Урок № 6 Лупа. Мікроскоп - Біологія 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 6 клас

Урок № 6 Лупа. Мікроскоп

Урок № 6

Лупа. Мікроскоп

Мета: розглянути особливості будови збільшувальних приладів — лупи і мікроскопа; ознайомити учнів із правилами роботи з ними; розвивати вміння порівнювати, робити висновки; удосконалювати вміння встановлювати взаємозв’язки; виховувати спостережливість, охайність.

Очікувані результати: учні називають основні компоненти світлового мікроскопа (об’єктив, окуляр, дзеркало, предметний столик, гвинт налаштування чіткості); знають правила роботи з мікроскопом.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: комбінований.

1.   Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

2.   Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1.     «Шпаргалка з помилками».

Учні обмінюються підготовленими вдома «шпаргалками», знаходять і виправляють у них помилки.

2.2.     «Установи відповідність».

Учений

Внесок у дослідження клітини

1 Роберт Гук

А Відкрив яйцеклітину в ссавців

2 Роберт Броун

Б Уперше описав мікроскопічну будову інфузорій, бактерій, сперматозоїдів тварин, еритроцитів крові

3 Антоні ван Левенгук

В Основоположники клітинної теорії

4 Теодор Шванн
та Матіас Шлейден

Г Уперше описав ядро в рослинних клітинах

 

Д Увів поняття «клітина»

 

Відповіді: 1 — Д, 2 — Г, 3 — Б, 4 — В.

3.   Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Світ клітин неможливо побачити неозброєним оком. Він залишався повністю невідомим до середини ХVІІ ст., доки люди не навчилися шліфувати лінзи й використовувати їх для розширення можливостей зору. Незадовго до цього, у 1590 р., голландський шліфувальник скла Захар Янсен, з’єднавши разом дві лінзи, винайшов примітивний мікроскоп. Саме завдяки цьому винаходу вчені змогли розкрити таємницю клітинної будови.

Ось що про це відомо: «Історія появи перших кварцових лінзочок зовсім припала порохом віків, адже ще короткозорий Нерон утішався гладіаторськими боями крізь відшліфований смарагд. Та й пращуром сучасного мікроскопа теж свого часу не дуже займалися: це вже тепер історики ламають списи, сперечаючись, хто його винайшов. Дехто вважає, що мікроскоп винайшли батько та син Янсени наприкінці ХVІ ст. Багато хто приписує винахід приладу Г. Галілею. Хоча перший примітивний мікроскоп з’явився у ХVІ ст. у Голландії, і складався він із трубки, прикріпленої до підставки. У цій трубці було два збільшувальних скла. Але перший опис клітини було зроблено у 1665 р., тому саме ХVІІ ст. вважається часом появи науки цитології».

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

4.   Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1.   Будова збільшувальних приладів: лупа. (Розповідь учителя, технологія «Мікрофон».)

2.   Будова збільшувальних приладів: світловий мікроскоп. (Розповідь учителя, бесіда, технологія «Мікрофон», складання опорної схеми, самостійна робота учнів з підручником, повідомлення учня.)

5.   Узагальнення та систематизація знань

5.1.     «Установи послідовність».

Визначити послідовність проходження світлових променів через світловий мікроскоп до ока дослідника.

А   об’єктив

Б    окуляр

В    конденсор

Г    дзеркало

Д    предметне скло

Відповідь: Г, В, Д, А, Б.

5.2.     «Мозковий штурм».

— Чому за допомогою світлового мікроскопа неможливо дослідити непрозорі предмети?

5.3.     «Третій зайвий».

Вибрати зайвий термін і пояснити свій вибір.

1.   Окуляр, об’єктив, дзеркало. (Дзеркало належить до освітлювальної системи мікроскопа.)

2.   Конденсор, предметний столик, тубус. (Конденсор належить до освітлювальної системи мікроскопа.)

5.4.     «Снігова куля».

Учитель пише на дошці поняття, а учні називають по одному слову, що його стосуються. Повторювати слова не можна. Слова записуються напроти терміна, а потім один учень узагальнює їх.

Наприклад: мікроскоп, окуляр, конденсор, тубус тощо.

6.   Підбиття підсумків уроку

Учні самостійно підбивають підсумки уроку, формулюють висновки відповідно до завдань уроку.

7.   Домашнє завдання

7.1.     Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

7.2.     Індивідуальні та творчі завдання.

Скласти три тестових завдання, які містять декілька правильних відповідей.

 

Категорія: Біологія 6 клас | Додав: uthitel (13.12.2015)
Переглядів: 629 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: