Урок № 18 Евглена зелена, хламідомонада — одноклітинні водорості (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі) - Біологія 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 6 клас

Урок № 18 Евглена зелена, хламідомонада — одноклітинні водорості (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі)

Урок № 18

Евглена зелена, хламідомонада — одноклітинні водорості (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі)

Мета: сформувати знання про особливості організації та процеси життєдіяльності одноклітинних водоростей як цілісних організмів, показати їхнє місце в природі; розвивати вміння працювати з підручником, додатковою літературою, удосконалювати вміння аналізувати, творчо розв’язувати поставлені завдання; виховувати бережливе ставлення до природи.

Очікувані результати: учні називають середовища існування одноклітинних водоростей; наводять приклади одноклітинних водоростей, використання людиною хламідомонади, евглени зеленої; характеризують будову евглени зеленої, хламідомонади, прояви життєдіяльності одноклітинних рослин; пристосування евглени зеленої і хламідомонади до середовища життя; порівнюють за вказаними ознаками будову і процеси життєдіяльності одноклітинних рослин і тварин.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

1.   Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

2.   Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1.     Вправа «Розумний куб».

Запитання на гранях куба:

1.   Наведіть приклади одноклітинних тварин-паразитів.

2.   Які захворювання спричиняють одноклітинні тварини-паразити?

3.   Як цисти амеби дизентерійної можуть потрапити до організму людини?

4.   Яких заходів профілактики слід уживати, щоб не захворіти на дизентерію?

5.   Яких заходів профілактики слід уживати, щоб не захворіти на малярію?

6.   Які ознаки захворювання має амебна дизентерія?

3.   Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Мабуть, коли ви чуєте слово «водорості», то уявляєте довгі зелені стрічки, які плавають у морській воді. Однак ви просто не враховуєте існування одноклітинних водоростей.

Вам напевне доводилося прогулюватися побіля ставків і спостерігати їхню зелену, аж смарагдову, гладінь. І ви вже знаєте, що це явище називають «цвітіння води». Виявляється, такого незвичайного відтінку воді надає безліч мікроскопічних водоростей. Бо ж якщо ви зачерпнете долонею воду, то побачите, що насправді вона прозора.

Найчастіше у водоймах, які «цвітуть» трапляється одноклітинна водорість хламідомонада. У перекладі з грецької це слово означає «найпростіший, що вкритий плащем», тобто оболонкою.

Ще однією водорістю, яку ми сьогодні розглянемо, є евглена зелена, що її іноді відносять до одноклітинних твариноподібних організмів. Її особливість полягає в тому, що вона може живитися міксотрофно, тобто, як автотрофно, так і гетеротрофно. У природі евглени живуть у забруднених водоймах, де часто спостерігається їх масове розмноження. Тоді вода набуває брудно-зеленого або бурого кольору.

 

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

4.   Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1.   Хламідомонада — одноклітинна водорість: середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі. (Розповідь учителя, самостійна робота учнів з підручником, бесіда, «Мозковий штурм».)

2.   Евглена зелена — одноклітинна водорість: середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі. (Повідомлення учнів, самостійна робота учнів з підручником, бесіда, розповідь учителя.)

5.   Узагальнення та систематизація знань

5.1.     «Закінчи речення».

1.   До одноклітинних водоростей належать… (евглена зелена, хламідомонада).

2.   Хламідомонада має один хлоропласт… (чашоподібної) форми.

3.   Хламідомонада рухається за допомогою… (джгутиків).

4.   Зовні хламідомонада вкрита… (клітинною стінкою).

5.   Клітини евглени зеленої… (овальної) форми.

6.   На передньому його кінці є… (джгутик).

7.   Евглена розмножується… (нестатевим способом).

8.   Спосіб живлення одноклітинних рослин — переважно … (автотрофний).

9.   Статеве розмноження хламідомонади здебільшого спостерігають… (за настання несприятливих умов).

6.   Підбиття підсумків уроку

Учитель разом з учнями підбиває підсумки уроку.

«Мікрофон»

— Як би ви оцінили свою роботу на уроці?

Оцінювання учнів.

7.   Домашнє завдання

7.1.     Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

7.2.     Індивідуальні та творчі завдання.

1.   Підготувати міні-проект на тему «Чому скисає молоко?» (на урок 21).

2.   Скласти біологічну казку про хламідомонаду (творча робота).

3.   Підготувати повідомлення на тему «Роль дріжджів у житті людини».

 

Категорія: Біологія 6 клас | Додав: uthitel (13.12.2015)
Переглядів: 677 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: