Урок № 29 Мінеральне живлення рослин - Біологія 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 6 клас

Урок № 29 Мінеральне живлення рослин

Урок № 29

Мінеральне живлення рослин

Мета: поглибити знання учнів про ґрунт як джерело поживних речовин для рослини; розглянути особливості мінерального живлення рослин; розвивати вміння висловлювати свою думку, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; формувати риси дбайливого господаря; виховувати почуття відповідальності.

Очікувані результати: учні називають речовини, необхідні для живлення рослин; описують дослід, що підтверджує поглинання коренем води; пояснюють значення мінерального живлення в житті рослин.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: комбінований.

1.   Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

2.   Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1.     Індивідуальна робота учнів за картами.

2.2.     «Доповни речення».

1.  ... вкриває верхівку кореня.

2.  Зона поділу складається з клітин ... тканини.

3.  Над зоною поділу розміщується зона ... .

4.  У ній клітини ... .

5.  ... — зона завдовжки 5–20 мм.

6.  ... — це вирости поверхневих клітин кореня.

7.  Більшу частину кореня становить... зона.

8.  Центральна частина кореня становить ... .

9.  До складу ксилеми входять ... .

10. По ній відбувається ... рух речовин.

11. До складу флоеми входять ... .

12. По ній відбувається ... рух речовин.

Відповіді: 1 — кореневий чохлик; 2 — твірної; 3 — розтягування; 4 — ростуть; 5 — всисна зона; 6 — кореневі волоски; 7 — провідна; 8 — центральний циліндр; 9 — судини; 10 — висхідний; 11 — ситоподібні трубки; 12 — низхідний.

2.3.     «Тести для друга».

Учні обмінюються тестовими завданнями, які вони склали вдома, і виконують їх.

2.4.     «Мозковий штурм».

— Яке біологічне значення постійного утворення кореневих волосків і їх короткого періоду життя?

3.   Мотивація навчальної діяльності

Обговорення висловів відомих людей

«По суті, все життя залежить від ґрунту… Не може бути життя без ґрунту, а ґрунт — без життя, вони еволюціонували разом».

Ч. Е. Келлог

«Ґрунт — дзеркало природи».

В. В. Докучаєв

«Народ, який не турбується про охорону ґрунтів, не турбується про своє майбутнє».

                                                                                                                Ф. Рузвельт

«Ґрунт — це організм, який здатний відчувати радість весняного пробудження і тепло щедрого літа, багатство золотої осені і спокій зимової тиші, це організм, який страждає нині від байдужого, а тим паче хижацького до нього ставлення».

                                                                                                                                        В. Марущак

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

4.   Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1.   Ґрунт як джерело поживних речовин. (Розповідь учителя, бесіда, складання опорної схеми.)

2.   Роль кореня в забезпеченні мінерального живлення рослин. (Бесіда, розповідь учителя, самостійна робота учнів з підручником — метод «Позначки».)

5.   Узагальнення та систематизація знань

5.1.     «Ти — мені, я — тобі».

Учні складають запитання з вивченої на уроці теми, щоб поставити його будь-кому зі своїх однокласників. Учень, який отримав запитання і дав на нього відповідь, має право поставити своє запитання.

5.2.     «Мозковий штурм».

— Як підвищити родючість ґрунту на пришкільній ділянці?

5.3.     «Поясни вислів».

Поясніть вислів Ч. Дарвіна: «Плуг, без сумніву, належить до одного з геніальних відкриттів людства, але… ще задовго до нього земля прекрасно оброблялася черв’яками».

6.   Підбиття підсумків уроку

Технологія «Незакінчені речення»

Учні працюють з відкритими реченнями, наприклад:

— На сьогоднішньому уроці для мене найважливішим відкриттям було…

— Урок важливий, тому що…

— Мені сподобалося…

— Мені не сподобалося…

— Від наступного уроку я чекаю…

7.   Домашнє завдання

7.1.     Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

7.2.     Індивідуальні та творчі завдання.

Підготувати «шпаргалку» (короткий конспект уроку) з помилками.

 

Категорія: Біологія 6 клас | Додав: uthitel (13.12.2015)
Переглядів: 531 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: