Урок № 14 Урок-узагальнення з теми «Вступ. Клітина» - Біологія 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 6 клас

Урок № 14 Урок-узагальнення з теми «Вступ. Клітина»

Урок № 14

Урок-узагальнення з теми «Вступ. Клітина»

Мета: узагальнити, систематизувати, проконтролювати та відкоригувати набуті учнями знання з теми «Вступ. Клітина»; розвивати навички узагальнення та систематизації знань, уміння аналізувати, творчо розв’язувати поставлені завдання; створювати атмосферу співробітництва та співдружності, виховувати етично-ціннісне ставлення до природи.

Очікувані результати: учні називають науки, що вивчають життя, основні функції клітин; розпізнають на малюнках рослинну і тваринну клітину, складові частини клітини; дотримуються правил роботи з лабораторним обладнанням; уміють виготовляти тимчасові мікропрепарати.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: урок узагальнення знань (урок-гра).

1.   Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

2.   Повідомлення теми, мети і завдань уроку

Повідомлення теми уроку.

Формулювання разом з учнями мети і завдань уроку.

Мета уроку: узагальнити набуті знання з теми «Вступ. Клітина».

Завдання уроку:

— узагальнити знання з теми;

— систематизувати знання з теми;

— проконтролювати знання з теми;

— коригувати знання з теми.

3.   Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Сьогодні ми проведемо не звичайний урок, а урок-гру та дізнаємося, як ви засвоїли основні поняття теми «Клітина». А хто з вас найкраще знає біологію, покаже гра. Бажаю кожному з вас успіхів і перемоги. Девізом нашого уроку стане вислів: «Що вмієте, того не забувайте, а чого не вмієте, того навчайтесь» (Володимир Мономах).

4.   Організаційна робота. Правила гри

Гра між командами відбувається впродовж усього уроку і складається із 6 конкурсів. Перед початком кожного конкурсу вчитель оголошує максимальну кількість балів, яку може отримати команда за виконане завдання. (Бажано перед початком уроку записати на дошці перелік конкурсів та позначити бали.)

5.   Узагальнення, закріплення і контроль знань

5.1.     Представлення команд, виступ капітанів (капітани оголошують назви команд та їхній склад, а також пояснюють вибір назви).

5.2.     Конкурс «Розминка».

Кожна команда ставить по п’ять «швидких» запитань, які вона підготувала заздалегідь для іншої команди.

За кожну правильну відповідь — 1 бал.

5.3.     Конкурс «Термінологічне лото».

На дошці прикріплені аркуші з номерами, на зворотному боці яких записані терміни. Представники команд по черзі виходять до дошки, вибирають аркуш і дають визначення біологічному терміну.

За кожну правильну відповідь — 1 бал.

Наприклад: біологія, гістологія, цитологія, ботаніка, зоологія, клітина, анатомія, мікроскоп, лупа, ядро, мікробіологія, розмноження, розвиток, ентомологія тощо.

5.4.     Конкурс «Німий малюнок» (час на виконання — 2 хв).

Кожна команда отримує схему рослинної або тваринної клітини. Завдання для команд:

— установити: запропонована клітина є тваринною чи рослинною;

— позначити і підписати її структурні компоненти.

Повністю виконане завдання — 2 бали.

5.5.     Конкурс «Капітанів».

Команди пропонують капітанам суперників творче завдання, яке підготували вдома. На обдумування відводиться 1 хв. Якщо капітан не може відповісти сам, то звертається по допомогу до своєї команди, але кількість балів за завдання отримує меншу.

Правильна відповідь капітана — 5 балів, за допомогою команди — 2 бали.

5.6.     Конкурс «Чорна скринька» (час на виконання — 3 хв).

Учні повинні відгадати, яка рослина захована в чорній скриньці, за підказками вчителя. Після кожної підказки учні мають 1 хв на обдумування, після чого записують відповідь на аркуші і здають вчителю.

Якщо команда впізнала рослину після першої підказки — отримує 3 бали, після другої — 2 бали, а після третьої — 1 бал.

5.7.     Конкурс «Дослідник».

Команди отримують конверти із завданнями. Одній з команд пропонується підготувати тимчасовий мікропрепарат шкірочки соковитої лусочки цибулі, іншій — листка елодеї.

Повністю виконане завдання — 3 бали.

6.   Підбиття підсумків уроку

Підбивається підсумок роботи команд, визначається особистісна першість; проводиться самооцінювання учнів.

7.   Домашнє завдання

7.1.     Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

7.2.     Індивідуальні та творчі завдання.

Підібрати цікаву інформацію про одноклітинних тварин: амебу й евглену зелену.

 

Категорія: Біологія 6 клас | Додав: uthitel (13.12.2015)
Переглядів: 496 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: