Урок № 26 Органи рослин - Біологія 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 6 клас

Урок № 26 Органи рослин

Урок № 26

Органи рослин

Мета: поглибити знання учнів про вегетативні та генеративні органи вищих рослин, їхні функції; сформувати поняття про регенерацію та її значення для вегетативного розмноження рослин; розвивати вміння працювати з підручником, додатковою літературою; порівнювати та робити узагальнюючі висновки; формувати ціннісні орієнтації на збереження природи та естетичні смаки учнів.

Очікувані результати: учні називають вегетативні (корінь, пагін: брунька, стебло, листок) та генеративні (квітка, плід, насінина) органи рослини; характеризують функції вегетативних та генеративних органів; пояснюють значення регенерації в процесі вегетативного розмноження рослин.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: комбінований.

1.   Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

2.   Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1.     «Розумний куб».

Запитання на гранях куба:

1.   Що таке тканина?

2.   З яких тканин складається організм рослини?

3.   Які тканини забезпечують опору рослині?

4.   Які тканини захищають рослину від несприятливих зов­нішніх впливів: механічних, температурних коливань, інтенсивного сонячного освітлення?

5.   Що зумовлює ріст рослини упродовж усього життя?

6.   Які тканини забезпечують транспорт речовин в організмі рослини?

2.2.     Конкурс ребусів та загадок на тему «Тканини» (індивідуальне домашнє зав­дання).

2.3.     «Шпаргалка з помилками».

Учні обмінюються «шпаргалками», знаходять і виправляють у них помилки.

3.   Мотивація навчальної діяльності

Розгадайте анаграми:

нікорь — корінь;              колтис — листок;

толбес — стебло;                        ткіква — квітка.

Яким терміном ми можемо об’єднати ці слова? (Органи.)

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

4.   Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1.   Вегетативні органи рослин, їхні функції. (Розповідь учителя, бесіда, демонстрування гербарних матеріалів, повідомлення учня, складання опорної схеми.)

2.   Генеративні органи рослин, їхні функції. (Розповідь учителя, демонстрування таблиць, гербарних матеріалів, фотографій.)

5.   Узагальнення та систематизація знань

5.1.     Виконання тестових завдань.

Вибрати одну правильну відповідь.

1.   Укажіть частину організму, яка має певну будову та виконує певні функції.

А   клітина                                   В тканина

Б    орган                          Г органела

2.   Укажіть, який орган рослини є генеративним.

А   стебло                        В листок

Б    насінина                     Г корінь

3.   Укажіть, який орган рослини є вегетативним.

А   листок                        В плід

Б    квітка                          Г насінина

4.   Укажіть орган, який забезпечує мінеральне живлення рослини.

А   стебло                        В листок

Б    плід                            Г корінь

5.   Укажіть орган рослини, який забезпечує зв’язок між усіма частинами рослини.

А   стебло                        В листок

Б    квітка                          Г брунька

6.   Укажіть орган рослини, який є зачатком нового пагона.

А   стебло                        В листок

Б    квітка                          Г брунька

7.   Процес відновлення втрачених або ушкоджених частин тіла називається:

А   пристосуванням        В подразненням

Б    регенерацією              Г розвитком

Відповіді: 1 — Б, 2 — Б, 3 — А, 4 — Г, 5 — А, 6 — Г, 7 — Б.

5.2.     Фронтальна бесіда.

1.   Які вегетативні органи характерні для рослин?

2.   Назвіть функції вегетативних органів.

3.   Що таке генеративні органи рослин?

4.   Які функції виконують генеративні органи?

5.   Що таке регенерація?

6.   Для яких органів рослини характерний процес регенерації?

6.   Підбиття підсумків уроку

Учні повертаються до мети уроку і завдань, які вони визначили для досягнення цієї мети, та обговорюють їх (визначають рівень досягнення мети та виконання завдань).

7.   Домашнє завдання

7.1.     Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

7.2.     Індивідуальні та творчі завдання.

1.   Скласти до вивченої теми два запитання репродуктивного характеру та одне творче завдання.

2.   Скласти сенкан на тему «Орган».

 

Категорія: Біологія 6 клас | Додав: uthitel (13.12.2015)
Переглядів: 531 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: