Урок № 7 Практична робота № 1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним - Біологія 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 6 клас

Урок № 7 Практична робота № 1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним

Урок № 7

Практична робота № 1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним

Мета: закріпити теоретичні знання про будову світлового мікроскопа та правила роботи з ним на практиці; розвивати інтерес до вивчення біології; формувати вміння і навички роботи з мікроскопом; виховувати спостережливість, почуття відповідальності.

Очікувані результати: учні називають основні елементи світлового мікроскопа (об’єктив, окуляр, дзеркало, предметний столик, гвинт налаштування чіткості); уміють налаштувати шкільний оптичний мікроскоп та отримати чітке зображення мікроскопічного об’єкта; дотримуються правил роботи з мікроскопом.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: урок формування вмінь та навичок.

1.   Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. Налаштування на робочий настрій.

2.   Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1.     Індивідуальна робота учнів за картками.

2.2.     «Тести для друга».

Учні обмінюються тестовими завданнями, які вони склали вдома, і виконують їх.

2.3.     «Установи відповідність».

1.   Установити відповідність між позначеннями на окулярі та об’єктиві і загальною кратністю збільшення світлового мікроскопа.

Позначення

Кратність

1 збільшення об’єктива й окуляра
в мікроскопі по ×20

А 13

Б 450

2 збільшення об’єктива в мікроскопі ×20,
а в окулярі — ×10

В 8

Г 200

3 збільшення об’єктива в мікроскопі ×30,
а в окулярі — ×15

Д 20

Е 40

4 збільшення об’єктива в мікроскопі ×8,
а в окулярі — ×5              

Є 400

Ж 30

 

З 45

 

Відповідь: 1 — Є, 2 — Г, 3 — Б, 4 — Е.

2.4.     «Знайди помилку».

Знайти і виправити помилки в тексті.

Основний прилад, за допомогою якого вивчають клітини,— це лупа (світловий мікроскоп). Головний принцип його роботи полягає в тому, що через непрозорий (прозорий) предмет, розміщений на спеціальному предметному штативі (столику), проходять промені світла. Сонячні промені спрямовуються на об’єкт дослідження за допомогою особливого скла (дзеркальця). Після того як промені світла пройшли крізь об’єкт дослідження, вони потрапляють на систему лінз окуляра (об’єктива), які зменшують (збільшують) зображення. Далі промені світла рухаються до об’єктива (окуляра), через який дослідник спостерігає предмет вивчення. Щоб знайти загальну кратність збільшення мікроскопа, необхідно додати (перемножити) показники збільшення об’єктива й окуляра.

3.   Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Однією з визначних рис людини є допитливість. Людина завжди намагалася дізнатися більше про себе та про те, що її оточує, зокрема про природу. Звичайно, на ранніх етапах розвитку людства основними методами дослідження навколишнього світу були спостереження і так званий метод «проб і помилок». За роки свого існування людина накопичила величезний обсяг знань. І на цьому шляху їй допомагали створені нею інструменти для вивчення довкілля. Одним з таких інструментів став мікроскоп.

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

4.   Самостійне застосування учнями знань у стандартних ситуаціях

Практична робота № 1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним.

4.1.     Виконання практичної частини роботи.

1.   Інструктаж із безпеки учнів, інструкція №......... .

2.   Інструктаж учителя щодо виконання практичної роботи.

3.   Виконання практичної роботи (згідно з інструкційною карткою).

4.2.     Звіт про виконання роботи.

5.   Узагальнення та систематизація знань

Бесіда

1.   Чим відрізняється світловий мікроскоп від електронного?

2.   Укажіть елементи механічної, оптичної та освітлювальної частин мікроскопа.

3.   Чому зображення об’єкта під великим збільшенням може бути нечітким?

4.   Яких правил необхідно дотримуватися під час роботи з мікроскопом?

6.   Підбиття підсумків уроку

Учні самостійно підбивають підсумки уроку, формулюючи висновки.

7.   Домашнє завдання

7.1.     Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

7.2.     Індивідуальні та творчі завдання.

Скласти кросворд із зашифрованим словом «мікроскоп».

 

Категорія: Біологія 6 клас | Додав: uthitel (13.12.2015)
Переглядів: 1145 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: