Урок № 16 Урок-узагальнення з теми «Будова та життєдіяльність рослин» - Біологія 7 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 7 клас

Урок № 16 Урок-узагальнення з теми «Будова та життєдіяльність рослин»

Урок № 16
Урок-узагальнення з теми «Будова та життєдіяльність рослин»

Мета уроку:узагальнити, систематизувати, проконтролювати та відкоригувати набуті учнями знання з теми «Будова та життєдіяльність рослин»; розвивати навички узагальнення та систематизації знань, уміння аналізувати, творчо виконувати поставлені завдання; створювати атмосферу співпраці та дружелюбності, виховувати етично-ціннісне ставлення до природи.

Очікувані результати:учні мають називати вегетативні органи рослини та характеризувати їх складові частини; учні мають пояснювати взаємозв’язок між будовою органів та їх функціями; учні мають робити висновки про зв’язок органів у рослинному організмі.

Обладнання:___________________________________________________________

Тип уроку:урок узагальнення знань (урок-гра).

n 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

n 2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

Повідомлення теми уроку.

Формулювання разом з учнями мети і завдань уроку.

Мета уроку: узагальнити набуті знання з теми «Будова та життєдіяльність рослин».

Завдання уроку:

— узагальнити знання з теми;

— систематизувати знання з теми;

— проконтролювати знання з теми;

— коригувати знання з теми.

n 3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Сьогодні ми проведемо не звичайний урок, а урок-гру та дізнаємося, як ви засвоїли основні поняття теми «Будова та життєдіяльність рослин». А хто з вас найкраще знає біологію, покаже гра. Бажаю кожному з вас успіхів і перемоги. Девізом нашого уроку стане вислів: «Що вмієте, того не забувайте, а чого не вмієте, того навчайтесь» (Володимир Мономах).

n 4. Організаційна робота. Правила гри

Гра між командами відбувається протягом усього уроку і складається з 6 конкурсів. Перед початком кожного конкурсу вчитель оголошує максимальну кількість балів, яку може отримати команда за виконане завдання. (Бажано перед початком уроку записати на дошці перелік конкурсів та позначити бали.)

n 5. Узагальнення, закріплення і контроль знань

5.1.  Представлення команд, виступ капітанів (капітани оголошують назви команд та їх склад, а також пояснюють вибір назви).

5.2.  Конкурс «Розминка».

Кожна команда ставить по п’ять «швидких» запитань, які вона підготувала заздалегідь для іншої команди.

За кожну правильну відповідь — 1 бал.

5.3.  Конкурс «Осінній листопад» (час на виконання — 2 хв).

Кожна команда отримує набір, у якому змішані прості та складні листки. Учням необхідно розподілити їх на дві групи.

Повністю виконане завдання — 2 бали.

5.4.        Конкурс «Юні фізіологи» (час на виконання — 5 хв).

Капітани команд вибирають конверт із завданням.

Конверт № 1. Схематично зобразити рух глюкози від стовпчастої клітини листка до клітин кореня.

(Наприклад: стовпчасті клітини листка → судинно-волокнистий пучок → ситоподібні трубки листка → ситоподібні трубки стебла → ситоподібні трубки центрального циліндра кореня → клітини кореня.)

Конверт № 2. Схематично зобразити рух води і мінеральних речовин від кореневого волоска до клітин листка.

Схему учні зображують на ватмані, який після відведеного часу вивішують на дошці, та пояснюють. Якщо були допущені помилки, команда суперників виправляє.

Повністю виконане завдання — 5 балів.

5.5.  Конкурс капітанів.

Команди пропонують капітанам суперників творче завдання, яке підготували вдома. На обдумування відводиться 1 хв. Якщо капітан не може відповісти сам, то звертається по допомогу до команди, але кількість балів за завдання отримує меншу.

Правильна відповідь капітана — 5 балів, за допомогою коман- ди — 2 бали.

5.6.  Конкурс «Знайди пару» (час на виконання — 2 хв).

Кожній команді пропонується по дві групи карток. На картках першої групи надруковані назви рослин, а на картках другої — назви видозмін кореня або пагона (наприклад: І група — редька, часник, омела, кукурудза, осот; ІІ група — кореневище, цибулина, коренеплід, корені-присоски, опорні корені), які необхідно з’єднати попарно.

Повністю виконане завдання — 2 бали.

5.7.        Конкурс «Чорна скринька» (час на виконання — 3 хв).

Учні повинні відгадати, яка рослина захована в чорній скриньці, за підказками вчителя. Після кожної підказки учні мають 1 хв на обдумування, після чого записують відповідь на аркуші і здають вчителю. Якщо команда впізнала рослину після першої підказки — отримує 3 бали, після другої — 2 бали, після третьої — 1 бал.

Наприклад:

І підказка. Про цю рослину та її лікувальну силу є згадки в Біблії. Вона була відома давнім грекам, римлянам і єгиптянам. Саме греки давали її атлетам перед змаганнями на Олімпійських іграх, а в Давньому Єгипті ця рослина була важливою складовою щоденного харчування, особливо для робітників, які будували піраміди.

ІІ підказка. Про цю рослину складали легенди, є багато згадок у фольклорі. Їй приписувалася незвичайна сила, вважалося, що вона захищає від вампірів; а молодята, які випивали напередодні весілля настій цієї рослини з молоком, були готові нести разом горе і радість.

ІІІ підказка. У дикому вигляді ця рослина трапляється майже повсюдно. Листя її плоске, цибулина складна, складається з 2–50 зубків, кожен з яких покритий жорсткою шкірястою лускою.

Правильна відповідь: часник.

n 6. Підбиття підсумків уроку

Підводяться підсумки роботи команд, визначається особиста першість; проводиться самооцінювання учнів.

n 7. Домашнє завдання

7.1.  Завдання для всього класу.

Підручник ____________________________________________

Зошит ________________________________________________

7.2.  Індивідуальні та творчі завдання.

Підготувати повідомлення «Цікаві факти про розмноження рослин».

 

Категорія: Біологія 7 клас | Додав: uthitel (24.11.2013)
Переглядів: 1919 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: