Урок № 30 Пагін: будова, основні функції - Біологія 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 6 клас

Урок № 30 Пагін: будова, основні функції

Урок № 30

Пагін: будова, основні функції

Мета: сформувати поняття про пагін як складний і важливий надземний орган рослини, його розвиток; розглянути складові частини пагона, їхні функції; розвивати вміння порівнювати, установлювати причинно-наслідкові зв’язки; удосконалювати вміння працювати зі збільшувальними приладами та лабораторним обладнанням; виховувати етично-ціннісне ставлення до природи.

Очікувані результати: учні описують пагін та його будову, ріст пагона, розвиток пагона з бруньки; характеризують роль пагона в забезпеченні надходження, транспорту і виведення речовин; розпізнають частини пагона; роблять висновок про зв’язок органів у рослинному організмі.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

1.   Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

2.   Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1.     «Термінологічне лото».

На дошці прикріплені аркуші з номерами, на зворотному боці яких записані терміни. Учні виходять до дошки, вибирають аркуш і дають визначення терміну.

Наприклад: живлення, добрива, органічні добрива, мінеральні добрива, гумус тощо.

2.2.     «Розумний куб».

Запитання на гранях куба:

1.   Які хімічні елементи рослина отримує з ґрунту у вигляді водних розчинів?

2.   У чому полягає ґрунтове живлення рослин?

3.   Які органи забезпечують ґрунтове живлення рослин?

4.   Що таке ґрунт?

5.   Який склад має ґрунт?

6.   Яка роль живих організмів у процесі ґрунтоутворення?

2.3.     «Шпаргалка з помилками».

Учні обмінюються «шпаргалками», підготовленими вдома, знаходять і виправляють у них помилки.

2.4.     «Мозковий штурм».

— Як речовини, отримані рослиною у процесі ґрунтового живлення, транспортуються до органів?

3.   Мотивація навчальної діяльності

Відгадайте загадки:

1.   Живе один батько і тисячі синів має, всім шапки справляє, а сам не має. (Дуб.)

2.   Сімсот соколят на одній подушці сплять. (Соняшник.)

3.   Біг через пліт, зачепивсь та й висить. (Гарбуз.)

Бесіда

— Чим рослини, про які йдеться у загадках, відрізняються одна від одної?

(Дуб — це дерево, гарбуз — трав’яниста рослина, що чіпляється за опору вусиками, а соняшник — прямостояча трав’яниста рослина.)

Ці рослини мають різну будову надземних частин — пагонів, але останні мають схожу будову, а саме складаються зі стебла і листків. Тож сьогодні ми розглянемо будову пагона.

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

4.   Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1.   Пагін — складний надземний вегетативний орган рослини. (Розповідь учителя, бесіда, робота з гербарним матеріалом, лабораторне дослідження, словникова робота.)

2.   Стебло — осьова частина пагона. (Розповідь учителя, бесіда, робота з ілюстративним матеріалом, робота в групах.)

Звернути увагу учнів на те, що стебла різних рослин відрізняються за багатьма ознаками, а саме:

— за формою поперечного перерізу стебла;

— за орієнтацією у просторі;

— за наявністю деревини;

— за тривалістю життя.

5.   Узагальнення та систематизація знань

5.1.     Фронтальна бесіда.

1.   Що таке пагін?

2.   З яких частин він складається?

3.   Що таке листок, стебло, брунька?

4.   Що таке вузол, міжвузля, пазуха листка?

5.   Чим відрізняються вегетативні та генеративні бруньки?

6.   Підбиття підсумків уроку

Учитель разом з учнями підбиває підсумки уроку.

«Мікрофон»

— Як би ви оцінили свою роботу на уроці?

Оцінювання учнів.

7.   Домашнє завдання

7.1.     Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

7.2.     Індивідуальні та творчі завдання.

1.   Провести спостереження: скільки вегетативних і скільки генеративних пагонів (у якому співвідношенні) будуть розвиватися з бруньок наступної весни в рослин вашого саду: вишні, яблуні, сливи, смородини? Зробити висновок: чи буде ваш сад рясно розквітати весною?

2.   Підфарбувати червоною або синьою фарбою склянку води й поставити в неї на 2–3 дні гілочки вишні або яблуні (бажано в тепле місце). Принести ці гілочки на наступний урок.

 

Категорія: Біологія 6 клас | Додав: uthitel (13.12.2015)
Переглядів: 869 | Рейтинг: 3.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: