Урок № 25 Будова рослин. Клітини рослин. Тканини рослин - Біологія 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 6 клас

Урок № 25 Будова рослин. Клітини рослин. Тканини рослин

Урок № 25

Будова рослин. Клітини рослин. Тканини рослин

Мета: сформувати загальні уявлення про будову рослини; розглянути особливості будови і функції тканин, їх розміщення в організмі рослини; установити взаємозв’язки між будовою та функціями тканин; удосконалювати вміння спостерігати, аналізувати, творчо розв’язувати поставлені завдання; формувати ціннісні орієнтації на збереження природи.

Очікувані результати: учні називають ознаки рослинної клітини, тканини рослин (твірні, покривні, основні, провідні, механічні) та їхні функції; знають місцерозташування тканин в організмі; роблять висновки про особливості будови тканин у залежності від їхніх функцій.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: комбінований.

1.   Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

2.   Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1.     Відкоригуйте текст, використовуючи слова для довідки.

Усім відомо, що більшість рослин мають зелений колір. Таке забарвлення рослин зумовлене особливим пігментом — ... . Саме цей пігмент забезпечує процес ... . Під час цього процесу відбувається ... . За типом живлення рослини належать до ..., а тварини і гриби — до ... . Серед рослин є багатоклітинні, одноклітинні та ... організми. Одноклітинними рослинами є ... . У багатоклітинних організмів рослин клітини можуть утворювати групи, які подібні за своєю будовою та виконують спільні функції. Такі групи називаються ... .

Слова для довідки: тканина, хлорофіл, гетеротрофи, автотрофи, колоніальні, водорості, перетворення сонячної енергії на хімічну енергію створених ними органічних сполук, фотосинтез.

2.2.     «Тести для друга».

Запропонувати для розв’язання сусіду по парті тестові зав­дання, складені вдома.

3.   Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

З попередніх уроків вам відомо, що всі живі організми на Землі (окрім вірусів) мають клітинну будову. Виникає запитання: а чому ж тоді частини організму так відрізняються між собою за будовою та функціями? Давайте подумаємо над цим.

Очевидно, у процесі еволюції кожна група клітин багатоклітинного організму пристосовувалася до виконання певної функції, у результаті чого змінювалися форма, поєднання клітин між собою, виникали тканини й органи.

Отже, сьогодні на уроці ми детально розглянемо, які тканини утворились у рослин, якою є їхня будова та які функції вони виконують.

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

4.   Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1.   Поняття про тканини. (Бесіда, робота із зошитом.)

2.   Типи тканин рослинного організму. (Робота в групах (пошуковий метод), складання схем, презентація результатів роботи.)

Робота в групах

Кожній групі пропонується розглянути один тип рослинної тканини за планом:

1.  Будова тканини.

2.  Функції.

3.  Розташування в організмі.

Крім того учні повинні скласти опорну схему та зобразити її на аркуші ватману. Після закінчення відведеного часу кожній групі необхідно у зрозумілій формі донести інформацію про свою тканину однокласникам, використовуючи опорну схему, та відповісти на запитання, які в них виникли.

I група — твірна тканина;

II група — механічна тканина;

III група — покривна тканина;

IV група — основна тканина;

V група — провідна тканина.

5.   Узагальнення та систематизація знань

5.1.     «Закінчи речення».

1.   Тканини — це…

2.   У рослин їх налічується… типів

3.   Потовщення стебла забезпечує… тканина.

4.   Фотосинтез відбувається у клітинах… тканини.

5.   Судино-волокнисті пучки утворені… тканинами.

6.   Міцності рослинам надають… тканини.

5.2.     «Коло ідей».

6.   Підбиття підсумків уроку

Учитель виставляє оцінки, учні обмінюються враженнями від уроку.

7.   Домашнє завдання

7.1.     Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

7.2.     Індивідуальні та творчі завдання.

1.   Підготувати «шпаргалку» (короткий конспект уроку) з помилками.

2.   Скласти ребуси або загадки до теми «Тканини».

3.   Підготувати повідомлення про комахоїдні рослини.

 

Категорія: Біологія 6 клас | Додав: uthitel (13.12.2015)
Переглядів: 623 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: