Урок № 8 Будова клітини на світлооптичному та електронно-мікроскопічному рівнях - Біологія 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 6 клас

Урок № 8 Будова клітини на світлооптичному та електронно-мікроскопічному рівнях

Урок № 8

Будова клітини на світлооптичному та електронно-мікроскопічному рівнях

Мета: розкрити особливості будови клітини рослини; з’ясувати функції компонентів клітини; підвести учнів до висновку, що клітина — цілісна система; удосконалювати вміння спостерігати, аналізувати; розвивати вміння застосовувати теоретичні знання на практиці; виховувати етично-ціннісне ставлення до природи.

Очікувані результати: учні називають складові частини клітини; розпізнають на малюнках складові частини клітини (клітинну мембрану, цитоплазму, ядро, вакуолю, хлоропласти, мітохондрії); розпізнають на мікропрепаратах рослинних клітин цитоплазму, вакуолю, клітинну оболонку; уміють виготовляти прості мікропрепарати рослинних клітин; дотримуються правил роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням; роблять висновки про те, що більшість органел клітини помітні лише під електронним мікроскопом.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: комбінований.

1.   Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

2.   Перевірка домашнього завдання й актуалізація опор­них знань учнів

2.1.     «Так — ні».

Учитель зачитує твердження, а учні погоджуються або не погоджуються з ними.

1.  Для вивчення клітин і тканин застосовують збільшувальні прилади — телескоп і мікроскоп.

2.  Лупа здатна збільшувати предмети у 100 разів.

3.  Сучасні світлові мікроскопи здатні збільшувати зображення до 3000 разів.

4.  Кратність збільшення є добутком збільшень, які забезпечують лінзи окуляра та об’єктива.

5.  Сонячні промені спрямовуються на об’єкт дослідження за допомогою дзеркала.

6.  Сучасні мікроскопи здебільшого мають штучне джерело світла.

7.  У світловій мікроскопії об’єкт дослідження повинен бути прозорий або напівпрозорий.

8.  Об’єктив — це система лінз, яка розташована у верхній частині тубуса.

9.  Окуляр — це система лінз, яка розташована в нижній частині тубуса.

10. Мікроскоп необхідно переносити обома руками.

11. Після роботи з мікроскопом необхідно протерти лінзи м’якою серветкою.

12. Мікроскоп можна розбирати.

Відповіді:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

ні

ні

так

так

так

так

так

ні

ні

так

так

ні

 

2.2.     «Юні кросвордисти».

Учні обмінюються складеними вдома кросвордами та розгадують їх.

3.   Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Клітини є цеглинками, з яких зводиться будівля рослини.

(К. Тимірязєв)

Російський учений Климент Аркадійович Тимірязєв (1843–1920) присвятив життя вивченню складних явищ, які відбуваються в зелених рослинах. У праці «Життя рослин» К. Тимірязєв наголошував: «Переконатися в тому, що рослина складається з клітин, можна за допомогою простих засобів. Придивіться, наприклад, до тонкої скибки стиглого кавуна і ви побачите, що вона складається з дуже розсипчасто зв’язаних між собою міхурців, які нагадують ікринки чи бісер. Це — клітинки, які в м’якоті зрілих плодів зазвичай утрачають взаємозв’язок, стають вільними». І сьогодні ми розглянемо будову цих клітин.

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

4.   Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1.   Будова клітини на світлооптичному рівні. (Розповідь учителя, самостійна робота учнів з підручником (робота в групах), складання опорних схем та конспектів, лабораторне дослідження.)

2.   Будова клітини на електронно-мікроскопічному рівні. (Розповідь учителя, бесіда, самостійна робота учнів з підручником, заповнення таблиці.)

5.   Узагальнення та систематизація знань

5.1.     «Цікаві запитання».

1.   Дмитрик отримав фотографії луски двох цибулин, зроблені за допомогою мікроскопа. На одній з них на 1 мм шкірки поміщалося 10 клітин, а на другій — 5 клітин. На якій фотографії зображено луску молодої цибулини, а на якій — старої?

2.   Сашко помітив, що під мікроскопом у клітинах одного яблука вакуолі займають весь клітинний простір, а в клітинах іншого — вакуолі маленькі. Порівняйте зрілість цих плодів.

6.   Підбиття підсумків уроку

Складання Т-схеми до уроку

Я знав

Я дізнався

 

 

7.   Домашнє завдання

7.1.     Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

7.2.     Індивідуальні та творчі завдання.

Скласти сенкан на тему «Пластиди».

 

Категорія: Біологія 6 клас | Додав: uthitel (13.12.2015)
Переглядів: 817 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: