Урок № 12 Утворення нових клітин - Біологія 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 6 клас

Урок № 12 Утворення нових клітин

Урок № 12

Утворення нових клітин

Мета: розкрити особливості поділу клітин; підвести учнів до висновку, що завдяки поділу клітин і їх розтягненню відбувається ріст усього організму; розвивати логічне мислення та вміння працювати з підручником, формувати навички самоаналізу, уміння формулювати висновки; виховувати етично-ціннісне ставлення до природи, працелюбність, культуру спілкування.

Очікувані результати: учні називають основні функції клітини — ріст, розмноження, обмін з навколишнім середовищем; пояснюють біологічне значення поділу клітин.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: комбінований.

1.   Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. Налаштування на робочий настрій.

2.   Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1.     «Установи відповідність».

1.   Установити відповідність між сполуками, які входять до складу клітин, та їхніми характеристиками.

Сполука

Характеристика

1 целюлоза

А становить 1–1,5 % маси клітини

2 мінеральна сіль

Б надає солодкого присмаку плодам

3 крохмаль

В надає клітині пружності, визначає її форму

4 вода

Г відкладається про запас у насінні злаків

 

Д основний компонент клітинних стінок рослинних клітин

 

Відповідь: 1 — Д, 2 — А, 3 — Г, 4 — В.

2.   Установити відповідність між сполуками, які входять до складу клітин, та їхніми характеристиками.

Сполука

Характеристика

1 білки

А впливають на всі ланки обміну речовин, регулюючи процеси життєдіяльності

2 ліпіди

Б забезпечує транспорт по рослині різноманітних сполук

3 цукри

В надають солодкого присмаку плодам

4 вода

Г відкладаються про запас у бульбах картоплі

 

Д найпоширеніші їхні представники — жири

 

Відповідь: 1 — А, 2 — Д, 3 — В, 4 — Б.

2.2.     «Тести для друга».

Учні обмінюються тестовими завданнями, які склали вдома, і виконують їх.

2.3.     «Розумний куб».

Запитання на гранях куба:

1.   Які основні процеси життєдіяльності клітини?

2.   Які хімічні елементи переважають у складі рослинних клітин?

3.   Які сполуки належать до органічних?

4.   Яке значення органічних речовин у клітині?

5.   Які сполуки належать до неорганічних?

6.   Яка роль води у клітині?

3.   Мотивація навчальної діяльності

Постановка проблемних питань

— Як ви вважаєте, як відбувається ріст рослини?

— Які при цьому настають зміни в клітинах органів рослини?

Очікувана відповідь учнів: збільшення розміру клітин.

Слово вчителя

Таке пояснення не можна вважати цілком правильним. Так, якби ріст органів рослини виявлявся лише у збільшенні розмірів їхніх клітин, то клітини були б дуже великими. Однак у переважної більшості рослин клітини дуже дрібні й зовсім невидимі неозброєним оком. Як же відбувається ріст рослин?

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

4.   Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

Утворення нових клітин. (Розповідь учителя, бесіда, складання опорного конспекту.)

5.   Узагальнення та систематизація знань

5.1.     «Ти — мені, я — тобі».

Учні складають запитання з вивченої на уроці теми, щоб поставити його комусь зі своїх однокласників. Учень, який отримав запитання і дав на нього відповідь, має право поставити своє запитання.

5.2.     «Мозковий штурм».

— Яке значення поділу клітин для існування організму?

5.3.     «Юні кросвордисти» (роздавальний матеріал).

6.   Підбиття підсумків уроку

Учитель просить учнів визначити результати уроку, назвати найбільш цікаві факти, що розглядалися на уроці.

7.   Домашнє завдання

7.1.     Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

7.2.     Індивідуальні та творчі завдання.

Підготувати повідомлення про німецьких учених М. Шлейдена та Т. Шванна.

Категорія: Біологія 6 клас | Додав: uthitel (13.12.2015)
Переглядів: 655 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: