Урок № 31 Пагін: будова, основні функції. Внутрішня будова стебла - Біологія 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 6 клас

Урок № 31 Пагін: будова, основні функції. Внутрішня будова стебла

Урок № 31

Пагін: будова, основні функції. Внутрішня будова стебла

Мета: продовжувати формувати знання про будову та функції стебла; ознайомити учнів із внутрішньою будовою стебла; розвивати вміння порівнювати та визначати взаємозв’язок його будови з виконуваними функціями; розвивати увагу, пам’ять та логічне мислення учнів, уміння висловлювати свою думку, формулювати висновки з отриманої інформації; виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища та любов до природи рідного краю; виховувати естетичні почуття.

Очікувані результати: учні описують внутрішню будову стебла; характеризують будову стебла у зв’язку з функцією транспорту речовин; розпізнають частини пагона; шари стебла, називають їхні функції; роблять висновок про зв’язок органів у рослинному організмі.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: комбінований.

1.   Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

2.   Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1.     Індивідуальна робота учнів за картками.

2.2.     «Установи відповідність».

2.3.     Обговорення результатів дослідження власного саду (індивідуальне домашнє завдання).

— Чи розквітне весною садок?

2.4.     «Мозковий штурм».

— У великих містах можна спостерігати, як восени у старих дерев зрізають стовбури на висоті 3–5 м над землею. Навесні на цих стовбурах з’являється велика кількість пагонів. Поясніть це явище.

3.   Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Ви вдома провели дослід: поставили на декілька днів зрізи пагонів вишні або яблуні у підфарбовану воду. Розгляньте ці зрізи за допомогою лупи і визначте:

— чи змінився їхній колір?

— чи весь зріз зафарбувався? (Видно забарвлені кола.)

— якою тканиною утворені ці кола? (Провідна тканина, судини.)

Отже, ми з вами визначили, що стебло має судини, по яких відбувається висхідний рух води і мінеральних речовин. Які тканини, крім провідних, входять до складу стебла, щоб забезпечити виконання всіх його функцій, ми й розглянемо сьогодні на уроці.

Учитель повідомляє тему уроку, учні формулюють мету та визначають завдання.

4.   Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1.   Внутрішня будова стебла. (Розповідь учителя, бесіда з учнями, пошуковий метод (робота з підручником), робота з роздавальним матеріалом, робота в групах, заповнення таблиці.)

Робота в групах

— Використовуючи текст підручника, додатковий теоретичний та ілюстративний матеріал, визначити:

I група — особливості будови і функції кори;

II група — особливості будови і функції камбію;

III група — особливості будови і функції деревини;

IV група — особливості будови і функції серцевини.

Після закінчення відведеного часу учасники кожної групи звітують про виконану роботу. За результатами роботи запов­нюється таблиця:

Внутрішня будова стебла

Шар стебла

Із чого складається

Тип тканин

Функції

 

 

 

 

2.   Поняття про річні кільця. (Розповідь учителя, робота з роздавальним матеріалом, ілюстраціями.)

Обговорення питання:

— Чому річні кільця мають різну товщину?

5.   Узагальнення та систематизація знань

5.1.     «Коло ідей».

— Чому дерева вологих тропічних лісів не мають річних кілець?

— Чи мають стебла трав’янистих рослин серцевину? Відповідь обґрунтуйте.

— На меморіальній дошці, встановленій у селі Верхня Хортиця (передмістя Запоріжжя) на висоті 2 м, написано: «Запорізький дуб. Пам’ятка природи ХІІ ст. Висота — 36 м, діаметр крони — 43 м, довжина обхвату — більш як 6 м». Як визначили вік цього дерева?

6.   Підбиття підсумків уроку

Технологія «Незакінчені речення»

Учні працюють з відкритими реченнями, наприклад:

— На сьогоднішньому уроці для мене найважливішим відкриттям було…

— Урок важливий, тому що…

— Мені сподобалося…

— Мені не сподобалося…

— Від наступного уроку я чекаю…

7.   Домашнє завдання

7.1.     Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

7.2.     Індивідуальні та творчі завдання.

Скласти кросворд на тему «Внутрішня будова стебла» зі словами-відгадками: стебло, камбій, деревина, серцевина, луб, корок, кора.

Категорія: Біологія 6 клас | Додав: uthitel (13.12.2015)
Переглядів: 539 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: