Урок № 59. Узагальнення систематичних спостережень за Сонцем - Природознавство 2 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 2 клас

Урок № 59. Узагальнення систематичних спостережень за Сонцем

Урок № 59. Узагальнення систематичних спостережень за Сонцем

Мета уроку: узагальнити спостереження учнів за довжиною тіні від гномона протягом року; розвивати аналітико-синтетичні навички за допомогою порівняння довжини тіні від гномона з висотою Сонця над лінією горизонту та впливом на рослинний і тваринний світ; виховувати інте­рес до дослідницької діяльності.

Очікувані результати: учні повинні робити висновок, що найменша довжина тіні від гномона протягом доби буває опівдні, а протягом року — влітку, що найдовша тінь протягом доби буває вранці та ввечері, а протягом року — взимку; учні повинні визначати вплив висоти Сонця на життя живої природи.

Обладнання та матеріали: календарі погоди, таблиці спостереження за довжиною тіні від гномона, картки для роботи в парах, роздруковані вірші (один на парту), ілюстрації природи в різні пори року.                                                                                                                                               

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

n 1.  Організаційний момент

n 2.  Актуалізація опорних знань

2.1. Повідомлення синоптиків.

2.2. «Асоціативний кущ» «Сонечко». Актуалізація знань про роль Сонця в природі.

2.3. Спостереження за висотою Сонця в різні пори року.

1) Робота в парах. (Роздавальний матеріал.)

Завдання: розглянути малюнки «Пори року» і розказати про рух Сонця на небі протягом року.

2) Фронтальна робота. Обговорення стану живої природи, зображеної на ілюстраціях, що вивішені на дошці.

3) Робота з прикметами.

Завдання: відгадайте, до якої пори року належить кожна прикмета.

◆ Дикі гуси на відльоті — кінець бабиному літу. (Осінь.)

◆ Прилетів жайворонок — до сталого тепла. Рано повернулися з півдня граки — на теплу погоду. (Весна.)

◆ Пухнастий іній на деревах та кущах — чекай сонячного дня. (Зима.)

◆ Якщо Сонце сходить із почервонілих навколо нього хмар — до дощу, у тумані — до ясної, тихої і задушливої погоди. (Літо.)

2.4. Фронтальна бесіда. Актуалізація знань про гномон.

Під час роботи з малюнками «Пори року» ви звернули увагу на висоту Сонця. А чи звернули увагу на довжину тіні від дерев?

— Як змінювалась довжина тіні в різні пори року?

— Яким приладом ми користувались для вимірювання довжини тіні? (Гномоном.)

— Що таке гномон? (Це давній астрономічний інструмент для визначення часу, елементом якого є вертикальна жердина, що відкидає тінь на горизонтальний майданчик.)

— Для чого ми щомісяця виходили на вулицю й вимірювали довжину тіні? (За допомогою гномона ми планували спостерігати за рухом Сонця на небосхилі. Вимірюючи довжину тіні, мали намір виявити, у яку пору року тінь буде довшою, а в яку — коротшою.)

n 3.  Узагальнення спостережень учнів

Аналітико-синтетична діяльність. Робота з таблицями, що були вклеєні в календарі погоди восени.

1) Підведення підсумків спостережень за довжиною тіні від гномона за навчальний період.

План роботи:

1. Визначення пір року в таблицях кольором.

— Візьміть жовтий олівець і заштрихуйте у таблицях клітинки з назвами осінніх місяців, голубим — клітинки з назвами зимових місяців, зеленим — клітинки з назвами весняних місяців.

2. Виявлення середньої довжини тіні від гномона восени.

3. Обчислення довжини тіні взимку.

4. Визначення середньої довжини тіні навесні.

5. Порівняння довжини тіні від гномона.

— Коли довжина тіні була найкоротшою?

— Опишіть стан тварин і рослин у цей період.

— Коли довжина тіні була найдовшою?

— Опишіть природу цього місяця.

2) Формулювання висновку про зв’язок довжини тіні від гномона зі станом природи.

Найменша довжина тіні від гномона протягом доби буває опівдні, а протягом року — влітку. Найдовша тінь протягом доби буває вранці та ввечері, а протягом року — взимку.

n 4.  Систематизація знань учнів

Інтерактивна технологія «Мікрофон»

— Як залежить довжина тіні від гномона від висоти Сонця?

— Як впливає висота Сонця на стан природи?

— У яку пору року Сонце розташоване низько над лінією горизонту? У яку пору — високо над лінією горизонту?

n 5.  Підбиття підсумків уроку

Підсумкова бесіда

— Яка робота на уроці сподобалася вам найбільше?

— Що цікавого з уроку ви розповісте своїм друзям?

n 6. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

 

Категорія: Природознавство 2 клас | Додав: uthitel (02.01.2014)
Переглядів: 4319 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: