Урок № 27 Корінь: будова, основні функції - Біологія 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 6 клас

Урок № 27 Корінь: будова, основні функції

Урок № 27

Корінь: будова, основні функції

Мета: ознайомити учнів з видами коренів та типами кореневих систем; з’ясувати функції коренів та їх видозмін; формувати вміння працювати з натуральними об’єктами; виховувати любов до природи, екологічну культуру.

Очікувані результати: учні називають види коренів, типи кореневих систем та видозміни коренів; наводять приклади рослин з видозмінами кореня; описують корінь і кореневі системи, видозміни кореня; роблять висновки про залежність ступеня розвитку кореневої системи від умов довкілля; характеризують методи формування кореневої системи.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

1.   Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

2.   Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1.     Індивідуальна робота учнів за картками.

2.2.     «Біологічна мозаїка» (робота в малих групах).

Група учнів отримує картки, де запропоновано набір слів, з яких потрібно скласти визначення і назвати поняття.

Приклади «мозаїки» для:

I групи: пагона, це, нового, зачаток (брунька);

II групи: осьова, це, пагона, частина (стебло);

III групи: та, видозмінений, пагін, це, вкорочений (квітка);

IV групи: підземна, рослини, це, частина (корінь).

2.3.     «Ти — мені, я — тобі».

Учні використовують запитання, які склали вдома, щоб поставити їх перед своїми однокласниками. Учень, який отримав запитання і дав на нього відповідь, має право поставити своє запитання.

2.4.     Конкурс сенканів на тему «Орган» (індивідуальне домашнє завдання).

Можливий варіант сенкану:

Орган

підземний, надземний

росте, розвивається, видозмінюється

це частина організму рослини

корінь

3.   Мотивація навчальної діяльності

Формування проблемної ситуації

Найдрібніша водяна квіткова рослина — ряска — має своєрідну будову тіла. Її сплющене стебельце лежить на поверхні води. Листків немає, а корінь, який відходить від центра стебельця, має на кінці потовщення. Які функції виконує корінь у ряски? (Учитель заслуховує всі варіанти відповідей учнів, записує на дошці і пропонує визначити правильну відповідь наприкінці уроку.)

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

4.   Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1.   Види коренів. (Розповідь учителя, складання опорної схеми, робота з ілюстративним матеріалом.)

2.   Типи кореневих систем. (Розповідь учителя, складання опорної схеми.)

3.   Чинники, які впливають на формування кореневої системи. (Самостійна робота учнів з підручником, пошукова робота, вирішення проблемних питань.)

4.   Видозміни коренів. (Розповідь учителя, робота в групах «Ажурна пилка».)

«Ажурна пилка»

— Схарактеризувати видозміни коренів за планом:

1.  Які корені видозмінилися.

2.  Причини видозміни.

3.  Навести приклади рослин.

Завдання для «домашніх» груп:

I група — запасаючі корені (коренеплоди та кореневі бульби);

II група — дихальні корені;

III група — опорні корені;

IV група — чіпкі корені;

V група — корені-присоски;

VI група — повітряні корені.

(Учні можуть об’єднатися в меншу кількість груп, але тоді отримують для опрацювання по дві видозміни кореня.)

5.   Узагальнення та систематизація знань

5.1.     Виконання тестових завдань.

5.2.     Вирішення проблемного питання, яке було поставлене на початку уроку.

— Які функції у кореня ряски?

(Довгий час вважали, що корені ряски утримують її положення на поверхні водойми й додають стійкої рівноваги цій рослині. Але було встановлено й те, що корені поглинають, транспортують воду і розчинені в ній речовини.)

6.   Підбиття підсумків уроку

Складання Т-схеми до уроку

Я знав

Я дізнався

 

 

7.   Домашнє завдання

7.1.     Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

7.2.     Індивідуальні та творчі завдання.

Заповнити таблицю «Видозміни коренів та їх значення в житті рослин і господарстві людини».

Видозміни коренів

Значення в житті рослин
і господарстві людини

 

 

 

Категорія: Біологія 6 клас | Додав: uthitel (13.12.2015)
Переглядів: 664 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: