Урок № 16 Амеба, інфузорія — одноклітинні твариноподібні організми (будова, роль у природі) - Біологія 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 6 клас

Урок № 16 Амеба, інфузорія — одноклітинні твариноподібні організми (будова, роль у природі)

Урок № 16

Амеба, інфузорія — одноклітинні твариноподібні організми (будова, роль у природі)

Мета: поглибити й розширити знання учнів про особливості будови й життєдіяльності одноклітинних тварин; сформувати знання про особливості будови, життєдіяльності прісноводних одноклітинних тварин: амеби, інфузорії-туфельки; розвивати логічне мислення, уміння встановлювати ознаки подібності та відмінності між організмами; удосконалювати вміння працювати з мікроскопом, спостерігати за живими найпростішими на тимчасових препаратах; виховувати наполегливість, працелюбність, культуру спілкування.

Очікувані результати: учні характеризують будову одноклітинних тварин, пристосування одноклітинних тварин до середовища життя; розпізнають одноклітинних тварин; дотримуються правил роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: комбінований.

1.   Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

2.   Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1.     Індивідуальна робота учнів за картками.

2.2.     «Творча лабораторія» (робота у творчих групах).

— Чи можливо, що багато видів одноклітинних тварин до цих пір не описані. Як ви гадаєте, чому? Де їх можна шукати?

— Одноклітинні тварини дуже швидко розмножуються. Нащадки однієї амеби могли б покрити Землю за півтора-два місяці. Як ви гадаєте, чому цього не відбувається?

— Чому інфузорія-туфелька рухається набагато швидше, ніж амеба протей?

— Чому перед поділом амеби ділиться її ядро? Як ви гадаєте, чи за будь-якого поділу клітини необхідний поділ ядра?

2.3.     «Коло ідей».

— Амеб помістили у дві колби: в одну — із джерельною водою, а в іншу — з кип’яченою. В одній з колб через деякий час амеби загинули.

У якій колбі, на вашу думку, загинули тваринки і чому?

3.   Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

«Дивлюся я на них… так і здається, що ці мереживні сплетіння не частина живих істот, а найтонші ювелірні вироби, призначені прикрашати вбрання морських принцес. Розмаїття їх форм невичерпне: в обрисах їх скелетів-оболонок дотримано таку правильність малюнка, немов ці мистецькі вироби вийшли з рук найліпших майстрів» (П. Васильківський).

— Про яких тварин писав П. Васильківський?

На це запитання ви дасте відповідь наприкінці уроку.

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

4.   Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1.   Особливості будови одноклітинних тварин — мешканців водойм. (Робота в групах, самостійна робота учнів з підручником та додатковим матеріалом, обговорення, демонстрація таблиць (або використання комп’ютерних презентацій), лабораторне дослідження, заповнення таблиці.)

Завдання для груп:

— Самостійно опрацювати матеріал підручника та підготувати презентацію за такими темами:

I група — «Особливості будови та життєдіяльності амеби звичайної».

II група — «Особливості будови та життєдіяльності інфузорії-туфельки».

2.   Роль одноклітинних тварин у природі. (Повідомлення учнів, обговорення, складання опорного конспекту.)

5.   Узагальнення та систематизація знань

5.1.     Обговорення проблемного питання.

Учні обговорюють питання, яке було поставлене на початку уроку, і дають на нього відповідь (питання про радіолярій).

5.2.     «Закінчи речення».

1.   До прісноводних одноклітинних тварин належать… (амеба протей, інфузорія-туфелька).

2.   Живлення амеби відбувається шляхом… (ендоцитозу).

3.   Клітинний рот характерний для… (інфузорії).

4.   Велике ядро інфузорії відповідає за процеси… (живлення, виділення, руху).

6.   Підбиття підсумків уроку

Технологія «Незакінчені речення»

Учні працюють з відкритими реченнями, наприклад:

— На сьогоднішньому уроці для мене найважливішим відкриттям було…

— Урок важливий, тому що…

— Мені сподобалося…

— Мені не сподобалося…

— Від наступного уроку я чекаю…

7.   Домашнє завдання

7.1.     Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

7.2.     Індивідуальні та творчі завдання.

1.   Скласти сенкан на теми «Амеба», «Інфузорія».

2.   Підготувати повідомлення на тему «Паразитичні одноклітинні тварини».

 

Категорія: Біологія 6 клас | Додав: uthitel (13.12.2015)
Переглядів: 765 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: