Урок № 22 Губка та ульва (зелений морський салат) — багатоклітинні організми - Біологія 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 6 клас

Урок № 22 Губка та ульва (зелений морський салат) — багатоклітинні організми

Урок № 22

Губка та ульва (зелений морський салат) — багатоклітинні організми

Мета: сформувати поняття про примітивні багатоклітинні організми (на прикладі губки та ульви); розвивати вміння аналізувати, порівнювати та робити узагальнюючі висновки; формувати вміння працювати в групах; формувати ціннісні орієнтації на збереження природи.

Очікувані результати: наводять приклади використання людиною губок; характеризують особливості будови губок, ульви; пояснюють пристосувальне значення переходу до багатоклітинності.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

1.   Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

2.   Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1.     Індивідуальна робота учнів за картками.

2.2.     «Юні кросвордисти».

2.3.     Упізнай організм за трьома ознаками.

1.   ......................... (Дріжджі.)

•    одноклітинний організм, який здатний утворювати колонії;

•     розмножується вегетативно, інколи спорами;

•     використовується у пивоварінні.

2.   ......................... (Бактерії.)

•     можуть мешкати в організмі інших істот;

•     одноклітинні організми;

•     здатні розмножуватися кожні 20–30 хв.

3.   ......................... (Хламідомонада.)

•     клітина має грушоподібну форму;

•     розмножується статево і нестатево;

•     має вічко.

4.   ......................... (Інфузорія.)

•     має травні вакуолі;

•     форма тіла постійна;

•     має клітинний рот.

2.4.     «Мозковий штурм».

— Чому квашені овочі зберігаються значно довше, ніж свіжі?

(В основі квашення овочів лежить молочнокисле бродіння, яке спричиняється діяльністю молочнокислих бактерій. У результаті накопичується молочна кислота, яка створює кисле середовище, що запобігає розмноженню гнилісних бактерій.)

3.   Мотивація навчальної діяльності

Постановка проблемного питання:

— У чому полягає головна відмінність багатоклітинних організмів від одноклітинних? (У кількості клітин.)

Слово вчителя

Так, дійсно, багатоклітинні організми відрізняються від одноклітинних за кількістю клітин. Однак не все так просто. Клітина одноклітинного організму функціонує, як самостійна одиниця, тоді як клітина багатоклітинного організму є частиною складної системи.

Запитання до учнів:

— Чи може клітина багатоклітинного організму існувати самостійно?

(Обговорення відповідей учнів.)

Організми навіть нескладних багатоклітинних рослин чи тварин містять спеціалізовані клітини, що пристосовані до виконання певних функцій і різняться своєю будовою. Кожна із цих клітин не може існувати окремо, її життя залежить від інших клітин. Тож у багатоклітинному організмі спеціалізовані клітини взаємодіють між собою.

Сьогодні на уроці ми починаємо вивчати будову та особливості життєдіяльності багатоклітинних організмів.

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

4.   Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1.   Ульва (зелений морський салат) — багатоклітинна рослина, особливості її будови та життєдіяльності. (Розповідь учителя, повідомлення учнів, бесіда.)

2.   Губка — примітивна багатоклітинна тварина, особливості її будови та життєдіяльності. (Розповідь учителя, робота в групах, складання опорного конспекту та схеми, запов­нення таблиці, презентація міні-проекту «Живі фільтри».)

5.   Узагальнення та систематизація знань

5.1.     «Мозковий штурм».

— Визначте, які спільні риси властиві живленню губок та одноклітинних тварин.

— Губки ведуть прикріплений спосіб життя. Поясніть, навіщо їм потрібний скелет.

— Чому водорості відносять до нижчих рослин?

6.   Підбиття підсумків уроку

Учитель разом з учнями підбиває підсумки уроку.

7.   Домашнє завдання

7.1.     Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

7.2.     Індивідуальні та творчі завдання.

Підготуватися до контрольної роботи з теми «Одноклітинні організми».

 

Категорія: Біологія 6 клас | Додав: uthitel (13.12.2015)
Переглядів: 693 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: