Урок № 17 Малярійний плазмодій, дизентерійна амеба — одноклітинні паразитичні організми - Біологія 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 6 клас

Урок № 17 Малярійний плазмодій, дизентерійна амеба — одноклітинні паразитичні організми

Урок № 17

Малярійний плазмодій, дизентерійна амеба — одноклітинні паразитичні організми

Мета: розширити знання учнів про будову і життєдіяльність одноклітинних тварин, їхню різноманітність; сформувати знання про паразитичних одноклітинних, досягнення біологічної науки у боротьбі з ними; розвивати вміння порівнювати, аналізувати, установлювати причинно-наслідкові зв’язки; формувати екологічну культуру.

Очікувані результати: учні наводять приклади одноклітинних тварин — паразитів людини; розпізнають їх на малюнках; характеризують засоби профілактики захворювань, які спричиняються одноклітинними тваринами; застосовують знання для дотримання правил особистої гігієни, що захищають від зараження паразитичними одноклітинними тваринами.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

1.   Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

2.   Перевірка домашнього завдання й актуалізація опор­них знань учнів

2.1.     Індивідуальна робота учнів за картками.

2.2.     «Так — ні».

Учитель зачитує твердження, а учні погоджуються або не погоджуються з ними.

1.  Життєвою формою інфузорії-туфельки є багатоклітинний організм.

2.  Вегетативне ядро інфузорії-туфельки відповідає за обмін речовин, а генеративне — за поділ.

3.  Пелікула забезпечує рух одноклітинних тварин.

4.  Амеба звичайна рухається за допомогою псевдоніжок.

5.  Під час поглинання розчинених у воді речовин утворюється травна вакуоля.

6.  Позитивний таксис — це рух клітини до подразника.

7.  У амеби стала форма тіла.

8.  Кон’югація належить до нестатевого розмноження.

9.  За несприятливих умов середовища одноклітинні тварини утворюють цисту.

10. Стигма (вічко) характерна для всіх одноклітинних тварин.

Відповіді:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

ні

так

ні

так

ні

так

ні

ні

так

ні

 

(Проведення взаємоперевірки.)

2.3.     Конкурс сенканів на теми «Амеба», «Інфузорія» (частина домашнього завдання).

3.   Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Найвідомішою із джгутикових — паразитів людини є трипаносома, збудник сонної хвороби. Із розповіді людини, яка була свідком розвитку цієї хвороби: «Вожді племен у жаркій Африці точно знають, що запалення шийних залоз є першими ознаками тяжкого захворювання. Вони охоче дають дозвіл здоровим ще чоловікам, але з ознаками цього захворювання, вербуватися в носії караванів, щоб ті не стали тягарем для села і пішли з нього. Для людей, які захворіли, настає час страждань. Хвороба починається з переміжної пропасниці. У залозах тих, хто захворів, або в їхній крові можна виявити трипаносом. Багато їх проникає і в мозок. Тут хвороба переходить у свою найсерйознішу стадію. То тут, то там на тілі хворого виникають пухлини, людина швидко худне… Невдовзі вона настільки слабшає, що вже не може встояти на ногах, і після багатьох місяців хвороби помирає» (Є. Мартіні).

Крім трипаносом, існує значна кількість найпростіших — паразитів людини, тварин та рослин. Деяких з них ми сьогодні розглянемо на уроці.

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

4.   Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

Паразитичні одноклітинні тварини. (Розповідь учителя, повідомлення учнів, бесіда, заповнення таблиці.)

5.   Узагальнення та систематизація знань

5.1.     «Доповни таблицю».

Заповнити порожні комірки в таблиці. У верхніх комірках вказати ознаки, за якими відновлювалася інформація.

Паразит

 

 

 

 

Боротьба з малярійним комаром

 

Сонна хвороба

 

Дизентерійна амеба

 

 

 

5.2.     «Мозковий штурм».

— Чому організми, які перші з’явилися на нашій планеті, не могли бути паразитами?

6.   Підбиття підсумків уроку

Учні самостійно підбивають підсумки уроку, дають визначення новим термінам, пояснюють значення одноклітинних паразитичних тварин у житті людини.

7.   Домашнє завдання

7.1.     Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

7.2.     Індивідуальні та творчі завдання.

Підготувати повідомлення про хлорелу та хламідомонаду.

 

Категорія: Біологія 6 клас | Додав: uthitel (13.12.2015)
Переглядів: 557 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: