Урок № 28 Корінь: будова і функції - Біологія 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 6 клас

Урок № 28 Корінь: будова і функції

Урок № 28

Корінь: будова і функції

Мета: розглянути особливості внутрішньої будови кореня та розкрити взаємозв’язок будови і виконуваних функцій окремих зон кореня в цілому; удосконалювати вміння учнів працювати з мікроскопом та постійними мікропрепаратами; удосконалювати вміння застосовувати теоретичні знання на практиці; формувати екологічну культуру, любов до природи.

Очікувані результати: учні описують ріст кореня; характеризують будову кореня у зв’язку з функціями поглинання води та укріплення в ґрунті; називають зони кореня та характеризують їх; дотримуються правил роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

1.   Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

2.   Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1.     Фронтальна бесіда.

1.   Що таке корінь?

2.   Які види коренів вам відомі?

3.   Які кореневі системи вони утворюють?

2.2.     Скласти діаграму Вена.

Завдання: дати порівняльну характеристику типам кореневих систем.

2.3.     Взаємоперевірка заповненої вдома таблиці «Видозміни коренів та їх значення в житті рослин і господарстві людини».

2.4.     «Мозковий штурм».

— Розвиток кореневої системи залежить від умов, у яких живе рослина. У якої рослини — тієї, що росте в умовах достатньої вологості, чи тієї, яка живе в засушливих місцях зростання,— коренева система проникає глибше в ґрунт?

3.   Мотивація навчальної діяльності

Розв’язування проблемного завдання.

У книзі «Життя рослин» К. Тимірязєв писав: «…Природа тут вдалася до хитрощів. Корінь за найменшої витрати будівельного матеріалу у змозі оббігти більшу кількість частинок ґрунту, якнайщільніше прилягти до нього…».

— Про які хитрощі говорив учений? (Мабуть, про можливості кореня здобувати воду з поживними речовинами ґрунту.)

— Як рослина поглинає воду?

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

4.   Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1.   Зони кореня, їхні функції. (Розповідь учителя, бесіда з учнями, самостійна робота учнів з підручником, заповнення таблиці.)

2.   Внутрішня будова кореня. (Самостійна робота учнів з підручником, лабораторне дослідження, бесіда.)

5.   Узагальнення та систематизація знань

5.1.     Виконання тестових завдань.

Вибрати одну правильну відповідь.

1.   Найдовша зона кореня — це зона:

А   поділу                                    В розтягування

Б    всисна                                    Г провідна

2.   Зона кореня, яка містить твірну тканину,— це:

А   поділу                                    В розтягування

Б    всисна                                    Г провідна

3.   Всисна зона щільно вкрита:

А   кореневими волосками         В покривними клітинами

Б    кореневим чохликом            Г бічними коренями

4.   Зона, у якій відбувається галуження кореня:

А   всисна                                    В провідна

Б    розтягування                         Г поділу

5.   Людина здійснює пікірування з метою:

А   посилення росту головного кореня

Б    стимулювання росту бічних коренів

В    стимулювання утворення підземних стеблових бульб

Г    стимулювання росту додаткових коренів

Відповідь: 1 — Г, 2 — А, 3 — А, 4 — В, 5 — Б.

5.2.     «Снігова куля».

Учитель пише на дошці поняття, а учні називають по одному слову, що його стосується. Повторювати слова не можна. Слова записуються напроти терміна, а потім один учень узагальнює їх.

Наприклад: центральний циліндр, судини, ксилема, флоема, ситоподібні трубки.

6.   Підбиття підсумків уроку

Технологія «Незакінчені речення»

Учні працюють з відкритими реченнями, наприклад:

— На сьогоднішньому уроці для мене найважливішим відкриттям було…

— Урок важливий, тому що…

— Мені сподобалося…

— Мені не сподобалося…

— Від наступного уроку я чекаю…

7.   Домашнє завдання

7.1.     Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

7.2.     Індивідуальні та творчі завдання.

Скласти п’ять тестових завдань формату Б, які б містили декілька правильних відповідей.

 

Категорія: Біологія 6 клас | Додав: uthitel (13.12.2015)
Переглядів: 618 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: