Урок № 26 Контрольна робота з теми «Розмноження й розвиток рослини» - Біологія 7 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 7 клас

Урок № 26 Контрольна робота з теми «Розмноження й розвиток рослини»

Урок № 26
Контрольна робота з теми
«Розмноження й розвиток рослини»

Мета уроку:виявити рівень навчальних досягнень учнів; здійснити контроль і корекцію їх знань; перевірити вміння учнів оперувати біологічними термінами, застосовувати знання в стандартних і змінених умовах; розвивати навички письмово висловлювати думку; вдосконалювати вміння творчо виконувати поставлені завдання, відповідати на різнорівневі запитання; виховувати охайність, самостійність, почуття відповідальності.

Очікувані результати:учні мають знати визначення понять з теми «Розмноження й розвиток рослини», будову квітки, її значення в житті рослини, способи запилення рослин та поширення насіння і плодів; учні мають визначати ознаки й наводити приклади вітрозапильних та комахозапильних рослин; учні мають характеризувати пристосування квіток до запилення та пристосування плодів і насіння до поширення.

Обладнання:____________________________________________________

Тип уроку:урок контролю знань.

n 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку, налаштування на робочий настрій.

n 2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

Повідомлення змісту уроку. Визначення основної мети й завдань уроку.

n 3. Контроль знань

3.1.  Роздача індивідуальних карток із завданнями.

3.2.  Інструктаж щодо виконання завдань, пояснення шкали оцінювання завдань різних рівнів складності.

3.3.  Виконання завдань учнями.

n 4. Підбиття підсумків уроку

4.1.  Підведення підсумків роботи.

4.2.  Учитель відповідає на запитання, які виникли в учнів під час написання контрольної роботи.

n 5. Домашнє завдання

5.1.  Завдання для всього класу (не є обов’язковим).

Підручник ________________________________

Зошит ____________________________________

5.2.  Індивідуальне завдання.

Знайти цікаві факти про водорості.

Контрольна робота № 1

І варіант

І рівень (по 1 балу за кожне завдання)

Позначте одну правильну відповідь.

1. Подвійне запліднення у квіткових рослин відкрив:

А К. Лінней             В  Л. Пастер

Б С. Навашин         Г  В. Вернадський

2. Розкривним плодом є:

А горіх                    В  зернівка

Б коробочка           Г  сім’янка

3. Визначте спосіб запилення латаття білого:

А водою                  В  комахами

Б вітром                 Г  самозапилення

 

ІІ рівень (завдання 4, 5 — по 1 балу, завдання 6 — 2 бали)

Дайте визначення.

4. Суцвіття — це…

5. Розвиток — це…

6. Установіть відповідність між типом суцвіття та представниками рослин:

Типи суцвіть

Рослини

1   кріп

2   волошка

3   капуста

4   смородина

А  китиця

Б  кошик

В  сережка

Г  зонтик

Д  складний зонтик

 

Відповіді: 1 — Д, 2 — Б, 3 — А, 4 — В.

ІІІ рівень (2 бали)

7. Порівняйте способи поширення плодів і насіння та заповніть таблицю.

Приблизний варіант заповненої таблиці:

Порівняльна характеристика способів поширення плодів і насіння

Спосіб поширення

Особливості будови рослини

Приклади рослин

Самостійне

Плоди мають підвищений тургорний тиск

Огірок-пирскач, олійний біб

Вітром

Насіння і плоди дрібні, легкі, часто мають вирости: парашутики, волоски, чубчики, крильця

Вільха, клен, верба, кульбаба

Водою

Насіння і плоди мають порожнини, заповнені повітрям

Латаття, глечики

Тваринами (птахами)

Насіння і плоди клейкі, смачні, соковиті, яскраво забарвлені, мають гачки, щетинки, шипики

Омела, череда, лопух

 

ІV рівень (3 бали)

8. Поясніть, чому в плодах вишні одна насінина, а в плодах смородини багато. Від чого залежить кількість насіння в плодах?

 

ІІ варіант

І рівень (по 1 балу за кожне завдання)

Позначте одну правильну відповідь.

1. До головної частини квітки належить:

А тичинка              В  квітконіжка

Б віночок                Г  чашечка

2. Соковитим однонасінним плодом є:

А кістянка              В  ягода

Б багатокістянка    Г  біб

3. Визначте спосіб поширення плодів клена:

А водою                  В  вітром

Б птахами               Г  кажанами

 

ІІ рівень (завдання 4, 5 — по 1 балу, завдання 6 — 2 бали)

Дайте визначення.

4. Квітка — це…

5. Ріст — це…

6. Установіть відповідність між типом суцвіття та представниками рослин:

Типи суцвіть

Рослини

1   яблуня

2   пшениця

3   кульбаба

4   бузок

А  складний колос

Б  волоть

В  колос

Г  щиток

Д  кошик

 

Відповіді: 1 — Г, 2 — А, 3 — Д, 4 — Б.

 

ІІІ рівень (2 бали)

7. Порівняйте способи перехресного запилення рослин та заповніть таблицю.

Приблизний варіант заповненої таблиці:

Порівняльна характеристика перехреснозапильних рослин

Способи перенесення пилку

Особливості рослини

Приклади рослин

Вітер

Ростуть великими скупченнями; мають невеликі квітки з непоказною оцвітиною (іноді голі); утворюють велику кількість сухого, легкого пилку; часто цвітуть до розпускання листків; пиляки розташовуються на довгих тичинкових нитках; приймочки маточок широкі або довгі пір’ясті

Верба, береза, тополя, ковила

Комахи

Квітки переважно великі, яскраво забарвлені, якщо дрібні — зібрані у суцвіття; мають аро- мат і нектар; пилок липкий, нерівної форми

Мак, соняшник, конвалія

Птахи

У квітках утворюється багато нектару

Орхідея, фуксія

Вода

Пилок не тоне у воді, переважно має ниткоподібну форму

Стрілолист, кушир

 

 

ІV рівень (3 бали)

8. Поясніть, чому на деревах не буває чіпких плодів, а у трав’янистих рослин майже не буває плодів-крилаток. Чому плоди багатьох кущів (шипшини, горобини, бузини) мають яскраве забарвлення?

 

Категорія: Біологія 7 клас | Додав: uthitel (25.11.2013)
Переглядів: 6461 | Рейтинг: 3.0/4
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: