Урок № 20 Бактерії — найменші одноклітинні організми. Будова, поширення, розмноження бактерій - Біологія 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 6 клас

Урок № 20 Бактерії — найменші одноклітинні організми. Будова, поширення, розмноження бактерій

Урок № 20

Бактерії — найменші одноклітинні організми. Будова, поширення, розмноження бактерій

Мета: сформувати поняття про бактерії як найменші одноклітинні організми; ознайомити з будовою бактерій, особливостями їхнього розмноження та поширенням; розвивати вміння порівнювати біологічні об’єкти між собою, аналізувати та робити відповідні висновки та узагальнення; розвивати пам’ять, увагу, спостережливість; виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища та розуміння єдності всіх живих організмів.

Очікувані результати: учні називають середовища існування бактерій, ознаки бактеріальних клітин; описують будову бактеріальної клітини; характеризують прояви життєдіяльності бактерій; розпізнають бактерії на фотографіях.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

1.   Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

2.   Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1.     Фронтальна бесіда.

1.   Чи є серед грибів одноклітинні організми? Назвіть їх.

2.   Які особливості будови клітини дріжджів?

3.   Які особливості дихання, живлення та розмноження дріжджів?

4.   Яка роль дріжджів у житті людини?

2.2.     Конкурс сенканів на тему «Дріжджі» (частина домашнього завдання).

Наприклад:

Дріжджі

одноклітинні, мікроскопічні

брунькуються, розщеплюють, живляться

використовують для випічки хліба

гриби

2.3.     «Вірю — не вірю».

Учням необхідно позначити пропоновані твердження позначками «+» — вірю або «–» — не вірю.

3.   Мотивація навчальної діяльності

Першим «мисливцем за бактеріями», який зазирнув у цей таємничий невидимий світ живих істот, був голландський торговець полотном, сторож судової палати Антоні Левенгук. У вільний від роботи час він шліфував лінзи, виготовляв з них лупи, які давали збільшення в 300 разів. Годинами просиджуючи зі своїми лупами та розглядаючи все, що потрапляло під руку, Левенгук на 41 році життя почав робити дивовижні відкриття. Свої спостереження він описував у спеціальних листах, що регулярно протягом 50 років відсилав до Лондонського наукового товариства, яке очолював знаменитий Роберт Гук. Здивування, яке викликали листи Левенгука, було дійсно величезним. Вони відкривали новий, фантастичний, ніким не бачений і не знаний світ живих істот. Сам Левенгук називав цих істот «живими звірятами» і писав, що в роті людини їх більше, ніж людей у всьому англійському королівстві. Ці дивовижні відкриття неука-природознавця послужили тим зародком, з якого пізніше виросла й сформувалася наука про бактерії. Саме з того часу й починається перший, морфологічний, період в історії розвитку мікробіології.

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

4.   Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1.   Поширення бактерій. (Бесіда, повідомлення учня, складання опорної схеми.)

2.   Будова бактеріальної клітини. (Розповідь учителя, бесіда, самостійна робота учнів з підручником, складання діаграми Вена.)

3.   Особливості життєдіяльності бактерій. (Робота в групах, обговорення, складання опорних схем.)

4.   Різноманітність форм бактеріальних клітин. (Розповідь учителя, бесіда, робота з демонстраційним (ілюстративним) матеріалом, повідомлення учня.)

5.   Узагальнення та систематизація знань

5.1.     Уставити пропущені слова, використовуючи довідковий матеріал.

Бактерії належать до ................... організмів. Практично немає місця на Землі, де б ................... бактерії. Особливо багато їх у .................... . Клітина бактерій не має .................... . У центральній її частині знаходиться ........................ , що містить ...................... ,
замкнуту у вигляді .......................... . У клітині відсутні органели: .................................., .............................. та інші. Значна кількість бактерій утворює .............................. .

Слова для довідки: молекулу ДНК, не траплялися, ґрунті, ядра, мітохондрії, пластиди, кільця, слизову капсулу, спадковий матеріал, одноклітинних.

6.   Підбиття підсумків уроку

Складання Т-схеми до уроку

Я знав

Я дізнався

 

 

7.   Домашнє завдання

7.1.     Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

7.2.     Індивідуальні та творчі завдання.

Завдання для творчих груп:

— Підготувати повідомлення на тему:

I група — Роль бактерій у природі;

II група — Бактерії-симбіонти;

III група — Значення бактерій у житті людини.

 

Категорія: Біологія 6 клас | Додав: uthitel (13.12.2015)
Переглядів: 588 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: