Урок 9 Практична робота № 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа - Біологія 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 6 клас

Урок 9 Практична робота № 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа

Урок 9

Практична робота № 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа

Мета: поглибити і розширити знання учнів про будову клітини; формувати практичні вміння і навички роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням; удосконалювати вміння учнів застосовувати теоретичні знання на практиці; розвивати вміння узагальнювати та робити висновки; виховувати наполегливість та працелюбність.

Очікувані результати: учні розпізнають на мікропрепаратах рослинних клітин: цитоплазму, вакуолю, клітинну оболонку; уміють налаштувати шкільний мікроскоп та отримати чітке зображення мікроскопічного об’єкта, виготовляти прості мікропрепарати рослинних клітин; дотримуються правил роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: урок формування вмінь та навичок.

1.   Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

2.   Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1.     Індивідуальна робота учнів за картками.

2.2.     Конкурс сенканів на тему «Пластиди» (частина домашнього завдання).

2.3.     «Вірю — не вірю».

Учням необхідно позначити пропоновані твердження позначками «+» — вірю або «—» не вірю.

1. Клітини рослин складаються з клітинної оболонки, цитоплазми та ядра.

2. Клітинна оболонка складається з клітинної стінки та плазматичної мембрани.

3. Клітинна стінка розміщується під плазматичною мембраною.

4. Обов’язковою складовою рослинних клітин є ядро.

5. У безбарвних пластидах — хромопластах — накопичуються запасні поживні речовини.

6. Молоді клітини завжди мають одну вакуолю.

7. Вакуолі заповнені клітинним соком.

8. У хлоропластах відбувається фотосинтез.

9. Включення — це постійні утвори, які виникають у процесі життєдіяльності і зберігаються весь час у цитоплазмі клітини.

10. Мітохондрії можна побачити тільки за допомогою електронного мікроскопа.

11. Пластиди одного типу можуть перетворюватися на інші.

12. Клітинний сік — це розчин неорганічних речовин.

Відповіді:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

+

+

+

+

+

+

+

 

 

2.4.     «Поміркуйте».

— Чим можна пояснити те, що плоди помідорів під час дозрівання із зелених перетворюються на жовті або червоні?

3.   Мотивація навчальної діяльності

Епіграф уроку:

«Подивитися в мікроскоп здатен кожний, однак тільки деякі можуть судити про побачене» (Ф. Фонте).

Обговорення епіграфа уроку. Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

4.   Самостійне застосування учнями знань у стандартних ситуаціях

Практична робота № 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа.

4.1.     Виконання практичної частини роботи.

1.   Інструктаж із безпеки учнів, інструкція №....... .

2.   Інструктаж учителя щодо виконання практичної роботи.

3.   Виконання практичної роботи (згідно з інструкційною карткою).

4.2.     Звіт про виконання роботи.

5.   Узагальнення та систематизація знань

5.1.     «Знайди неправильні твердження».

1.   Вибрати неправильні твердження про цитоплазму.

А   зовні оточена клітинною стінкою, з якою безпосередньо контактує

Б    містить 80 % води

В    об’єднує всі структури клітини

Г    забезпечує взаємодію всіх органел

Д    наявна в усіх живих клітинах

Е    інша її назва — клітинний сік

Відповідь: А, Е.

2.   Вибрати неправильні твердження про пластиди.

А   оточені двома мембранами

Б    бувають безбарвні або забарвлені в різні кольори

В    у хромопластах здійснюється фотосинтез

Г    характерні для клітин усіх живих організмів

Д    у клітинах їх може бути від однієї до кількох сотень

Е    безбарвні пластиди називають лейкопластами

Відповідь: В, Г.

6.   Підбиття підсумків уроку

Учні підбивають підсумки уроку, формулюють висновки відповідно до завдань уроку.

7.   Домашнє завдання

7.1.     Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

7.2.     Індивідуальні та творчі завдання.

Скласти казку на тему «У царстві Клітини».

Категорія: Біологія 6 клас | Додав: uthitel (13.12.2015)
Переглядів: 776 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: