Урок 2. Робота з природними матеріалами. Аплікація «Зерняткове сонечко» - Трудове навчання 2 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Трудове навчання 2 клас

Урок 2. Робота з природними матеріалами. Аплікація «Зерняткове сонечко»

Урок 2. Робота з природними матеріалами. Аплікація «Зерняткове сонечко» 

Мета: формувати в учнів навички роботи з природним матеріалом; розвивати фантазію, уяву, творчість, навички роботи з різним природним матеріалом; вдосконалювати вміння працювати за планом, виховувати відповідальність за доручену справу, охайність, взаємодопомогу.
Обладнання: картон, кольоровий папір, сухе листя, сухі пелюстки нагідок, насіння соняшника, зернятка кукурудзи, репродукції картин І. Левітана «Золота осінь», І. Шиш-кіна «Рання осінь», аудіозапис п'єси П. І. Чайковського «Осінь».
 
Хід уроку Труд.навчання 2 клас. Аплікація «Зерняткове сонечко» 
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Упорядкування робочих місць.
II.    СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1.    Повідомлення теми та мети уроку
—  Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з природними матеріалами.
— Що нам потрібно для роботи?
— А тепер дізнайтеся, що ми виготовлятимемо.
А-1, Б-3, Г-2, В-4, В-1, Г-4, А-4, Б-2, В-3, Б-3, А-2, Б-2, В-4, Б-3, Г-3, А-4, Б-2 (Зерняткове сонечко)
2.     Вступна бесіда
— Яка зараз пора року?
—  За якими ознаками ви можете визначити, що зараз осінь? (Дерева стоять у різнобарвному вбранні, трава жовтіє, мало квітів і т. ін.)
—  Немов із чудової казки завітала до нас сьогодні на урок цариця Осінь! Розвісила яскраві намиста на всіх деревах, тупнула багряним чобітком, труснула своїми золотими кучерями — і посипалося золото з дерев. Укрила осінь різнобарвним килимом землю, нашу годувальницю.
3.     Емоційне налаштування
— А зараз послухайте музику і поміркуйте, який настрій створила у вас ця музика? (Звучить аудіозапис п'єси П. І. Чайковського «Осінь».)
— Який настрій створила у вас ця музика? (З одного боку — сумний, а з ін шого — сонячний і радісний.)
—  Осінні дні народжують у нас різні настрої. Холодний і похмурий день озивається в душі тугою і сумом, а сонячний, теплий — народжує світлу радість.
—  Як ви вважаєте, чи вдалося композиторові за допомогою музики передати красу осінньої природи?
—  А зараз запрошую вас у картинну галерею. Розгляньте репродукції картин І. Левітана «Золота осінь» та І. Шишкіна «Рання осінь».
— Чи вдалося художникам передати красу осені, свій настрій?
— У композитора — звуки, у художника — фарби, у поета — слово. І кожен з них по-своєму описує цю незвичайну пору року. Послухайте вірші про осінь. (Діти читають вірші.)
ЧАКЛУНКА Осінь фарби готувала, У відерця наливала. Змішувала, чаклувала. Потім все розфарбувала. Придивіться, все довкола Стало різнокольоровим!
Н. Замрія
ОСІНЬ Нині осінь нас чарує. Неповторна, чарівна. Різні барви нам дарує І дивує нас вона. Виглядає так казково Восени і парк, і гай, Розмаїттям кольоровим Прикрашає осінь край!
— Сподіваюся, що і чудова музика П. Чайковського, і картини І. Левітана та ї. Шишкіна, і вірші, які прочитали ваші товариші, створили на уроці чудовий емоційний настрій, який допоможе вам добре працювати.
Фізкультхвилинка
4.    Демонстрування та аналіз зразка
Інструктаж учителя
•   Оберіть аркуш кольорового картону за бажанням.
•   Візьміть шаблон сонечка, який лежить у вас на партах. Прикладіть його до картону та акуратно обведіть.
•   Шаблон кола покладіть на середину сонечка і теж обведіть. Візьміть пензлики і акуратно, не виходячи за краї, намастіть коло клеєм. По колу викладіть насіння соняшника, злегка придавлюючи його.
•   Далі змащуйте по черзі промінчики сонечка клеєм і викладайте на них зернятка кукурудзи.
•   Коли насіння викладено, візьміть сухі пелюстки нагідок і присипте межі промінчиків. Тепер кожен промінчик виглядає яскравої
•   Навколо сонечка на картоні приклейте сухе листя — з того, що ви засушили влітку, так, як показано в підручнику на с. 8.
III.   ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
IV.   ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ
— Що найбільше вам запам'яталося і сподобалося?
—  Хто отримав задоволення від своєї праці?
—  Хто припустився помилок?
V.   Підсумок уроку. Труд.навчання 2 клас. Аплікація «Зерняткове сонечко»
— Що нового дізналися на уроці, з чим ознайомилися?
— Що сподобалося на уроці?
— Спілкування з природними матеріалами зачаровує і збагачує нас і наші уявлення про навколишній світ, наповнюючи радісними почуттями. І все це — завдяки казковому забарвленню квітів та листя, ваблячої стиглості ягід, таємничому блиску соломки, космічній формі камінців, смоляному запаху шишок. Ми вдивляємося в навколишній світ і милуємося ним. Природа, як найкращий художник, виховує в нас художній смак. Сподіваюсь, що вам сподобалася робота в природній майстерні. І ми ще не раз будемо працювати у ній, створюючи нові унікальні шедеври.
Категорія: Трудове навчання 2 клас | Додав: uthitel (26.09.2014)
Переглядів: 955 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: