Урок № 33 Пагін: будова, основні функції. Листок - Біологія 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 6 клас

Урок № 33 Пагін: будова, основні функції. Листок

Урок № 33

Пагін: будова, основні функції. Листок

Мета: розглянути особливості зовнішньої будови листка як бічної частини пагона; ознайомити учнів з різноманітністю листків, розміщенням їх на стеблі, жилкуванням; розвивати допитливість, спостережливість учнів, уміння робити висновки та узагальнення; виховувати етично-ціннісне ставлення до природи, працелюбність, культуру спілкування.

Очікувані результати: учні характеризують будову листка; називають основні функції листка; порівнюють прості та складні листки, типи жилкування, розташування листків на стеблі.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

1.   Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

2.   Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1.     Індивідуальна робота учнів за картками.

2.2.     Виконання тестових завдань.

Вибрати одну або декілька правильних відповідей.

1.   До надземних видозмін пагона належать:

А   вусики            Г цибулина               

Б    колючки         Д кореневище           

В    вуса

2.   До підземних видозмін пагона належать:

А   колючки         Г бульба                   

Б    вуса                Д цибулина   

В    кореневище

3.   Укорочені пагони без листків, що захищають рослину від поїдання тваринами,— це:

А   вусики                        В бульба        

Б    колючки         Г цибулина

4.   Потовщена верхівка підземного пагона:

А   кореневище    Г вусики

Б    цибулина        Д вуса

В    бульба

5.   Надземна видозміна пагона — вуса — характерна для рослини:

А   винограду       В суниці

Б    кольрабі         Г цибулини

6.   Підземна видозміна пагона — кореневище — характерна для рослини:

А   картоплі         В кольрабі

Б    пирію              Г лілії

7.   Підземна видозміна пагона — цибулина — характерна для рослини:

А   глід                 В картопля

Б    ірис                 Г тюльпан

Відповіді: 1 — А, Б, В; 2 — В, Г, Д; 3 — Б; 4 — В; 5 — В; 6 — Б; 7 — Г.

2.3.     Конкурс загадок про рослини, які мають видозміни пагонів (індивідуальне домашнє завдання).

2.4.     «Юні кросвордисти».

Розгадати кросворд та визначити зашифроване слово (на кожну парту вчитель роздає аркуш із кросвордом, і учні працюють у парах).

3.   Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

У книзі «Життя рослин» К. А. Тимірязєв писав:

«Жоден рослинний орган не відчував на собі людської несправедливості такою мірою, як листок… До кінця ХІХ сторіччя… листок мав легковажну славу пишного, але некорисного вбрання».

Безумовно, нині відомо, що це далеко не так. Чому? (Обговорення відповідей учнів.)

Повідомлення теми уроку, учні формулюють мету та визначають завдання.

4.   Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1.   Зовнішня будова листка. (Розповідь учителя, бесіда, робота з гербарним або ілюстративним матеріалом, повідом­лення учня, словникова робота.)

2.   Поняття про складні і прості листки. (Бесіда, робота з гербарним матеріалом, складання опорної схеми.)

3.   Жилкування листка. (Розповідь учителя, самостійна робота учнів з гербарним матеріалом, складання схеми.)

4.   Листкорозміщення. (Бесіда, робота з гербарним матеріалом, складання опорної схеми.)

5.   Узагальнення та систематизація знань

5.1.     «Закінчи речення».

6.   Підбиття підсумків уроку

Складання Т-схеми до уроку

Я знав

Я дізнався

 

 

7.   Домашнє завдання

7.1.     Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

7.2.     Індивідуальні та творчі завдання.

Провести спостереження: яких кімнатних рослин у вашій квартирі (або у класній кімнаті) більше — з простими чи складними листками? Чи знаєте ви назви всіх рослин, які є у вашому домі?

 

Категорія: Біологія 6 клас | Додав: uthitel (13.12.2015)
Переглядів: 440 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: