Урок № 6. Осінь. Осінні місяці - Природознавство 2 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 2 клас

Урок № 6. Осінь. Осінні місяці

Урок № 6. Осінь. Осінні місяці

Мета уроку: ознайомити учнів з походженням назв осінніх місяців; навчати заповнювати календар погоди; виховувати любов до природи; ознайомлювати з народними прикметами.

Очікувані результати: учні повинні знати назви осінніх місяців та походження цих назв; учні повинні називати основні ознаки змін у живій природі восени.

Обладнання та матеріали: «Книга природи», кросворд, фотографії осені, календарі погоди, класний календар погоди, конверти з «цікавинками».                                                                           

Підготовча робота: роздрукувати і роздати учням загадки для розучування.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

n 1.  Організаційний момент

n 2.  Мотивація навчальної діяльності

Презентація «Книги природи»

Дізнатися більше про природу рідного краю нам допоможе «Книга природи». Деякі сторінки в цій книзі вже заповнені, а деякі ми будемо заповнювати разом. Сьогодні ми розкриваємо її перший розділ, який називається «Осінь».

— Які осінні місяці ви знаєте?

— Як змінюється температура повітря восени порівняно з літом?

— Що стає з листям на деревах восени?

— Які ще зміни в природі ви можете назвати?

Давайте розглянемо цю незвичайну книгу. (Демонстрація «Книги природи».)

n 3.  Актуалізація опорних знань

«Синоптична хвилинка»

    4.  Сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1.   Робота з календарем погоди

►  Слово вчителя

На кожному уроці природознавства ми визначаємо погоду. Але для того щоб слідкувати за природою, стежити за змінами в живій і неживій природі, спостереження слід робити щодня. А чи можемо ми втримати в пам’яті, наприклад, температуру за цілий місяць? Ні. Не говорячи навіть про всю осінь чи зиму. Для того щоб нам було зручно, науковці створили спеціальний зошит, який називається «Календар погоди». Давайте його розглянемо.

►  Методичні поради

Головна задача цього етапу уроку полягає в тому, щоб навчити дітей самостійно щодня спостерігати за погодою. Це розвиває спостережливість учнів, привчає їх робити висновки й узагальнення, аналізувати й зіставляти отримані результати.

►  Слово вчителя

Спостереження за погодою — це необхідний аспект вивчення природи. Особливо важливо вести спостереження щоденно. На уроках природознавства ми будемо обов’язково обговорювати погодні умови. Називаються такі виступи по-різному: «Синоптична хвилинка», «Гідрометцентр повідомляє…», «Погода сьогодні» тощо.

— Подумайте, як ви хотіли б доповідати про погоду. (Діти пропонують варіанти.)

Отже, таким доповідачем може бути черговий учень класу.

На «Синоптичній хвилинці» один з вас буде розповідати про погоду сьогоднішнього дня за планом:

•   температура повітря;

•   вітер;

•   хмарність;

•   опади.

(Діти під керівництвом учителя переглядають сторінки календаря, обговорюють умовні позначки.)

— До синоптичної хвилинки можна також додавати прикмети, побажання вдалої роботи та гарного настрою.

Наприклад: «Гідрометцентр 2-__ класу повідомляє. Сьогодні __ вересня 20__ року. Небо ясне. Температура повітря ____ градусів. Вітер слабкий. Опадів немає. Подивіться, як посміхається сонечко. Воно бажає вам гарного настрою й успіхів на весь день».

— Хочеться звернути вашу увагу на те, що сторінки «Підсумки … спостережень» заповнюються наприкінці пори року. Цьому спеціально буде присвячено окремі уроки для того, щоб навчитись правильно заповнювати підсумкові таблиці змін у природі.

— Зверніть увагу на сторінки «Підсумки спостережень». Давайте розглянемо, як заповнювати таблицю «Стан неба» (як підраховується кількість хмарних, похмурих та ясних днів за місяць та сезон). Скажіть, чи можна підрахувати кількість, якщо не за всі дні занесені температурні дані? (Ні.)

— Прочитайте, на що ще слід звернути увагу? (На сезонні роботи, поведінку тварин і птахів тощо.)

 

4.2.   Колективна діяльність. Осінні місяці

1. «У гостях у Вересня»

►  Відгадування загадок

•   Опустів наш шкільний сад,
Павутинки знов летять.
На південний край землі
Потягнулись журавлі.
В школи дітлахи прийшли…
Що за місяць, розкажи?!

•   У лісі виросли грибочки,
В опеньках усі пеньочки,
Сонце вже не припікає.
Коли це буває?

►  Обговорення народних прикмет

— Які квіти розквітли на клумбах? (Айстри, майори, жоржини.)

— Вересень просить вас згадати, які фрукти дозріли в садку. (Яблука, груші.)

— Які зміни відбулись у поведінці птахів? (Лебеді, журавлі починають відлітати.)

— Які опади були у вересні? (Дощі.) А грім був?

— Про вересень кажуть: грім у вересні — на довготривалу осінь. Чи чув хто-небудь з вас грім цього вересня? Значить, якою буде осінь: тривалою чи нетривалою?

2. «У гостях у Жовтня»

►  Відгадування загадок

•   Кличуть нас ліси, поля, сади
Дозбирати осені плоди.
Із дерев спадає листя жовте.
То землею ходить місяць… (жовтень.)

•   Помаранчевим став світ:
Жовте листя з усіх віт.
Пташки у вирій відлітають,
Хмарки дощик розсипають.

                                  (Жовтень.)

Ÿ  Розгадування кросворда «Дарунки саду».

Жовтень приніс вам кросворд. Розгадавши його, ви дізнаєтесь, хто збирав урожай у садку.

3) «У гостях у Листопада».

Ÿ  Відгадування загадок про листопад.

Ÿ  Робота в парах з підручником, с.   . Зміни в природі, які відбуваються в листопаді.

Обговоріть у парах: Чому листопад так назвали? Чому листя опадає?

Ÿ  Читання тексту з «Книги природи» про походження назви цього місяця.

4.3. Робота в групах. У світі цікавого. (Роздавальний матеріал.)

А ви знаєте, що в «Книзі природи» є сторінки-чомучки. Давайте поглянемо, що там написано про осінь. Осінь надіслала вам листи зі своїми секретами. Пошукайте на партах конверти. (У конвертах лежать тексти із цікавою інформацією, розрізані на декілька частин.)

Завдання: скласти текст і прочитати його.

Обговорення результатів групової діяльності.

Фізкультхвилинка

n 5.  Узагальнення й закріплення знань

5.1. Фронтальне опитування.

1. Які основні зміни в живій природі відбуваються восени?

2. Назвіть основні ознаки осені.

3. Чому жовтень так назвали?

4. Урожай яких рослин збирають восени?

5.2. Робота з підручником, с.   .

5.3. Робота в зошитах з друкованою основою, с.   .

n 6.  Підбиття підсумків уроку

Прийом «Одним словом»

— Що сьогодні на уроці найбільше зацікавило?

— Яка робота сподобалась найбільше?

n 7.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Індивідуальні завдання:

1. Підготувати сторінку-чомучку для «Книги природи» про походження назви будь-якої рослини або тварини.

2. Вивчити вірші на наступний урок.

 

Категорія: Природознавство 2 клас | Додав: uthitel (09.09.2014)
Переглядів: 4728 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: