Урок № 32 Видозміни пагонів - Біологія 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 6 клас

Урок № 32 Видозміни пагонів

Урок № 32

Видозміни пагонів

Мета: поглибити знання учнів про будову пагонів та їхню різноманітність, пов’язану з пристосуванням до умов середовища, їхнє біологічне та практичне значення; формувати вміння розпізнавати різноманітні пагони та їхні видозміни; знаходити спільні ознаки будови пагонів; розвивати вміння порівнювати й робити узагальнюючі висновки; формувати розуміння того, що людина є частиною природи.

Очікувані результати: учні називають та характеризують надземні та підземні видозміни пагона; доводять, що бульба, кореневище та цибулина — це видозміни пагона, а не кореня; наводять приклади рослин з видозмінами пагона та його частин.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

1.   Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

2.   Перевірка домашнього завдання й актуалізація опор­них знань учнів

2.1.     Індивідуальна робота учнів за картками.

2.2.     Виконання тестових завдань.

2.3.     Перевірка складених вдома кросвордів на тему «Внутрішня будова стебла».

2.4.     «Мозковий штурм».

— Якщо зняти зі стебла кільцеподібний шматок кори, то тканини над кільцем набрякнуть. Як ви гадаєте, чому?

3.   Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

У загадках про рослинний і тваринний світ фігурують насамперед культурні рослини, які здавна відігравали важливу роль у житті людини. Сьогодні я вам підготувала декілька загадок. Спробуйте їх відгадати.

1.   Сидить пані в золотім жупані,

      Хоч жупан той латка на латці,

      Та приймають у кожній хатці. (Цибуля.)

2.   У землі вона зростає

      І брунатний колір має.

      Її смажать і печуть,

      Її варять і товчуть.

      Овоч цей всі люблять дуже,

      Як же він зоветься, друже? (Картопля.)

3.   Що то за голова,

      Що лиш зуби й борода? (Часник.)

     Запитання до учнів:

— Що об’єднує всі ці рослини? (У них розвиваються підземні органи.)

— Як ви гадаєте, цибулина, бульба картоплі — це видозміни якого органа — кореня чи пагона?

Учитель повідомляє тему уроку, учні формулюють мету та визначають завдання.

4.   Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1.   Видозміни пагона. (Розповідь учителя, складання опорної схеми.)

2.   Надземні видозміни пагонів. (Розповідь учителя, пошукова робота учнів (робота з підручником), заповнення таблиці.)

3.   Підземні видозміни пагонів. (Бесіда, розповідь учителя, робота в групах з використанням додаткового матеріалу, лабораторне дослідження.)

     Робота в групах

      — Розгляньте особливості будови видозмінених пагонів і доведіть, що:

      I група — цибулина — це видозмінений пагін;

      II група — кореневище — це видозмінений пагін;

      III група — бульба — це видозмінений пагін.

4.   Значення видозмін пагона в житті рослин та людини. (Самостійна робота учнів з підручником та додатковим матеріалом, заповнення таблиці.)

5.   Узагальнення та систематизація знань

5.1.     Фронтальна бесіда.

1.   Які бувають видозміни пагона? Наведіть приклади.

2.   Наведіть приклади рослин, у яких пагони або їхні частини видозмінилися на вуса, вусики, колючки.

3.   Як можна відрізнити кореневище від кореня?

4.   За якими ознаками можна відрізнити стеблові бульби від кореневих?

5.   Яке значення мають видозміни пагона в житті рослин та господарстві людини?

5.2.     «Третій зайвий».

5.3.     «Снігова куля».

6.   Підбиття підсумків уроку

Учитель просить учнів визначити результати уроку, назвати найбільш цікаві факти, що розглядалися на уроці.

7.   Домашнє завдання

7.1.     Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

7.2.     Індивідуальні та творчі завдання.

1.   Підібрати або скласти загадки про рослини, які мають видозміни пагонів.

2.   Підготувати повідомлення про рослини, які мають найбільші і найменші листки.

Категорія: Біологія 6 клас | Додав: uthitel (13.12.2015)
Переглядів: 783 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: