Урок № 4 Методи вивчення організмів - Біологія 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 6 клас

Урок № 4 Методи вивчення організмів

Урок № 4

Методи вивчення організмів

Мета: поглибити й розширити знання учнів про методи вивчення організмів; розвивати вміння порівнювати, аналізувати; удосконалювати вміння встановлювати взаємозв’язки; формувати ціннісні орієнтації на збереження природи.

Очікувані результати: учні називають та характеризують методи вивчення організмів (спостереження, опис, порівняння, експеримент).

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: комбінований.

1.   Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. Налаштування на робочий настрій.

2.   Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1.     «Тести для друга».

Учні обмінюються тестовими завданнями, які склали вдома, і виконують їх.

2.2.     «Установи відповідність».

Установити відповідність між біологічними науками та їхніми визначеннями.

Біологічні науки

Визначення

1 ботаніка

А наука, яка вивчає тканини організмів

2 зоологія

Б наука про зв’язки між організмами і сере­довищем існування

3 мікологія

В наука, яка вивчає рослини

4 екологія

Г наука, яка вивчає тварин

5 мікробіологія

Д наука, яка вивчає клітинну будову організмів

6 цитологія

Е наука, яка вивчає мікроскопічні організми

7 гістологія

Є наука, яка вивчає гриби

 

Відповіді: 1 — В, 2 — Г, 3 — Є, 4 — Б, 5 — Е, 6 — Д, 7 — А.

3.   Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Наука — одна зі сфер людської діяльності, метою якої є вивчення і пізнання навколишнього світу. Для наукового пізнання потрібний вибір певних об’єктів дослідження, проблем і методів їх вивчення. Кожна наука має свої методи дослідження. Сьогодні на уроці ми розглянемо методи вивчення організмів.

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

4.   Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

Методи вивчення організмів. (Бесіда, розповідь учителя, складання опорної схеми, самостійна робота учнів з підручником.)

5.   Узагальнення та систематизація знань

5.1.     «Закінчи речення».

1. Основними методами вивчення організмів є… (спостереження, опис, порівняння, експеримент).

2. Спостереження є основою… (морфологічних наук).

3. Під час спостереження за організмом втручання в його процеси життєдіяльності… (не відбувається).

4. Метод, який дозволяє виявляти подібності і відмінності між організмами та їхніми частинами, називається… (порівняльний).

5. Експериментальний метод використовується для… (вивчення об’єктів чи процесів у спеціально створених штучних умовах).

6. На відміну від методу спостереження, експериментальний метод передбачає… (навмисне втручання експериментатора у природу).

7. Експерименти поділяють на… (польові та лабораторні).

8. Польові експерименти здійснюють… (у природних умовах).

9. Лабораторні експерименти проводять… (у спеціально обладнаних приміщеннях — лабораторіях).

10. Використання піддослідних організмів, яких дослідники штучно розводять та утримують, відбувається під час… (лабораторного) експерименту.

5.2.     «Мозковий штурм».

— Поясніть, що є спільного та відмінного в описовому та експериментальному методах вивчення живої природи.

5.3.     «Практикум».

6.   Підбиття підсумків уроку

Заключне слово вчителя

Упродовж багаторічного розвитку пізнання навколишнього світу послідовно змінювали і доповнювали один одного різні дослідницькі підходи: спостереження, опис і класифікація, порівняльний та експериментальний методи. Накопичення фактичного матеріалу, його опис і розподіл живих форм на систематичні групи, поширення методів біологічного дослідження наповнили конкретним змістом уявлення про живу природу.

Учні самостійно підбивають підсумки уроку, формулюючи висновки.

7.   Домашнє завдання

7.1.     Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

7.2.     Індивідуальні та творчі завдання.

Підготувати короткі повідомлення на теми:

«Внесок у вивчення клітини:

— Роберта Гука;

— Антоні Левенгука;

— Роберта Броуна;

— Теодора Шванна і Матіаса Шлейдена».

 

Категорія: Біологія 6 клас | Додав: uthitel (13.12.2015)
Переглядів: 544 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: