Урок № 34 Пагін: будова, основні функції. Внутрішня будова листка - Біологія 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 6 клас

Урок № 34 Пагін: будова, основні функції. Внутрішня будова листка

Урок № 34

Пагін: будова, основні функції. Внутрішня будова листка

Мета: поглибити знання учнів про клітинну будову рослин на підставі знайомства з особливостями мікроскопічної будови листка у зв’язку з його функціями; познайомити учнів з основними тканинами листка, особливостями їхньої будови і функціями; формувати вміння встановлювати взаємозв’язок між будовою листка та його функціями; формувати практичні вміння роботи з гербарієм; виховувати бережливе ставлення до зелених рослин.

Очікувані результати: учні характеризують внутрішню будову листка та пояснюють його роль у забезпеченні процесу фотосинтезу, газообміні та випаровуванні.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: комбінований.

1.   Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. Налаштування на робочий настрій.

2.   Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1.     Індивідуальна робота учнів за картками.

2.2.     Цифровий диктант.

Учитель зачитує запитання, а учні добирають відповіді, використовуючи коди.

Добрати до кожного запитання відповідь-код з переліку, який наведено на дошці чи спроектовано на екран.

Запитання:

1. Яке жилкування мають листки берези?

2. Як називаються листки, що мають черешок?

3. Як називається листок, що не має черешка?

4. Яке жилкування листків подорожника?

5. Яке жилкування листків пшениці?

6. Як називаються бруньки, з яких розвиваються листки?

7. Як називається основна частина листка?

8. Як називаються вирости, які розміщені біля основи листка багатьох рослин?

9. Як називаються листки, що складаються із черешка й однієї листкової пластинки?

10. Як називаються листки, що складаються зі спільного черешка і кількох листкових пластинок?

11. Який тип листкорозміщення має клен?

12. Який тип листкорозміщення має липа?

Коди до запитань:

А прості

Д складний

З дугове

Л паралельне

Б сітчасте

Е почергове

И супротивне

М кільчасте

В листкова пластинка

Є прилистки

І черешкові

 

Г сидячий

Ж генеративна

К вегетативні

 

 

Відповіді: 1 — Б, 2 — І, 3 — Г, 4 — З, 5 — Л, 6 — К, 7 — В, 8 — Є, 9 — А, 10 — Д, 11 — И, 12 — Е.

2.3.     Обговорення результатів спостереження за кімнатними рослинами (індивідуальне домашнє завдання).

2.4.     «Коло ідей».

2.5.     «Поміркуйте».

— Інколи листкова пластинка простих листків має глибокі вирізи, які сягають центральної жилки чи основ листка. Як такі прості листки можна відрізнити від складних?

3.   Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

— Листок — це прикраса чи важливий орган? Які функції листка? (Відповіді учнів у вигляді схеми записуються на дошці.)

Дійсно, листок — дуже важливий орган рослини.

Постановка проблемного питання

— Які ж особливості будови листка дозволяють йому виконувати ці функції?

Повідомлення теми уроку, учні формулюють мету та визначають завдання.

4.   Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

Особливості внутрішньої будови листка. (Розповідь учителя, бесіда, самостійна робота учнів з підручником, робота з ілюстративним матеріалом, складання опорних схем.)

5.   Узагальнення та систематизація знань

5.1.     «Закінчи речення».

5.2.     «Біологічний ланцюжок».

Учитель ставить запитання про будову листка учневі, який дає коротку відповідь, останній запитує товариша і т. д. Потім визначаються найкраще запитання і найкраща відповідь.

Початкове запитання вчителя:

— Які функції виконує шкірка листка?

5.3.     «Мозковий штурм».

— Як розташування продихів пов’язане з умовами місце­зростання рослин?

6.   Підбиття підсумків уроку

Оцінювання рівня досягнень учнів на уроці.

7.   Домашнє завдання

7.1.     Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

7.2.     Індивідуальні та творчі завдання.

1.   Завдання «Юним дослідникам». Підготувати досліди, які підтверджують, що рослини фотосинтезують, дихають, випаровують воду (учні об’єднуються в три групи і за допомогою вчителя проводять дослідження).

2.   Підготувати повідомлення на тему «Внесок К. А. Ти­мірязєва в дослідження фотосинтезу».

 

Категорія: Біологія 6 клас | Додав: uthitel (13.12.2015)
Переглядів: 526 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: