Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 3 клас (Г. Гільберт)

Урок 1. РІЗНОМАНІТНІСТЬ ПРИРОДИ. ПІЗНАННЯ ПРИРОДИ ЛЮДИНОЮ

Урок 1. РІЗНОМАНІТНІСТЬ ПРИРОДИ.

ПІЗНАННЯ ПРИРОДИ ЛЮДИНОЮ

Мета : розширити уявлення учнів про природу, про методи пізнання природи; навчати

характеризувати різноманітність живої і неживої природи; розвивати вміння ана­

лізувати, порівнювати, обґрунтовувати свою точку зору; виховувати любов до при­

роди.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

— Ми продовжуємо вивчати природознавство. А що ж вивчає природознавство?

Природознавство — це знання про природу. Пам’ятайте! Природа від­

криває свої таємниці тільки тому, хто добре вивчає її. Знання про природу до­

поможуть вам охороняти, примножувати природні багатства нашої прекрасної

Батьківщини — України.

Прочитайте звернення авторів підручника до вас. Які побажання в ньому

висловлені?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, про різноманітність природи й методи

пізнання природи людиною.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с 4-7)

— Пригадайте, як людина пізнає природу. Що допомагає вам знайомитися

з навколишнім світом і пізнавати нове?

— Пригадайте! Що належить до неживої природи, а хто — до живої при­

роди? Чи можна назвати природою те, що виготовлено руками людини? Наве­

діть приклади об’єктів живої і неживої природи. Де можна побачити представ­

ників рослинного і тваринного світу?

— Чим рослини відрізняються між собою?

— Чим тварини відрізняються між собою?

— Без чого жива природа нб може існувати?

— Залам*ятайте!Природа відзначається величезною різноманітністю.

Люди завжди шукали шляхи пізнання природи. Найдавнішим методом ви­

вчення неживої й живої природи було спостереження. Допомагають людині

проводити спостереження органи чуття: зір, слух, нюх, смак і дотик.

— За чим можна спостерігати?

— Які прилади допомагають ученим вивчати найдрібніші організми і від­

далені небесні тіла?

На основі даних, отриманих під час спостережень, учені роблять припу­

щення, що перевіряються в ході дослідів. За їх допомогою вивчають явища

природи. Досліди можна проводити за різних умов. Завдяки дослідам зроблено

безліч наукових відкриттів.

— Запам'ятайте! Дослід — це відтворення природних явищ у штучних умовах.

Ще одним важливим методом пізнання црироди є вимірювання. Які при­

лади для вимірювання ви знаєте?

— Що таке експеримент? Наведіть приклади.

— За якої температури найкраще проростає насіння соняшнику?

Робота в парі

За допомогою мірної стрічки виміряйте зріст свого товариша по парті. Ви­

мірювання проведіть з точністю до сантиметра.

— Про що ви дізналися в рубриці «Для допитливих»?

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Робота в групах

— Уявіть, що вам із друзями запропонували взяти участь у проекті «Обла-

штовуємо нашу планету». Обговоріть, які природні умови повинні на ній бути.

Чи подобається вам природа нашої планети?

2. Робота над загадками

• Скляна трубочка тоненька,

Рідина в ній червоненька.

Як тепло — вгору стрибає,

А як холод — униз спадає.

Є шкала й цифри малі...

Як же звуть, скажи, її? (Термометр)

• Вийшло сонечко на небі,

Промінці до нас послало.

Й від кілочка, що надворі,

Тінь на землю впала.

Ця загадка для нас на урок.

Що це в дворі за кілок? (Гномон)

3. Робота над прислів'ям

З природою живи в дружбі, то й буде вона тобі в службі.

4. Фронтальна робота *

Які методи були застосовані автором цих рядків для вивчення природи?

• За 1 годину в лісі мурашки беруть у «полон» 2 тис. гусениць.

• Льон цвіте блакитними квіточками тільки до обіду.

• Найбільше суцвіття — в однієї з індійських пальм. Воно досягає заввишки

14 м, його діаметр — 12 м.

• Брудний сніг швидше тане, ніж чистий.

— Природа прекрасна, різноманітна, велична, багата. Природа — це наш

дім. Людина — частина природи, і вона не може без неї існувати. Спосте­

рігайте, вимірюйте та експериментуйте. Але ніколи не завдавайте природі

шкоди!

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Прочитайте висновки на с. 7

— Наведіть приклади різноманітності рослин, тварин і грибів.

— Назвіть методи пізнання природи.

— Що ви хочете дослідити за допомогою мікроскопа та телескопа?

— Чому потрібно вивчати природу?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 4-7.

Категорія: Природознавство 3 клас (Г. Гільберт) | Додав: uthitel (06.09.2017)
Переглядів: 43 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: