезпечує процес фотосинтезу,— … (хлорофіл).

5) До вищих рослин належать… (вищі спорові й насінні рослини).

6) До нижчих рослин належать… (водорості).

7) Залежно від особливостей будови надземної частини серед вищих рослин виділяють такі життєві форми: … (трави, кущі, дерева).

8) Рослини, які розвиваються та живуть протягом одного року або навіть кількох місяців, називаються… (однорічними).

9) Рослини, які живуть три і більше років, називаються… (багаторічними).

n 7. Домашнє завдання

7.1.  Завдання для всього класу.

Підручник _____________________________________________

Зошит _________________________________________________

7.2.  Індивідуальні та творчі завдання.

Підготувати повідомлення про історію відкриття клітини.

 

Категорія: Біологія 7 клас | Додав: uthitel (24.11.2013)
Переглядів: 1468 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: