Урок № 13 Основні положення клітинної теорії - Біологія 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 6 клас

Урок № 13 Основні положення клітинної теорії

Урок № 13

Основні положення клітинної теорії

Мета: сформувати знання про клітинну теорію, розглянути її основні положення; розвивати вміння учнів порівнювати та робити узагальнюючі висновки; закріпити індивідуальні вміння складати запитання; формувати вміння і навички роботи з роздавальним матеріалом; виховувати культуру спілкування.

Очікувані результати: учні називають основні положення клітинної теорії; порівнюють положення клітинної теорії Т. Шванна та сучасної клітинної теорії.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

1.   Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. Налаштування на робочий лад.

2.   Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1.     «Термінологічне лото».

На дошці прикріплені аркуші з номерами, на зворотному боці яких записані терміни. Учні виходять до дошки, вибирають аркуш і дають визначення терміна.

Наприклад: розмноження, клітина, ядро, цитоплазма, органели, включення тощо.

2.2.     «Вірю — не вірю».

Учням потрібно позначити пропоновані твердження позначками «+» — вірю або «–» — не вірю.

1.  Нові клітини, дочірні, утворюються внаслідок поділу материнської.

2.  Завдяки поділу клітин і їхньому розтягненню здійснюється ріст усієї рослини.

3.  До поділу здатні як молоді, так і старі клітини.

4.  У результаті поділу з однієї материнської клітини утворюється чотири дочірні.

5.  Вміст клітини (цитоплазма, органели) рівномірно розподіляється між дочірніми клітинами.

6.  Дочірні клітини не повторюють властивостей материнської клітини.

7.  Тривалість життя клітин різна.

8.  У молодій клітині зазвичай є одна велика вакуоля, а цитоплазма з ядром прилягає до клітинної оболонки.

9.  Клітини всіх живих організмів мають різний хімічний склад.

10. На світлі швидкість руху цитоплазми збільшується.

11. Під час поділу материнської клітини спадкова інформація передається дочірнім.

12. Обмін речовин між клітиною та навколишнім середовищем забезпечують клітинна оболонка і цитоплазма.

 

Відповіді:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

+

+

+

+

+

+

+

 

3.   Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Для розуміння ролі клітини в живих організмах величезне значення мали праці ботаніка Матіаса Шлейдена і зоолога Теодора Шванна. Теодор Шванн, проаналізувавши всі існуючі на той момент знання про клітинну будову живої природи, сформулював першу версію клітинної теорії. Сьогодні на уроці ми спробуємо повернутись у той час і самостійно сформулювати її положення.

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

4.   Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1.   Основні положення клітинної теорії Т. Шванна. (Повідомлення учнів, розповідь учителя, бесіда, складання опорного конспекту.)

2.   Основні положення сучасної клітинної теорії. (Самостійна робота учнів з підручником, складання опорного конспекту.)

5.   Узагальнення та систематизація знань

5.1.     «Біологічний футбол».

Учень ставить запитання та називає ім’я учня, який дає на нього відповідь. У випадку, коли відповідь правильна, учень, який її дав, називає своє запитання та ім’я іншого учня, який на нього буде відповідати, і так далі.

5.2.     «Закінчи речення».

6.   Підбиття підсумків уроку

Складання Т-схеми до уроку

Я знав

Я дізнався

 

 

7.   Домашнє завдання

7.1.     Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

7.2.     Індивідуальні завдання.

Клас поділяється на дві команди. Кожній команді необхідно:

— обрати капітана;

— придумати назву;

— скласти захист назви команди (2–3 хв);

— скласти п’ять «швидких» запитань (відповідь повинна складатися з одного слова) для іншої команди;

— скласти або підібрати одне творче завдання.

Категорія: Біологія 6 клас | Додав: uthitel (13.12.2015)
Переглядів: 440 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: