Урок № 15 Амеба, інфузорія — одноклітинні твариноподібні організми (середовища існування, процеси життєдіяльності) - Біологія 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 6 клас

Урок № 15 Амеба, інфузорія — одноклітинні твариноподібні організми (середовища існування, процеси життєдіяльності)

Урок № 15

Амеба, інфузорія — одноклітинні твариноподібні організми
(середовища існування, процеси життєдіяльності)

Мета: сформувати знання про особливості організації та процеси життєдіяльності одноклітинних тварин як цілісних організмів, показати їхнє місце в природі; розвивати вміння працювати з підручником, додатковою літературою, удосконалювати вміння аналізувати, творчо розв’язувати поставлені завдання; виховувати бережливе ставлення до природи.

Очікувані результати: учні називають середовища існування одноклітинних тварин, ім’я вченого, який першим побачив одноклітинні організми (А. ван Левенгук); наводять приклади одноклітинних тварин; характеризують прояви життєдіяльності одноклітинних тварин.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

1.   Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

2.   Актуалізація опорних знань учнів

     «Термінологічне лото».

На дошці прикріплені аркуші з номерами, на зворотному боці яких записані терміни. Учні виходять до дошки, вибирають аркуш і дають визначення терміна.

Приклади термінів: клітина, організм, гетеротрофи, автотрофи, міксотрофи, живлення, дихання, розмноження, виділення, подразливість.

3.   Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Вивчення одноклітинних організмів ми розпочинаємо з представників царства Тварини. Одноклітинні тварини поширені по всій земній кулі — у морях, океанах, прісних водоймах, ґрунті або в організмах тварин, рослин і людини. Хоча ми й живемо в оточенні одноклітинних, людина довідалася про них порівняно недавно. Їх відкрив у 1673 р. голландський учений Антоні ван Левенгук. Розглядаючи краплю води з настоянки перцю під самостійно сконструйованим мікроскопом, який збільшував у 300 разів, він виявив безліч різноманітних живих істот. Дослідник назвав їх «малесенькими звірятками з настою» — інфузоріями. Нині відомо до 70 тис. видів одноклітинних тварин. За своєю будовою вони надзвичайно різноманітні. Переважна більшість одноклітинних має мікроскопічно малі розміри, і для їх вивчення доводиться користуватися мікроскопом.

Постановка проблемних питань

— Які ж загальні ознаки представників одноклітинних тварин?

— На підставі яких особливостей будови й життєдіяльності ми зараховуємо тварин до цієї групи?

На ці питання ви знайдете відповідь на сьогоднішньому уроці.

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

4.   Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1.   Особливості будови клітини одноклітинних тварин. (Розповідь учителя, бесіда, складання опорного конспекту, словникова робота.)

2.   Основні процеси життєдіяльності одноклітинних тварин. (Робота в групах, самостійна робота учнів з підручником, роздавальним матеріалом, складання опорного конспекту.)

Завдання для груп:

I група — схарактеризувати особливості живлення одноклітинних тварин.

II група — схарактеризувати процеси дихання та виділення одноклітинних тварин.

III група — схарактеризувати особливості реакцій одноклітинних тварин на подразники.

IV група — схарактеризувати особливості розмноження одноклітинних тварин.

5.   Узагальнення та систематизація знань

5.1.     Розгадування кросворда.

5.2.     «Мозковий штурм».

— Чому одноклітинних відкрили пізніше, ніж інші групи тварин?

— Чому клітини багатоклітинних організмів зазвичай побудовані простіше, ніж клітини одноклітинних тварин?

6.   Підбиття підсумків уроку

Технологія «Незакінчені речення»

Учні працюють з відкритими реченнями, наприклад:

— На сьогоднішньому уроці для мене найважливішим відкриттям було…

— Урок важливий, тому що…

— Мені сподобалося…

— Мені не сподобалося…

— Від наступного уроку я чекаю…

7.   Домашнє завдання

7.1.     Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

7.2.     Індивідуальні та творчі завдання.

Підготувати повідомлення про морських та ґрунтових одноклітинних тварин.

 

Категорія: Біологія 6 клас | Додав: uthitel (13.12.2015)
Переглядів: 285 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: