hyipazart.com
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 3 клас (Г. Гільберт)

Урок 4. ВОДА — РОЗЧИННИК. РОЗЧИННІ ТА НЕРОЗЧИННІ РЕЧОВИНИ

Урок 4. ВОДА — РОЗЧИННИК.

РОЗЧИННІ ТА НЕРОЗЧИННІ РЕЧОВИНИ

Мета: формувати в учнів елементарні поняття про те, що вода — розчинник, розчин;

навчати виготовляти розчини; виробляти вміння досліджувати розчинність речо­

вин, що використовуються у побуті (солі, цукру, сади, муки, крохмалю; піску, глини,

повітря та ін.), наводити приклади розчинних та нерозчинних у воді речовин; ви­

ховувати пізнавальний інтерес.

ХІД уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

— У яких станах зустрічається вода в природі? Наведіть приклади.

— Користуючись малюнком 6, розкажіть, як утворюється хмара.

— Як довести, що лід і сніг тануть при 0 °С?

— Як довести, що вода кипить при 4-100 °С?

— У які пори року в природі відбуваються такі перетворення води:

• з рідкого стану в твердий?

• з рідкого стану — в газоподібний?

• з газоподібного стану —- в рідкий?

• з твердого стану — в рідкий?

— Які властивості води ми досліджували?

— Пригадайте, як зникли кристалики цукру, коли їх поклали у склянку з водою.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнайтеся про унікальну властивість води — розчиняти речовини.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 14-17)

3 чого складаються тіла живої і неживої природи?

— Що таке речовина? Наведіть приклади речовин.

Що називають розчином? Наведіть приклади,

— На які дві групи можна розподілити всі речовини?

— Які досліди демонструють, які речовини розчиняються у воді, а я к і —-ні?

— Де людина використовує властивість води розчиняти деякі речовини?

— Наведіть власний приклад використання властивості води розчиняти ре­

човини.

— Поясніть прислів’я: «Не всяка водиця для пиття годиться» .

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Продовження роботи за підручником (с 17)

Робота в парі

— Прочитайте і розв’яжіть задачу.

їхав з ярмарки купець. Зупинився біля струмка води попити. Поклав

мішечок із сіллю на пісок, а той візьми та й розв’яжись. Уся сіль на пісок висипалася. «Бути біді,— подумав купець,— що ж робити?» Думав він, думав

і придумав — зібрав сіль разом з піском, поклав у мішок і поїхав додому.

— Про які властивості солі, піску і води купцеві було відомо?

— Про що ви дізналися в рубриці « Для допитливих » ?

2. Практичне завдання. Дослідження розчинності речовин,

що використовуються у побуті

Робота в групах

1-иіа групадосліджує розчинність солі, крохмалю, піску;

2-га групадосліджує розчинність цукру, борошна, глини;

3-тя групадосліджує розчинність соди, крейди, повітря.

— Покладіть у склянку з водою речовину, розмішайте. Речовина зникла чи

осіла на дно склянки? Якою стала вода?

— Зробіть висновок: які речовини розчинні у воді, а які — ні?

— У воді не розчиняються пісок, глина, крохмаль, олія, нафта, гас, бензин

та інші речовини. Речовини, йкі не розчиняються у воді, називають нерозчин­

ними у воді речовинами.

3. Поміркуйте!

— Чому вода має різний смак у колодязях, морях, мінеральних джерелах?

— Чому плями від олії, масла не можна змити водою?

— Які розчинні і нерозчинні речовини використовують у вас удома?

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

—- Прочитайте висновки на с. 17

— Наведіть приклади розчинних у воді твердих речовин, рідких речовин,

газоподібних речовин.

— Що називають розчином?

— Назвіть природні розчини.

— Наведіть приклади нерозчинних у воді речовин.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 14-17.

Категорія: Природознавство 3 клас (Г. Гільберт) | Додав: uthitel (06.09.2017)
Переглядів: 232 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: