Урок № 3 Науки, що вивчають життя - Біологія 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 6 клас

Урок № 3 Науки, що вивчають життя

Урок № 3

Науки, що вивчають життя

Мета: розкрити зміст наук, що вивчають життя; підвести до висновку, що біологія становить собою комплекс наук, який вивчає складну систему живої природи; розвивати інтерес учнів до вивчення біології; формувати вміння і навички роботи з таблицями та схемами; виховувати культуру спілкування.

Очікувані результати: учні називають науки, що вивчають життя, дають їм визначення.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: комбінований.

1.   Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. Налаштування на робочий настрій.

2.   Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1.     «Вірю — не вірю».

Учням необхідно позначити пропоновані твердження позначками «+» — вірю, «–» — не вірю.

1. До тварин належать як одноклітинні, так і багатоклітинні організми.

2. Серед бактерій є корисні і шкідливі для організму людини.

3. Рослини під час дихання поглинають вуглекислий газ.

4. Окрему групу грибів становлять дріжджі.

5. За зовнішнім виглядом стебла та його розмірами серед рослин розрізняють дерева, кущі і трав’янисті рослини.

6. Клітини бактерій мають ядро.

7. Клітини тварин не мають ядра.

8. Віруси відносять до царства Дроб’янки.

9. Ящірки і жаби належать до холоднокровних тварин.

10. Представники бактерій здатні жити в гарячих джерелах і в льодовиках.

11. Гриби, подібно до тварин, живляться готовими органічними речовинами.

12. Деякі бактерії рухаються за допомогою джгутика.

Відповіді:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

+

+

+

+

+

+

+

+

 

2.2.     Конкурс сенканів (частина домашнього завдання).

Учні зачитують сенкани на тему «Віруси», які склали вдома, і визначають найкращий.

Наприклад:

Віруси

маленькі, неклітинні

проникають, розмножуються, пошкоджують

спричиняють захворювання живих організмів

віспа

2.3.     «Поміркуйте».

— Чому бактерії називають санітарами планети?

3.   Мотивація навчальної діяльності

Обговорення висловів відомих людей

— «Вивчення і спостереження природи призвело до виникнення науки» (Цицерон).

— «Життя без науки подібне до смерті» (Діонісій Катон).

— «Хто думає про науку, той любить її, а хто її любить, той ніколи не перестає вчитися, хоча б зовні він і здавався бездіяльним» (Григорій Сковорода).

Слово вчителя

Науки виникають не самі по собі, не тому, що їх хтось вигадує просто «з інтересу». Будь-яка наука з’являється в результаті необхідності вирішення людством тих чи інших завдань, що постали в процесі його розвитку. Біологія не виняток, вона теж виникла у зв’язку з потребою вирішення дуже важливих для людей проблем. Однією з них завжди було більш глибоке осягнення процесів у живій природі, пов’язаних з отриманням харчових продуктів, тобто знання особливостей життя рослин і тварин, їх зміна під впливом людини, способів отримання надійного і все більш багатого врожаю.

Cьогодні науці відомо близько 1,5 млн видів тварин і близько 500 тис. видів рослин. Вивчення розмаїття рослин і тварин, особливостей їхньої будови та життєдіяльності має велике значення. Біологічні науки — база для розвитку рослинництва, тваринництва, медицини, біоніки, біотехнології.

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

4.   Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

Науки, що вивчають життя. (Розповідь учителя, бесіда, складання опорної схеми, самостійна робота учнів з підручником, заповнення таблиці.)

5.   Узагальнення та систематизація знань

5.1.     Розгадування кросворда.

6.   Підбиття підсумків уроку

Складання Т-схеми до уроку

Я знав

Я дізнався

 

 

 

7.   Домашнє завдання

7.1.     Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

7.2.     Індивідуальні та творчі завдання.

Скласти три тестових завдання формату А (на вибір однієї правильної відповіді).

 

Категорія: Біологія 6 клас | Додав: uthitel (12.12.2015)
Переглядів: 411 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: