Урок 7. Згинання і складання паперу. Аплікація «Сонечко і соняшник» - Трудове навчання 2 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Трудове навчання 2 клас

Урок 7. Згинання і складання паперу. Аплікація «Сонечко і соняшник»

Урок 7. Згинання і складання паперу. Аплікація «Сонечко і соняшник»

Мета: дати учням загальні уявлення про картон, види картону та його призначення; навчати послідовності дій під час виготовлення виробів з паперу; розвивати охайність, самостійність, взаємодопомогу; виховувати бережливе ставлення до паперу, розуміння необхідного економного використання матеріалів. Обладнання: картон, кольоровий папір, ножиці, олівці, клей, пензлик, серветка, гумка, лінійка, ілюстрації із зображенням комах, репродукції картин видатних художників світу Із зображенням соняшників, картини М. Приймаченко «Соняшники з бджолами», «Соняшник життя».

 

 
Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Повідомлення теми та мети уроку
—  Ми починаємо подорожувати паперовим містом. Поруч із нами будуть Пізнайко та його помічники.
Серед поданих букв відшукайте слова. Ці слова підкажуть вам, з якими матеріалами та інструментами ми працюватимемо на уроці. (Діти відгадують слова.)
СЧТКІАОЛЕПАШРТОРАЄ                        ВРОАЗЬЯОЛІВЕПЬЙОЬО
ОТЬІРЛЬІЦКЛЕЙБЧФДАЇР                     ПЙУТЛДВКАРТОНЇОЬБУ
ЗЖХОЛПЕНЗЛИКЇТЬВЙ Е                       ХЗУНОЖИІЦЄЙОТСВЬТФ
Ми дізнаємося:
•   про таємниці Паперового міста;
•   про паперові об'ємні фігури;
•   про декоративно-ужиткове мистецтво;
•   про оригамі та витинанки. Ми відкриємо:
•   секрети майстерності. Ми навчимося:
•   виготовляти казкові аплікації з гофрованого паперу.
2.     Вступна бесіда
— Розгорніть підручники на с. 36. Розгляньте, якого виду буває картон.
— Картон — щільний, багатошаровий твердий і міцний матеріал, виготовлений з волокон деревини шляхом пресування волокнистої маси.
— На партах у вас лежать аркуші паперу та картону. Уважно роздивіться їх.
— Що ви помітили?
— Чи однакові вони?
— Чим відрізняються один від одного?
— Основна відмінність паперу від картону — кількість шарів. Картон має більшу товщину, масу і міцність.
— Які види картону ви бачите на малюнку?
— Де і для чого використовується пакувальний, поліграфічний, дизайнерський картон? (Діти розглядають малюнки та відповідають на запитання.)
3.    Розповідь учителя
•   Квітка ця на сонце схожа.                           
Жовті пелюсточки має.
На олію вона гожа,                                      
їх до сонця повертає. (Соняшник)
На дошці — малюнки та ілюстрації із зображенням соняшників.
— Розгляньте ілюстрації із зображенням соняшників. Чи подобається вам ця рослина?
— Як ви вважаєте, чи можна цю рослину назвати квіткою? Чому?
—  Соняшник уважається квіткою-велетнем. Інколи він може досягати 4-5 м заввишки. Діаметр суцвіття — 30 см. Коли квітка достигає, її голівка перетворюється на великий склад насіння. Квітка соняшника має цікаву особливість: протягом дня вона повертає свою золоту голівку за сонцем, ніби не може намилуватися ним; недарма цю рослину називають соняхом — сонячною квіткою. В Україні соняшник — це рослина-символ.
Багато видатних художників з усього світу зверталися до теми квітів, зокрема теми соняшників.
—  Порівняйте, як різні художники зображують квіти соняшника. (На дошці — репродукції картин Вінсента ван Гога, Поля Гогена.)
— А тепер подивіться, з якою любов'ю намалювала соняшники українська художниця Марія Приймаченко. (На дошці — картини М. Приймаченко «Соняшники з бджолами», «Соняшник життя».)
— Ось, яку чудову квітку ми будемо сьогодні виготовляти з паперу! Фізкультхвилинка
4.    Демонстрування та аналіз зразка
1)    Правила роботи у групі.
—  Сьогодні ми будемо працювати у групах. Згадайте правила поведінки у групі.
•   Розподілити обов'язки у групі.
•   Працювати дружно та завзято.
•   Прислухатися до порад товаришів.
•   Не галасувати, не сваритися.
•   Допомагати один одному.
2)     Інструктаж учителя.
Учитель допомагає учням розподілитися на групи (5—6 осіб) за бажанням, а далі інструктує їх. На партах — аркуші паперу формату АЗ.
•   На партах лежать шаблони пелюсток, кола, стебла та листочків.
•   Розташуйте посередині аркуша квітку соняшника. До кожної квітки прилітають комахи. Хто прилетить до нашої квітки?
•   У червоного малятка
На спині краплинки — цятки. (Жучок сонечко)
•   3 червоного паперу зробіть жучка сонечко.
•   Прикрасьте аплікацію травичкою, метеликами, хмаринками.
III.   ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
IV.   ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ
— Як ви оцінюєте роботу вашої групи?
— Що було найбільш удалим і чому?
— Які труднощі виникли?
— Як їх можна було подолати?
— Як би ви змінили свою поведінку наступного разу під час роботи в групі?
 
V.  Підсумок уроку. Труд.навчання 2 клас. Аплікація «Сонечко і соняшник» — Чого нового навчилися на уроці?
— Чи сподобався вам урок?
— З яким матеріалом ми працювали сьогодні на уроці?
— З репродукціями яких видатних художників ви ознайомилися на уроці?
— Що сподобалося найбільше?
— Хто з вас знає вірші про соняшник?
Категорія: Трудове навчання 2 клас | Додав: uthitel (27.09.2014)
Переглядів: 1985 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: