Урок № 1 Біологія — наука про життя. Основні властивості живого - Біологія 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 6 клас

Урок № 1 Біологія — наука про життя. Основні властивості живого

Урок № 1

Біологія — наука про життя. Основні властивості живого

Мета: сформувати уявлення про біологію як науку, що вивчає живі організми; поглибити знання учнів про основні властивості живого; розвивати критичне мислення, уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; виховувати етично-ціннісне ставлення до природи.

Очікувані результати: учні називають основні властивості живого (ріст, розмноження, взаємодія із зовнішнім середовищем тощо), відмінності живого від неживого; наводять приклади застосування біологічних знань у практичній діяльності людини (медицині, сільському господарстві, у справі охорони природи тощо).

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

1.   Організаційний момент

1.1.     Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

1.2.     Пояснення вимог до робочих зошитів, зошитів для практичних робіт, рекомендації щодо підручників та навчальних посібників.

2.   Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

2.1.     Поетична хвилинка.

Учитель зачитує вірш О. Олеся «Серед краси» і ставить учням запитання:

— Яка краса відкрилася хлопчику? Що він побачив, що почув?

2.2.     Слово вчителя.

Людина здавна, з доісторичних часів, жила поряд із живими істотами. Ще ближчою стала вона до них, коли почала культивувати рослини й одомашнювати тварин. У міру освоєння рослинного і тваринного світу розвивались і поглиблювались знання людини. З поверхових і часто неточних уявлень про природу поступово формувалися певніші й точніші знання. Пам’ятки стародавніх культур — китайської, індійської, ассиро-вавилонської, єгипетської, грецької — свідчать про те, що ще задовго до початку нашої ери був накопичений значний емпіричний матеріал з галузі біології.

2.3.     «Асоціативний кущ».

— Які асоціації у вас викликає поняття «біологія»?

Учні висловлюють свої асоціації щодо поняття «біологія». Усі відповіді записуються до «асоціативного куща», який зображено на дошці.

Можливі варіанти відповідей учнів: життя, рослини, тварини, гриби, бактерії, людина, наука.

Узагальнення результатів.

Учні самостійно формулюють визначення: «Біологія — це нау­ка про життя».

Учитель повідомляє тему уроку, учні формулюють мету та визначають завдання.

3.   Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1.   Біологія — наука про життя. (Розповідь учителя, бесіда, технологія «Мікрофон».)

2.   Основні властивості живого. (Розповідь учителя, технологія «Мікрофон», складання опорного конспекту, робота в групах.)

3.   Застосування біологічних знань у практичній діяльності людини. (Розповідь учителя, бесіда.)

4.   Узагальнення та систематизація знань

4.1.     Скласти сенкан на тему «Біологія».

Сенкан (або сенкен) — це вірш, який складається з п’яти рядків.

Під час складання сенканів необхідно дотримуватися таких правил:

1.   Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (зазвичай це іменник).

2.   Другий рядок — це опис теми, який складається з двох слів (два прикметники).

3.   Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (зазвичай це дієслова).

4.   Четвертий рядок є фразою, яка складається із чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.

5.   Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, у ньому висловлюється сутність теми, ніби підбивається підсумок.

Наприклад:

(один іменник) біологія

(два прикметники) цікава, сучасна

(три дієслова) розвивається, вивчає, досліджує

(речення із чотирьох слів) наука про живу природу

(синонім до іменника) життя

4.2.     «Мозковий штурм».

У дуже насиченому розчині кухонної солі утворюються кристалики, які згодом збільшуються в розмірах, тобто ростуть. Чому їх не вважають живими істотами? (Учні вказують на відсутність ознак живого: живлення, дихання, розмноження, розвиток, подразливість.)

5.   Підбиття підсумків уроку

Учитель просить учнів визначити результати уроку, оцінити власну діяльність з отримання нових знань.

6.   Домашнє завдання

6.1.     Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

6.2.     Індивідуальні та творчі завдання.

Підготувати повідомлення на тему «Відкриття вірусів».

 

Категорія: Біологія 6 клас | Додав: uthitel (12.12.2015)
Переглядів: 700 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: