Урок № 19 Дріжджі — одноклітинні гриби - Біологія 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 6 клас

Урок № 19 Дріжджі — одноклітинні гриби

Урок № 19

Дріжджі — одноклітинні гриби

Мета: сформувати знання про особливості організації та процеси життєдіяльності одноклітинних грибів як цілісних організмів, показати їхнє місце в природі; удосконалювати вміння працювати з додатковою літературою; розвивати логічне мислення та творчу активність учнів, уміння творчо розв’язувати поставлені завдання; формувати ціннісні орієнтації на збереження природи.

Очікувані результати: учні називають середовища існування дріжджів; наводять приклади використання людиною дріжджів; описують будову та процес розмноження одноклітинних грибів.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: комбінований.

1.   Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

2.   Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1.     Індивідуальна робота учнів за картками.

2.2.     «Біологічний ланцюжок».

Учитель ставить запитання про одноклітинні водорості учневі, який дає коротку відповідь, далі учень запитує товариша і т. д. Потім визначаються найкраще запитання і найкраща відповідь.

Початкове запитання вчителя:

— Який спосіб живлення характерний для одноклітинних водоростей?

2.3.     Гра «Знайди помилку».

Учитель зачитує текст із помилками, учням необхідно їх виявити і виправити. (Помилки в тексті виділені курсивом, а правильні відповіді наведені в дужках.)

Одноклітинні рослини поширені переважно у прісних водоймах. Ми знаємо таких представників одноклітинних рослин: хламідомонада, евглена зелена, ламінарія. Хламідомонада — прісноводна макроскопічна (мікроскопічна) одноклітинна водорість грушоподібної форми. На її задньому (передньому) кінці розташовані два джгутики, за допомогою яких вона ловить собі здобич (рухається). Біля основи джгутика є синя (червона) пляма — вічко, що бере участь у пошуках їжі (світла). Евглена зелена, на відміну від хламідомонади (як і хламідомонада), поширена у солоних водоймах (у прісних стоячих водоймах). Ця водорість не має скоротливих вакуоль, джгутика та вічка (має скоротливу вакуолю, джгутик та вічко).

2.4.     Конкурс біологічної казки про хламідомонаду (творче домашнє завдання).

3.   Мотивація навчальної діяльності

Запитання до учнів:

— Які асоціації у вас викликає слово «дріжджі»?

Очікувана відповідь учнів: хліб, пиріжки, булочки тощо.

 

Слово вчителя

Слово «дріжджі» має спільний корінь зі словом «дрижати», яке використовувалося при описі спінювання рідини, що часто супроводжує бродіння, спричинюване дріжджами.

Дріжджі, імовірно,— одні з найстародавніших «домашніх організмів». Тисячі років люди використовували їх для випічки. Археологи знайшли серед руїн давньоєгипетських міст жорна й пекарні, а також зображення пекарів. Припускають, що єгиптяни ще до 1200 р. до н. е. опанували технологію випічки дріжджового хліба разом з випічкою прісного. Для початку зброджування нового субстрату люди використовували залишки старого. У 1680 р. голландський натураліст Антоні ван Левенгук уперше побачив дріжджі в оптичний мікроскоп, проте не розпізнав у них, через відсутність руху, живі організми.

Що це за таємничі організми — дріжджі?

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

4.   Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

Дріжджі — одноклітинні гриби. (Розповідь учителя, технологія «Мікрофон», бесіда, самостійна робота учнів з підручником — метод «Позначки».)

5.   Узагальнення та систематизація знань

5.1.     «Снігова куля».

Учитель пише на дошці поняття, а учні називають по одному слову, що його стосується. Повторювати слова не можна. Слова записуються напроти терміна, а потім один учень узагальнює їх.

Наприклад: дріжджі, вакуоля, брунькування, ядро, хліб тощо.

6.   Підбиття підсумків уроку

Технологія «Незакінчені речення»

Учні працюють з відкритими реченнями, наприклад:

— На сьогоднішньому уроці для мене найважливішим відкриттям було…

— Урок важливий, тому що…

— Мені сподобалося…

— Мені не сподобалося…

— Від наступного уроку я чекаю…

7.   Домашнє завдання

7.1.            Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

7.2. Індивідуальні та творчі завдання.

1.   Підготувати міні-проект за темою «Живі фільтри» (на урок № 22).

2.   Скласти сенкан на тему «Дріжджі».

3.   Підготувати повідомлення на тему «Бактерії-екстремали».

 

Категорія: Біологія 6 клас | Додав: uthitel (13.12.2015)
Переглядів: 968 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: