Урок № 24 Рослина — живий організм - Біологія 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 6 клас

Урок № 24 Рослина — живий організм

Урок № 24

Рослина — живий організм

Мета: сформувати знання учнів про основні процеси життєдіяльності рослин (ріст, живлення, дихання, фотосинтез, транспорт речовин); розвивати логічне мислення, творчу активність учнів; удосконалювати вміння встановлювати взаємозв’язки; формувати ціннісні орієнтації на збереження природи.

Очікувані результати: учні називають основні процеси життєдіяльності рослин (ріст, живлення, фотосинтез, дихання, транспорт речовин), умови, необхідні для життєдіяльності рослин; характеризують автотрофний тип живлення.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

1.   Організаційний момент

1.1. Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

2.1. Оголошення результатів контрольної роботи та проведення стислого аналізу найпоширеніших помилок.

2.   Актуалізація опорних знань учнів

2.1.     Запитання до учнів:

— Що таке рослини? Які асоціації у вас викликає це слово?

2.2.     Побудова «Асоціативного куща».

Учні висловлюють свої асоціації щодо поняття «рослини». Усі відповіді записуються до «асоціативного куща», який зображено на дошці.

Можливі варіанти відповідей учнів: живі, зелені, квіти, дерева, ростуть, цвітуть, нерухомі тощо.

Узагальнення результатів.

3.   Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Ми живемо серед рослин, вони — наші сусіди, а із сусідами потрібно жити у злагоді. Хочеш, щоб тобі було добре,— роби добро для всіх — для людей, тварин, рослин. А щоб допомагати рослинам, необхідно знати їхню будову та процеси життєдіяльності. А чи замислювалися ви, як живуть рослини? Як вони живляться, дихають, розмножуються? Чи рухаються?

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

4.   Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1.   Характерні ознаки рослин. (Розповідь учителя, бесіда, складання опорної схеми.)

2.   Основні процеси життєдіяльності рослин. (Розповідь учителя, бесіда, словникова робота, складання опорної схеми.)

3.   Різноманітність рослин. (Розповідь учителя, бесіда, демонстрація гербарного матеріалу, фотографій, складання опорних схем.)

5.   Узагальнення та систематизація знань

5.1.     «Закінчи речення».

1.   До основних процесів життєдіяльності рослин належать… (ріст, дихання, фотосинтез, живлення, транспорт речовин).

2.   За типом живлення рослини належать до… (автотрофів).

3.   За типом живлення тварини належать до… (гетеротрофів).

4.   Пігмент, який забезпечує процес фотосинтезу,— це…(хлорофіл).

5.   До вищих рослин належать... (вищі спорові та насінні рослини).

6.   До нижчих рослин належать… (водорості).

7.   Залежно від особливостей будови надземної частини серед вищих рослин виділяють такі життєві форми: … (трави, кущі, дерева).

8.   Рослини, які розвиваються та живуть протягом одного року або навіть кількох місяців, називаються…(однорічними).

9.   Рослини, які живуть три і більше років, називаються… (багаторічними).

5.2.     Сформулювати запитання до слів у заповненому кросворді.

5.3.     «Мозковий штурм».

— Поясніть, чому сонячного світла і води недостатньо для того, щоб верба могла нормально рости і розвиватись.

6.   Підбиття підсумків уроку

Технологія «Незакінчені речення»

Учні працюють з відкритими реченнями, наприклад:

— На сьогоднішньому уроці для мене найважливішим відкриттям було…

— Урок важливий, тому що…

— Мені сподобалося…

— Мені не сподобалося…

— Від наступного уроку я чекаю…

7.   Домашнє завдання

7.1.     Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

7.2.     Індивідуальні та творчі завдання.

Скласти п’ять тестових завдань формату А (на вибір однієї правильної відповіді) за матеріалом уроку.

 

Категорія: Біологія 6 клас | Додав: uthitel (13.12.2015)
Переглядів: 523 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: