Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 3 клас (Г. Гільберт)

Урок 3. ВЛАСТИВОСТІ ВОДИ

Урок 3. ВЛАСТИВОСТІ ВОДИ

Мета: збагатити уявлення учнів про властивості води; навчати спостерігати та вико­

нувати деякі досліди, що демонструють властивості води, пояснювати прояви цих

властивостей у природі; виховувати інтерес до вивчення природознавства.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙ НИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

— Намалюйте схему «Вода в природі». Прокоментуйте її.

— Що таке Світовий океан? Назвіть його частини та покажіть на карті чи глобусі.

— Розкажіть історію виникнення н^зв океанів. Назву яких із них ви змінили б? Чому?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уррці ви дізнаєтеся більше про властивості води.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 77-74)

— Пригадайте! Які властивості води ви знаєте? Назвіть їх.

— Які стани води ви знаєте?

— Де міститься вода у газоподібному стані? у твердому стані? у рідкому

стаіні?

— Доведіть, що хмари, сніг і дощ — це різні стани води.

— Що впливає на перехід води з одного стану в інший?

— Які досліди допомагають відповісти на це запитання? .

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Продовження роботи за підручником (с. 14)

Робота в парі

— Порівняйте властивості води в різних станах: твердому, рідкому і газо­

подібному. Опишіть влaqтивoeтi води, заповнюючи таблицю.

Властивості води

у рідкому стані у твердому стані у газоподібному стані

— Про що ви дізналися в рубриці «Для допитливих»?

2. Розгадування та обговорення загадок

— Про які стани води йдеться в загадках?

* Мене частенько просять, ждуть*

. А тільки покажусь — ховатися почнуть. (Дощ)

4 Вілим кйлимом в£е поле вкрилб. (Сніг)

• Ніжна зірка стжно-біла

На рукав згорй злетіла і

Поки ніс її сюди *

Стала краплек* води. [Сніжинки)

* Я — вода, і на вбді плаваю. (Л ід)

• Вночі спить на землі, а вранці висихає. {Роса)

3. Гра «Виправ помилки»

Учням пропонують твердження з помилками. Помилки необхідно знайти

та виправити.

• Вода може перебувати у рідкому та ґазоподібному стані. (У рідкому, твер­

дому та газоподібному стані)

• 3 космосу наша планета має зелений колір, бо на ній є зелені рослини...

(Блакитний, бо більшу частину її займйє вода.)

• Світовий океан об’ єднує воду всіх річок планети... (Чотирьох океанів)

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що ви дізналися на уроці про воду? Прочитайте висновки на с. 14.

— У яких трьох станах перебуває вода в природі? Наведіть приклади.

— Які властивості води ви запам’ятали?

— Але у води є ще одна властивість. Про неї ви дізнаєтеся, якщо проведете

вдома такий дослід. Налийте води у пластикову пляшку і покладіть її в моро­

зильник. Коли вона замерзне, дістаньте і запишіть, що сталося.

Не відкриваючи пляшку, поставте її в тепле місце. Коли лід розтане, запи­

шіть, що сталося. Поміркуйте, чому це відбувається?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 11-14.

ДОДАТОК ДО УРОКУ 8

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

— Назвіть з переліченого те, що завдає шкоди воді: побутове сміття, нафта,

водні тварини, відходи заводів, водорості, несправний кран у будинку.

—- Як використовують воду у вашій сім’ї?

— Що означає поняття «економне використання води»?

— Розкажіть, як оберігають природні водойми мешканці вашого населе­

ного пункту.

Оцінювання

І рівень. Кожне завдання оцінюється 1 балом.

I I рівень. Кожне завдання оцінюється 2 балами.

I I I рівень. Кожне завдання оцінюється 3 балами.

Максимальна кількість балів — 24,

Для оцінювання потрібно поділити суму набраних учнем балів на два.

Категорія: Природознавство 3 клас (Г. Гільберт) | Додав: uthitel (06.09.2017)
Переглядів: 148 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: