Урок № 10 Будова рослинної і тваринної клітини - Біологія 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 6 клас

Урок № 10 Будова рослинної і тваринної клітини

Урок № 10

Будова рослинної і тваринної клітини

Мета: розширити знання учнів про будову клітини; розглянути особливості будови тваринної клітини; установити ознаки подібності та відмінності тваринної і рослинної клітин; розвивати вміння порівнювати, робити висновки; формувати вміння і навички роботи з роздавальним матеріалом, схемами; виховувати етично-ціннісне ставлення до природи.

Очікувані результати: учні називають спільні ознаки рослинної і тваринної клітини, відмінності рослинної і тваринної клітини; розпізнають на малюнках рослинну і тваринну клітини; роблять висновок про те, що клітини рослин і тварин мають спільні риси будови.

Обладнання та матеріали:...................................................................................................................

Тип уроку: комбінований.

1.   Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. Налаштування на робочий настрій.

2.   Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1.     Індивідуальна робота учнів за картками.

2.2.     Виконання тестових завдань.

Вибрати одну або декілька правильних відповідей.

1.   Клітинна оболонка складається з:

А   хромосом                   В плазматичної мембрани

Б    клітинної стінки         Г пігментів

2.   До пластид належать:

А   лейкопласти               В хромопласти

Б    хлоропласти              Г хромосоми

3.   Клітинні мембрани складаються з:

А   білків                          В ліпідів

Б    мінеральних солей    Г води

4.   До включень належать:

А   краплини жиру          В кристали мінеральних солей

Б    зерна крохмалю         Г вода

5.   Компонент клітини, який оточений подвійною мембраною і містить хромосоми,— це:

А   вакуоля                      В мітохондрія

Б    ядро                            Г пластиди

6.   Органели клітин, що містять клітинний сік,— це:

А   мітохондрії                В вакуолі

Б    лейкопласти               Г хромопласти

Відповіді: 1 — B, Б; 2 — А, Б, В; 3 — А, В; 4 — А, Б, В; 5 — Б; 6 — В.

2.3.     Конкурс казок на тему «У царстві Клітини» (індивідуальне домашнє завдання).

2.4.     «Мозковий штурм».

— М’якоть плоду кавуна рожева, а м’якоть плоду сливи — жовта або синя. Поясніть, із чим це пов’язано. (Клітинний сік плодів містить антоціани — пігменти синього, червоного і фіо­летового кольору. Колір пігменту залежить від реакції розчину клітинного соку. Якщо розчин має кислу реакцію, значить антоціан забарвлюється в рожевий або червоний колір, а коли вміст клітинного соку лужний — антоціан має синє забарвлення.)

3.   Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Ми з вами неодноразово говорили про те, що клітина — елементарна одиниця будови й життєдіяльності всіх живих організмів.

Постановка проблемного питання

— Як ви вважаєте: рослинні та тваринні клітини мають схожу будову чи відрізняються?

(Учні висловлюють свої припущення.)

Остаточну відповідь на це питання ви дасте наприкінці уроку.

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

4.   Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

Будова рослинної та тваринної клітини. (Самостійна робота учнів з роздавальним матеріалом, бесіда, складання опорної схеми, технологія «Мозковий штурм».)

5.   Узагальнення та систематизація знань

5.1.     «Закінчи речення».

1.   У клітині тварин вакуолі з клітинним соком… (відсутні).

2.   Тваринна і рослинна клітини мають спільні органели: … (ядро, мітохондрії).

3.   Клітинна стінка характерна тільки для… (рослинних клітин).

4.   Клітинна стінка рослин має пори, через які… (сусідні клітини сполучаються одна з одною).

5.   Внутрішній вміст тваринної і рослинної клітин називається… (цитоплазмою).

6.   Органела, яка забезпечує клітини енергією,— це… (мітохондрія).

7.   Включення мають… (тваринні і рослинні клітини).

6.   Підбиття підсумків уроку

Технологія «Незакінчені речення»

Учні підбивають підсумки уроку, формулюють висновки, відповідно до завдань уроку.

7.   Домашнє завдання

7.1.     Завдання для всього класу.

Підручник...............................................................................

Зошит......................................................................................

7.2.     Індивідуальні та творчі завдання.

Скласти «шпаргалку з помилками» за темою уроку (невеличкий опорний конспект, у якому допущено декілька помилок).

 

Категорія: Біологія 6 клас | Додав: uthitel (13.12.2015)
Переглядів: 801 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: