Урок № 5 Клітина — одиниця живого. Історія вивчення клітини - Біологія 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 6 клас

Урок № 5 Клітина — одиниця живого. Історія вивчення клітини

Урок № 5

Клітина — одиниця живого. Історія вивчення клітини

Мета: ознайомити учнів з історією вивчення клітини; сформувати знання про клітину як елементарну одиницю живого; розвивати вміння виконувати різнорівневі завдання; формувати вміння і навички роботи з підручником, додатковою літературою, інтернет-джерелами; формувати екологічно-цілісну орієнтацію в плані взаємин людини і навколишнього природного середовища.

Очікувані результати: учні називають імена вчених, які зробили внесок у вивчення клітини (Р. Гук, Р. Броун, Т. Шванн, М. Шлейден).

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

1.   Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. Налаштування на робочий настрій.

2.   Перевірка домашнього завдання

2.1.     «Розумний куб».

2.2.     «Установи відповідність».

3.   Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів

Бесіда

— Організми мають різні розміри, форму, забарвлення, мешкають у різних середовищах. Проте всіх їх об’єднує спільна риса. Яка? (Вони мають клітинну будову.)

— Що вам відомо про клітини з курсу природознавства?

(Клітини — найменші частинки, з яких побудовані організми. Основними частинами клітини є оболонка, цитоплазма і ядро.)

— Як ви вважаєте, чи багато часу витратили вчені, щоб установити будову клітини?

(Обговорення відповідей учнів.)

Інформація про клітини з’являлася поступово. Історія вивчення клітин починається з кінця XVIІ ст. Етапи процесу пі­знання клітини ми розглянемо сьогодні на уроці.

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

4.   Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1.   Клітина — одиниця живого. (Розповідь учителя, складання опорної схеми.)

2.   Історія вивчення клітини. (Бесіда, розповідь учителя, повідомлення учнів, заповнення таблиці.)

5.   Узагальнення та систематизація знань

5.1.     Виконання тестових завдань.

Вибрати одну правильну відповідь.

1.   Основною структурною одиницею всіх живих організмів є:

А   клітина                                   В молекула

Б    атом                           Г орган

2.   Наука про будову і функції клітини — це:

А   ботаніка                     В цитологія

Б    гістологія                   Г фізіологія

3.   Учений, який сформулював основні положення клітинної теорії,— це:

А   Роберт Гук                 В Теодор Шванн

Б    Роберт Броун             Г Антоні ван Левенгук

4.   Учений, який уперше запропонував термін «клітина»,— це:

А   Роберт Гук                 В Теодор Шванн

Б    Роберт Броун             Г Антоні ван Левенгук

5.   Учений, який уперше описав мікроскопічну будову інфузорій, бактерій, сперматозоїдів тварин,— це:

А   Роберт Гук                 В Теодор Шванн

Б    Роберт Броун             Г Антоні ван Левенгук

6.   Учений, який уперше описав ядро в рослинних клітинах:

А   Роберт Гук                 В Теодор Шванн

Б    Роберт Броун             Г Антоні ван Левенгук

7.   Організми бувають:

А   тільки багатоклітинні

Б    одноклітинні й багатоклітинні

В    колоніальні й багатоклітинні

Г    одноклітинні, колоніальні й багатоклітинні

Відповіді: 1 — А, 2 — В, 3 — В, 4 — А, 5 — Г, 6 — Б, 7 — Г.

5.2.     Скласти сенкан на тему «Клітина».

6.   Підбиття підсумків уроку

Технологія «Незакінчені речення»

Учні працюють з відкритими реченнями, наприклад:

— На сьогоднішньому уроці для мене найважливішим відкриттям було…

— Урок важливий, тому що…

— Мені сподобалося…

— Мені не сподобалося…

— Від наступного уроку я чекаю…

7.   Домашнє завдання

7.1.     Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

7.2.     Індивідуальні та творчі завдання.

1.   Скласти «шпаргалку з помилками» за темою уроку (невеличкий опорний конспект, у якому допущено декілька помилок).

2.   Підготувати повідомлення «Електронна мікроскопія».

 

Категорія: Біологія 6 клас | Додав: uthitel (13.12.2015)
Переглядів: 684 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: