Урок № 35 Повітряне живлення рослин. Фотосинтез як характерна особливість рослин. Дихання рослин - Біологія 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 6 клас

Урок № 35 Повітряне живлення рослин. Фотосинтез як характерна особливість рослин. Дихання рослин

Урок № 35

Повітряне живлення рослин. Фотосинтез як характерна особливість рослин. Дихання рослин

Мета: розширити знання учнів про повітряне живлення рослин; сформувати знання про фотосинтез як характерну особливість рослин; розкрити значення фотосинтезу в природі і житті людини; розвивати вміння порівнювати, установлювати причинно-наслідкові зв’язки; формувати вміння працювати в групах; виховувати етично-ціннісне ставлення до природи.

Очікувані результати: учні називають функції листка: фотосинтез, дихання, транспірація, умови, за яких відбувається фотосинтез; описують досліди з вивчення процесів фотосинтезу, дихання, випаровування; порівнюють за вказаними ознаками процеси фотосинтезу та дихання; пояснюють значення фотосинтезу, дихання, випаровування води в житті рослин.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: комбінований.

1.   Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

2.   Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1.     «Термінологічний бій».

Учні «атакують» один одного термінами, що були вивчені на попередньому уроці.

2.2.     «Розумний куб».

Запитання на гранях куба:

1.   З яких тканин складається листок?

2.   Що таке шкірка листка? Яка її будова і функції?

3.   Яка будова і функції продихів?

4.   Які особливості будови і функції стовпчастої тканини?

5.   Які особливості будови і функції губчастої тканини?

6.   Які особливості будови і функції судинно-волокнистого пучка?

2.3.     «Мозковий штурм».

— Рано-вранці у літню спекотну пору на кінчиках листків деяких рослин висять, як перлинки, краплини води. Поясніть це явище.

3.   Мотивація навчальної діяльності

Обговорення вислову

«Дайте найкращому кухарю скільки завгодно свіжого повітря, скільки завгодно сонячного світла й річку чистої води та попросіть, щоб з усього цього він приготував вам цукор, крохмаль, жири та зерно — він вирішить, що ви насміхаєтеся з нього. Але те, що людині здається надзвичайно фантастичним, безперешкодно здійснюється в зелених рослинах».

К. А. Тимірязєв

— Що мав на увазі К. А. Тимірязєв?

Повідомлення теми уроку, формулювання мети та завдань уроку.

4.   Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1.   Повітряне живлення рослин. (Розповідь учителя, «Творча лабораторія».)

2.   Функції листка: транспірація, фотосинтез, дихання. (Бесіда, робота в групах, демонстрування досліду вбирання листками вуглекислого газу й виділення кисню на світлі, випаровування води листками; складання опорної схеми, повідомлення учня.)

Робота в групах

Завдання для опрацювання:

I група

— Яке значення має фотосинтез?

— Які умови потрібні для здійснення процесу фотосинтезу?

II група

— Як відбувається дихання в рослин?

— Як умови довкілля впливають на процес дихання?

III група

— Яке значення має транспірація в житті рослин?

— Як умови довкілля впливають на процес транспірації?

Після самостійної роботи в групах провести обговорення питань та демонстрацію дослідів (індивідуальне домашнє завдання).

5.   Узагальнення та систематизація знань

5.1.     «Ти — мені, я — тобі».

Учні складають запитання з вивченої на уроці теми, щоб поставити його комусь зі своїх однокласників. Учень, який отримав запитання і дав на нього відповідь, має право поставити своє запитання.

5.2.     «Мозковий штурм».

— Картоплю вирощують заради підземних запасаючих бульб. Чому ж треба боротися з колорадським жуком, який з’їдає листки?

(Колорадський жук з’їдає листки і стебла картоплі, отже, зменшується фотосинтезуюча поверхня. При цьому бульби не утворяться або будуть дрібні, бо поживні речовини з надземних зелених частин рослини надходитимуть до них у недостатній кількості або ж не надходитимуть узагалі.)

5.3.     Заповнити таблицю «Порівняльна характеристика дихання і фотосинтезу».

6.   Підбиття підсумків уроку

Учні самостійно підбивають підсумки уроку.

7.   Домашнє завдання

7.1.     Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

7.2.     Індивідуальні та творчі завдання.

Підготувати повідомлення на тему «Рухи рослин».

 

Категорія: Біологія 6 клас | Додав: uthitel (20.05.2016)
Переглядів: 361 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: