Змагання для учнів 9–11 класів: Найрозумніший - Тиждень географії - Предметні тижні - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Предметні тижні » Тиждень географії

Змагання для учнів 9–11 класів: Найрозумніший



Найрозумніший

Змагання для учнів 9–11 класів

І. Організаційний момент

1. За місяць до проведення заходу в школі проводиться анонімне опитування учнів 9–11 класів.

Питання: «Напишіть прізвища та імена трьох найрозумніших, на вашу думку, учнів 9–11 класів». На основі анкетування визначається шість найрозумніших учнів, які братимуть участь у шоу. Із цими учнями проводиться інструктаж про структуру заходу та оголошуються завдання.

Проведення анкетування доручаємо президенту школи.

Завдання учасникам:

1) Кожен учасник повинен прийти на конкурс у національному костюмі і розповісти про себе, звідки взяв костюм, його історію, а також один із обрядів нашої місцевості згідно жеребу:

ü весільний обряд;

ü різдвяний обряд;

ü великодній обряд;

ü обряди, пов’язані із землею;

ü обряди, пов’язані із народженням дитини;

ü обряди, пов’язані із святкуванням Івана Купала.

Представлення та розповідь не повинні займати більше 10 хвилин.

2) Кожен учасник повинен підготувати розповідь про походження назв трьох топонімів.

3) Кожен учасник повинен розповісти анекдот, гумореску або смішну історію на шкільну тематику.

Відповідальність за підготовку учасників покладається на класних керівників.

2. За два тижні до початку заходу розпочинаються репетиції із ведучими та іншими учасниками.

Одну рекламну паузу готує 9 клас, іншу — 10 клас, музичну паузу готує 11 клас.

3. За тиждень до проведення вивішуються логічні задачі та афіша заходу. У переддень заходу разом із учасниками проводиться інструктаж.

До заходу потрібно підготувати:

• запитання по предметах для учасників;

• слайд-шоу;

• афішу;

• призи: чотири малих та один великий;

• дипломи учасників.

ІІ. Основна частина

Звучить музика. Із одного кутка виходить перша ведуча і на ходу починає говорити, йдучи до середини сцени.

1-ша ведуча

Наук на світі є багато,

Їх навіть важко полічить.

Та вам їх треба добре знати,

Щоб Всесвітом оволодіть.

Наука — знайдені алмази,

Вугілля, золото і мідь,

В руках людей могутній лазер

І сотні зрошених угідь.

Наука — хліб мільйонотонний,

Дари розвіданих морів

І винограду пишні грона,

Й серед пустель пташиний спів.

Це атом, скорений людині,

Нові потужні русла рік,

Дерзання й пошуки невпинні,

Це наш великий славний вік!

Наука нам допомагає

Ракети в космос запускать

І будувати всюдиходи,

Щоб ґрунт на Місяці вивчать.

Інша ведуча виходить з іншого кутка, коли перша починає говорити останній куплет, і як тільки перша закінчує, продовжує, йдучи до середини сцени.

2-га ведуча

Гей, нові Колумби й Маґеллани,

Напнемо вітрила наших мрій!

Кличуть нас у мандри океани,

Бухту спокою облизує прибій.

Хто сказав, що все уже відкрито?

Нащо ж ми народжені тоді?

Як нам помістити у корито

Наші сподівання молоді?

Кораблі! Шикуйтесь до походу!

Мрійництво! Жаго моя! Живи!

В океані рідного народу

Відкривай духовні острови!

Геть із мулу якорі іржаві —

Нидіє на якорі душа!..

Б’ються груди об вітри тужаві,

Каравела в мандри вируша.

Жоден вітер сонця не остудить,

Півень землю всю не розгребе!

Україно! Доки жити буду,

Доти відкриватиму тебе.

Мріяти й шукати, доки жити,

Шкварити байдужість на вогні!..

А якщо відкрию вже відкрите,

Друзі! Ви підкажете мені...

1-ша ведуча. Добрий день, глядачі та учасники!

2-га ведуча. Ми вітаємо вас на сьогоднішньому шоу…

Разом. …«Найрозумніший»!

1-ша ведуча. Шляхом опитування учнів 9–11 класів було вибрано 6 найрозумніших учнів нашої школи даної вікової групи і зараз прийшов час вам познайомитися з ними.

2-га ведуча

Гостей дорогих ми вітаємо щиро,

Стрічаємо з хлібом, любов’ю і миром.

Для людей відкрита хата наша біла,

Щоби жодна кривда в неї не забігла.

Хліб ясниться в хаті,

Сяють очі щирі,

Щоб жилось у щасті,

Щоб жилось у мирі.

На сцені. 2-га ведуча оголошує ім’я першого учасника і передає йому мікрофон. Той представляє себе. У цей час 1-ша ведуча стоїть у лівому кутку сцени, а після завершення презентації запитує учасника про хобі. Потім передає мікрофон 2-ій ведучій, а сама стає на своє місце. Тим часом 2-га ведуча оголошує наступного учасника.

І так, поки всі учасники не представлять себе і не розкажуть свій обряд.

1-ша ведуча. Жоден захід на телебаченні, радіо та сцені не може обійтися без реклами. Ми теж не виняток. Отже — рекламна пауза.

Рекламна пауза 9 класу.

Пропонуємо ряд антикризових заходів:

1. Беремо сосиску, заморожуємо, тремо на тертушці і посипаємо хліб, помащений майонезом. Смачно, практично, а головне — однієї сосиски вистачить на 10 бутербродів.

2. Якщо чорний хліб потерти часником, то він буде пахнути ковбасою. Отак закриваємо очі і ммм...

3. Якщо заморозити яйце, розрізати його на двоє і підсмажити — то отримаємо яєчню з двома жовтками.

4. Намагайтеся якомога менше дивитися телевізор — це все міф.

5. Якщо вас дуже засмутила криза, то найкращий засіб — таблетки «Антигубораскотин», що швидко приведуть вас до тями.

2-га ведуча

Ми раді будемо, якщо в бою

Ви винахідливість покажете свою.

Вам знання і вміння нехай допоможуть,

І станете ви переможцями, може…

1-ша ведуча. Отже, перший конкурс, своєрідна розминка — відгадування загадок. Загадки прості, дитячі, але не все так просто. Отже, ви бачите перед собою квадратики із цифрами, за ними ховаються загадки. Ви вибираєте і відповідаєте. За кожну правильну відповідь судді нараховують 1 бал. Кожному із вас потрібно відгадати три загадки. Отже, конкурс починається...

На екрані повинно висвітитися табло із 20-ма квадратиками. Коли учасник вибирає номер, на екрані з’являється текст відповідної загадки. Ведуча читає загадку вголос, учасник зразу ж дає відповідь. Ведуча підтверджує або заперечує відповідь, називаючи правильну за потребою. Кожен учасник відгадує три загадки підряд і передає мікрофон іншому учаснику.

Загадки

1. Хоч нема зубів і рота,

А залізні їсть ворота.

2. Повен хлівець білих овець

З землі підніме і мале,

А через хату не перекине і велике.

3. Що є наймиліше, найсолодше?

4. Що без леза та без зуба

Розтина міцного дуба?

5. Мене кличуть та чекають,

Як приходжу — всі тікають.

7. Хоч поруч іде, а сліду не залишає.

8. Куди ступиш — всюди маєш.

Хоч не бачиш, та вживаєш.

9. Я вода і на воді плаваю.

10. Хто тебе завжди покаже

І про тебе правду скаже?

11. І не вода, і не суша,

І човном не пропливеш,

І ногами не підеш.

12. Хто двічі народився,

В школі не вчився,

А години знає?

13. Двоє дивляться,

Одне мовить,

Двоє слухає.

Що це за персони?

14. Який ключ літає?

15. Коли дурень розумним буває?

16. 3 якої миски не можна наїстися?

17. У млині було всього вісім мішків.

На кожному сиділо по дві миші,

Прийшов мельник з котом.

Скільки тепер стало ніг?

18. Що біжить без спочину,

Не стає ні на хвилину,

Не старіє, не вмирає —

А все нищить, відбирає?

19. Хто мовчить,

Але всіх людей навчить?

20. Сюрприз! Ви отримуєте один бал просто так.

2-га ведуча

У казках, було,

Старий стовп казав богатирям:

Підеш на право — згине кінь,

Наліво — сам загинеш,

А прямо — успіх жде на тебе

На всім твоїм шляху.

1-ша ведуча. Загадки ви розгадали. А тепер ми послухаємо, як ви мандруєте по своїй землі. Розкажіть про походження назв деяких місцевих топонімів.

Учасники в такому ж порядку, які раніше, розповідають про значення топонімів.

1-ша ведуча. Я бачу — ви молодці. Тож вдихніть глибоко, ми починаємо 2 тур — «Запитання по шкільних дисциплінах». Кожен з вас повинен відповісти на три запитання. Відповіді будуть оцінюватися в один бал.

Отже, поїхали...

Процес відповідей і роботи ведучих такий самий, як і в попередньому конкурсі. Запитання по предметах складаються вчителями, які навчають учасників конкурсу.

1-ша ведуча. Ху-х!

2-га ведуча

Ми писали,

Ми трудились,

Наші пальчики втомились.

1-ша ведуча. Не знаю, як пальчики, а горло втомилося говорити.

2-га ведуча. Горло втомилося і в учасників Тому на сцені місцевий Гриць Драпак в образі двоєчника — треба ж розбавити компанію відмінників.

Виходить хлопець в образі двоєчника.

Двоєчник. Ну й справді самі відмінники. А нас, двоєчників, чому не згадуєте? Га? А в нас теж є свої успіхи та проблеми. От зараз, коли вас зібралося так багато, я вам розкажу про головних ворогів двоєчника.

Учитель — вічний ворог: весь час чогось від тебе хоче, щось втовкмачує, вимагає. Ніколи не дасть поспати. І головне — нюхом чує, коли ти не готовий до уроку, тоді і питає. Має чуйку на шпаргалки — знайде, де б не ховав.

Єдина радість від учителя, коли він запізнюється на урок.

Класний керівник — затятий ворог: все про тебе знає, але не завжди говорить. Коли говорить, то лише з батьками. І тоді виявляється, що вікно я розбив (ну хіба я винуватий, що скло створене лише для того, щоб його бити?); що на уроках спав (а де ще виспишся після неділі?); що вчитися не хочу (а це вже взагалі — як вчитися, коли в голові стільки планів: кнопку підкласти, крейдою крісло намастити, плювачку зробити, а головне, куди податися після уроків?). Ще цей ворог має звичку ставити дурні запитання типу: «А де ти вчора був?»

Єдина радість від класного керівника, коли він оголошує про початок канікулів.

Завуч — страшний ворог. Його бояться навіть учителі. Усе бачить. Усе чує. Завжди готовий щось сказати. Навіть, коли ти мирно йдеш по коридору, обов’язково запитає: «А де твоя шкільна форма?» Але ти ж не винуватий, що вона не пристосована для гри в футбол і швидко рветься.

Єдина радість від завуча, коли він читає на останньому дзвонику наказ про закінчення навчального року.

Директор — гіпнотичний ворог. До нього потрапляєш лише в крайньому випадку. Володіє даром навіювання. Одним лише поглядом дає зрозуміти, що ти кругом винуватий. І головне, ти в це віриш найближчих декілька хвилин.

Єдина радість від директора, коли вручає атестати.

Черговий учитель — стихійний ворог. Має звичку опинятися саме там, де не треба. Ну, наприклад, коли м’яч на клумбу залетів. Коли поспішаеш в їдальню, він обов’язково плутається під ногами.

Єдина радість від чергового вчителя, що він теж може запізнитися на свій урок.

Відмінник — нудний ворог. Завжди готовий до уроку, ніколи не дасть списати, мотивуючи тим, що він цілий вечір писав. Найгірше, коли вчителі ставлять його тобі за приклад. Ну, хіба не зрозуміло, що в нього мозок по-іншому налаштований.

Єдина радість від відмінника — його вуха так і просять щигля.

1-ша ведуча. Стоп! Ти поглянь, скільки відмінників на цій сцені. Ану тікай звідси, а то зараз так дістанеш!

Хлопець

Ша. Не нада.

Все понял. Ухожу.

А то по шее получу,

И подвиг свой не совершу.

Хлопець виходить.

2-га ведуча. А зараз саме час поглянути, як справи із гумором у наших учасників.

Учасники по черзі розказують гуморески.

1-ша ведуча. Бачу, що талановита людина — талановита у всьому, в тому числі і в гуморині.

2-га ведуча. Ми подолали більшу частину шляху до вершини, і от настав час суддівській колегії оголосити перші результати. Слово голові суддівської колегії.

Ці слова 2-га ведуча говорить на ходу, несучи мікрофон голові суддівської колегії; передавши мікрофон, вона залишається біля суддів, щоб вручати призи, а потім забрати мікрофон; 1-ша ведуча тим часом сходить з сцени і зупиняється біля сходів; учасник для отримання призу виходить на середину сцени. Спочатку повинно бути нагородження в окремих номінаціях, а потім оголошення тих, що вибувають. Учасники, які вибувають, удвох сходять із сцени в зал, де на них очікує 1-ша ведуча, щоб поставити запитання.

1-ша ведуча

Які у Вас враження від гри?

Що завадило відповісти на запитання точніше?

1-ша ведуча дякує вибулим учасникам. 2-га ведуча, забравши мікрофон, виходить на сцену.

2-га ведуча

Перші втрати нашого загону

Смутком огортають серця край,

Щоб печаль кудись прогнати,

Пісне розвесела, пролунай.

1-ша ведуча повертається на сцену.

1-ша ведуча. На сцені поки що не народний, але не менш заслужений ансамбль учнів 11 класу.

Поки виступає 11 клас, учасникам надається пауза 10 хвилин.

1-ша ведуча. Дякуємо нашим артистам, а тепер знову працюємо.

2-га ведуча. Відгадуємо логічні задачі.

Логічні задачі

1. На столі горіло вісім свічок. Подув вітер і три з них загасив. Скільки свічок залишилося на столі?

2. Під яким кущем сидить заєць під час дощу?

3. Хтось написав про себе таке: «Усіх пальців у мене двадцять п’ять на одній руці, стільки ж на другій, та й на обох ногах десять». Чим пояснити таку неймовірність?

4. Летіла сорока, а за нею сорок. Скільки було сорок?

5. Батько з сином їхали поїздом і попали в аварію. Син в тяжкому стані потрапляє до лікарні. Приходить хірург і каже: «Це мій син!» Чи може таке бути?

6. В якому випадку жінка не лише хоче, а й зобов’язана дивитися в дзеркало?

7. Що спільного між повітряною кулею, дирижаблем і пилком злакових рослин?

8. Яку однакову роль у житті людини відіграють півні, квіти і годинник?

9. Три чоловіки мають один човен. Вони хочуть влаштувати так, щоб кожен міг у будь-який час користуватися човном, але щоб ніхто сторонній не міг його вкрасти. Для цього вони тримають його на трьох замках. Кожен має лише один ключ. Але все-таки один чоловік може без допомоги двох інших відімкнути човен. Як це відбувається?

10. Карлик живе на 10 поверсі. Зранку він виходить з квартири, сідає в ліфт і їде на перший поверх, а тоді йде на роботу. Приходить з роботи, заходить в ліфт і піднімається на 7 поверх; а тоді йде пішки на 10 поверх. Чому так відбувається?

11. У вас є 27 монет. Ви знаєте, що одна з них фальшива і легша за масою. Скільки зважувань потрібно зробити, щоб знайти фальшиву монету?

12. Мисливець йде лісом. Раптом він побачив шість фазанів, що сиділи під великим крислатим деревом. Мисливець вистрілив і вбив одним пострілом двох фазанів. Скільки фазанів залишилося?

13. На уроці математики Сашко отримав двійку. Прийшовши додому, він показав задачу татові і той знайшов помилку в умові задачі. Знайдіть помилку і ви: «Скільки кутів буде у чотирикутника, якщо кожен з них відрізати прямою лінією?»

14. На сцені висить портрет. А за трибуною стоїть оратор. Причому батько того, хто зображений на портреті, є сином батька оратора. Які родинні зв’язки між тим, хто на портреті, і тим, хто виступає?

15. На одному березі річки опинилися вовк, коза і капуста. Човен може переправити на наступний берег лише когось одного. Як зробити так, щоб вовк не з’їв козу, а коза не з’їла капусту?

16. Чи правда, що XII розділити на двоє буде сім?

17. Скільки дверних ручок є в будинку?

18. Сюрприз! Ви отримуєте один бал просто так.

1-ша ведуча. Що таке рекламна пауза? Це коротка пауза між двома рекламами. Отже, знову реклама.

Рекламна пауза підготовлена учнями 10 класу.

Нещодавно із міжнародної благодійної організації «Всесвітній секонд хенд» нам надійшла посилка і в ній був оцей симпатичний шимпанзе.

На сцену виходить учень, який зображає мавпу.

Він дуже розумний — повністю розуміє людську мову, але говорити не може. Тому зараз я буду ставити запитання, а шимпанзе відповідатиме мовою жестів та міміки.

— Ти мене розумієш?

Мавпа киває головою.

— Тобі сподобалося в школі?

Киває головою і показує великий палець.

— Ти був у всіх класах?

Кивок головою.

— Які в тебе склалися враження від молодших класів?

Мавпа зображає здивований вигляд, розкриває рот і зачудовано дивиться.

— А від середніх класів?

Мавпа зображає енергійність, непосидючість, в когось щось кидає.

— А що в старших класах?

Мавпа робить серйозний вигляд, вдає, що посилено пише, але врешті-решт засинає.

— А як же тоді, на твою думку, студенти?

Мавпа вкладається спати на парті.

— А що ж вчителі?

Махає рукою.

— Ну добре, йдемо на перерву.

Мавпа хапається за голову і ховається за спину ведучого.

— Спокійно, спокійно, це лише діти, діти на перерві. Все. Все. Дзвенить дзвоник.

Мавпа боязко визирає з-за спини, а тоді виходить.

— А зараз йдемо в їдальню на обід.

Мавпа задоволено киває головою, витягує банан, чистить його, аж тут вибігає якийсь учень, хапає банан і втікає. Шимпанзе підскакує на місці і розмахує руками, зображаючи невдоволення, але врешті-решт розводить руками.

— Кажеш, що так завжди?

Мавпа киває головою.

— Покажи, які асоціації викликають у тебе контрольні роботи?

Закриває очі рукою, виглядає через пальці, шукає шпаргалку і посилено пише.

— А екзамен?

Зображає жах і вискакує на руки ведучому.

— Злізай, випускний уже. Як учні реагують?

Мавпа вклоняється, плаче, обнімається.

— А як реагують учителі?

Махає носовою хустинкою, а тоді витирає піт з чола рукавом ніби після важкої праці.

— Ну все. Йдемо на канікули.

Мавпа підскакує, радіє і біжить із сцени.



1-ша ведуча. А зараз знову запитання по шкільних дисциплінах.

Учасники відповідають на запитання вчителів.

1-ша ведуча. Зроблено величезний об’єм роботи, час суддям давати оцінку.

Суддівська колегія оголошує, хто виходить у фінал, а хто залишає сцену. 1-ша ведуча знову йде брати інтерв’ю.

1-ша ведуча. Ви зупинилися за крок від фіналу — які ваші враження? Що побажаєте фіналістам?

2-га ведуча. Кожен з нас бажає знати, що буде завтра. Ми вам пропонуємо послухати прогноз погоди до кінця навчального року.

Звучить прогноз погоди, інсценований, як на телебаченні.

Синоптик. Прогноз погоди в стінах школи на найближчі 3–4 місяці.

Молодші класи

Хмарна і одночасно сонячна погода чергуються залежно від розкладу, затвердженого дирекцією школи. Характерно, що хмарки ходять лише по двоє і за руку. Лише іноді подує буйний вітер, який швидко втихомирюється. Тепла і радісна атмосфера може тривати до кінця четвертого класу, де може злегка заштормити від перших екзаменів.

П’ятий клас

Бурхлива зустріч атмосферних фронтів різних напрямків робить погоду в класі дещо нестабільною, що іноді переходить в громи і блискавки дисципліни. Різноманітність впливів від різних повітряних мас дещо знижує корисну тепловіддачу даного типу погоди.

Шостий клас

Тиха спокійна атмосфера під яскравим сонеч­ком знань. Але створюється враження оманливого затишшя перед бурею. Прогнози з надзвичайно малою долею ймовірності.

Сьомий клас

Атмосферна маса даного типу володіє рядом цінних фізичних властивостей, особливо слід виділити все наростаючий броунівський рух та значну кількість кислотних опадів, що роз’їдають дисципліну.

Восьмий клас

Значне наближення до джерел енергії учительської робить атмосферу на цій території особливо гарячою. А тут ще накопичується атмосферний фронт гормональних змін, які вже потрохи б’ють у голову. Це призводить до бурхливих вирів торнадо. На ці та інші стихійні біди часто нарікають люди, що мають безпосереднє відношення до навчального процесу на даній території і страждають від розгулу стихії.

Дев’ятий клас

Вибравшись на перевал, атмосферні маси даного типу застрягли в ущелині і завмерли. Штиль, тиша, стабільна безрухова погода, що порушується маленькими вихорками місцевого значення. Це значить, що гормони вже вдарили в голову і відходять назад. У кінці травня очікуються значні опади сліз, що може призвести до скорочення об’єму повітряної маси.

Десятий клас

Робоча морська погода з нормальним ходовим вітерцем, який, правда, не завжди буває попутнім. Це супроводжується надмірною витратою скотчу та посиленою витратою водяних бризг.

Одинадцятий клас

Повітряні маси готові ось-ось вирватися за межі нашої території. Вони вже вивчили вплив зірок на погоду. Залишилося пройти гідрометеорологічний контроль, зустріти червневе сонце — і в добру путь.

Нехай проблеми і негоди

Не роблять у класах вам погоди.

Вітри хай дують лиш попутні

I повняться вітрила знань,

Сприйміть ви данності минулі

Як привід до хороших побажань.

2-га ведуча

Усе тече, усе минає,

Невпинно наближається фінал.

Вас залишилось тільки двоє,

А приз один і нерви, мов кинджал.

Останній бій, іще одне зусилля,

А перемога... Ось вона — тримай!

Збирайте сили: нові запитання

Вам пророкують перемогу... або жаль.

1-ша ведуча

Що б там не було — зберігайте спокій. Це тільки гра. Почнімо останній тур. Тут є різні запитання, як з дисциплін, так і з сюрпризом. За запи­тання з дисциплін вам нараховують 2 бали, за сюрприз — 1 бал. Вперед, поїхали.

Учасники виконують завдання фінального конкурсу.

1-ша ведуча. Ну от і все.

2-га ведуча

Життя іде і все без коректур,

І час летить, не стишує галопу.

Давно нема маркізи Помпадур,

І ми живем уже після потопу.

Не знаю я, що буде після нас,

В які природа убереться шати.

Єдиний, хто не втомлюється,— час.

А ми живі, нам треба поспішати.

Зробити щось, лишити по собі,

А ми, нічого,— пройдемо, як тіні,

Щоб тільки неба очі голубі

Цю землю завжди бачили в цвітінні.

Щоб ці ліси не вимерли, як тур,

Щоб ці слова не вичахли, як руди.

Життя іде і все без коректур,

І як напишеш, так уже і буде.

Але не бійся прикрого рядка.

Прозрінь не бійся, бо вони як ліки.

Не бійся правди, хоч яка гірка,

Не бійся смутків, хоч вони як ріки.

Людині бійся душу ошукать,

Бо в цьому схибиш — то уже навіки.

1-ша ведуча. Час... Час журі підбивати підсумки.

Заключне слово декількох членів суддівської колегії та нагородження переможця.

1-ша ведуча. Казати ще щось, мабуть, зайве: ми просто скажемо…

Разом. До побачення!
Категорія: Тиждень географії | Додав: uthitel (02.11.2013)
Переглядів: 1193 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: