Урок № 46. Охорона природи навесні. Практична робота: виготовлення екологічної листівки «Тиша в лісі» - Природознавство 2 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 2 клас

Урок № 46. Охорона природи навесні. Практична робота: виготовлення екологічної листівки «Тиша в лісі»

Урок № 46. Охорона природи навесні. Практична робота: виготовлення екологічної листівки «Тиша в лісі»

Мета уроку: узагальнювати знання учнів про рослинний і тваринний світ; формувати вміння робити висновки та узагальнювати вивчений матеріал; розвивати соціально-комунікативні навички учнів; виховувати бережливе ставлення до природи.

Очікувані результати: учні повинні вміти розповісти про необхідність збереження природи.

Обладнання та матеріали: підручники, зошити, Червона книга, «Книга природи», аркуші паперу формату А3, гуаш, пензлі, фломастери, маркери, журнали із зображенням тварин.       

Тип уроку: міні-проект.

n 1.  Організаційний момент

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком   , кількість присутніх
на уроці   , відсутніх   .

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

n 2.  Актуалізація опорних знань

2.1.   Тест «Я краще знаю…»

1.  Тваринам для життя необхідні:

     А   сонце, повітря, рослини, тварини;

     Б   лише вода;

     В   корисні копалини.

2.  Хто зайвий у кожному рядку? Підкресліть це слово.

     А   Собака, білка, корова, кріль, кіт;

     Б   вовк, олень, кінь, лисиця, лось;

     В   щука, карась, ведмідь, лящ.

3.  Що примушує водоплавних птахів восени залишати наші водойми?

     А   Тепла погода;

     Б   холод і нестача їжі;

     В   мрії побачити далекі краї.

4.  Укажіть правильний ланцюг живлення.

     А   Водорості → птиця → лисиця;

     Б   зерно → миша → лисиця;

     В   лисиця → водорості → риба.

2.2.   «Літературна хвилинка»

До діточок

Годі, діточки, вам спати!
Час давно вже вам вставати!
Гляньте: сонечко сміється,
В небі жайворонок в’ється,
В’ється, радісно співає,—
Він весну вам сповіщає!
А весна та чарівниця
Щиро вам несе гостинця;
Пташка, рибка, звір на волі,
Божа пчілка, квітка в полі —
Всі весною оживають,
Весну красну прославляють.

(Олена Пчілка)

2.3. «Синоптична хвилинка».

— Яка сьогодні температура?

— Чи спостерігаються опади?

— Яка сила вітру?

— Чи відбулись зміни в природі за тиждень? Які саме?

n 3.  Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Слово вчителя

Усе частіше ми чуємо повідомлення про те, що деякі види тварин зникають або їм загрожує небезпека. Сьогодні з усіх кінців земної кулі лунають голоси охоронців природи, які з тривогою повідомляють про значне зменшення кількості тварин у природі. Багато тварин занесені до Червоної книги. Ця книга називається так тому, що червоний — колір небезпеки. У 1880 році вперше була надрукована Червона книга України. Сьогодні понад 130 видів тварин, що живуть у нашій країні, занесено до Червоної книги. Надмірне й хижацьке полювання стало причиною загибелі та зменшення кількості таких диких тварин, як зубр, кіт лісовий, хохуля, тхір степовий. А дикий бик (тур) та дикий кінь (тарпан) зовсім зникли з лиця Землі. А ще 200—400 років тому вони жили на території України.

На попередніх уроках ви відчули красу природи, зрозуміли її важливість, усвідомили необхідність піклування про неї. Тож давайте зробимо так, щоб усі, хто нас оточує, також зрозуміли важливість збереження природи, примноження її багатств.

Помандруймо подумки лісом… Ось пробіг турботливий їжачок. А он, високо на сосні, співає пісню горихвістка. Із дупла сторожко виглядає руденька білочка: чи немає поряд небезпеки? Пробіг олень через галявину швидко-швидко, мов стріла. Проскочив стрімко зайчик…

Усі вони живуть в одній «хатині» — у лісі. І всім їм лячно, що люди можуть зруйнувати їхнє життя. Давайте допоможемо звірятам!

n 4.  Сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Постановка мети й завдання проекту.

Протягом декількох уроків ми досліджували життя тварин навесні. Дізнались багато цікавого, поповнювали нашу «Книгу природи», відгадували загадки, кросворди, користувались енциклопедіями тощо. Сьогодні в нас підсумковий урок, на якому ви узагальните свої знання, виготовивши плакат (колаж, газету тощо) «Тиша в лісі».

Спробуйте довести цією роботою необхідність берегти й захищати природу.

4.2. Фронтальне обговорення виконання проекту. Сприйняття інформації щодо діяльності.

1 група «художники» — малюють плакат «Люби й бережи»;

2 група «поети» — складають вірші, загадки, лозунги про природу та її охорону;

3 група «письменники» — пишуть твір «Краса моєї батьків­щини»;

4 група «захисники природи» — складають пам’ятку поводження в лісі «Ліс і ти»;

5 група «розумники» — складають завдання «четвертий — зайвий» про життя тварин;

6 група — «дослідники» — наводять цікаві випадки із життя тварин.

4.3. Виконання творчої роботи «Тиша в лісі».

4.4. Презентація групових робіт.

n 5.  Закріплення знань

Індивідуальна робота на бланках опитування. (Роздавальний матеріал.)

n6.   Підбиття підсумків уроку

Прийом «Мікрофон»

— Що сьогодні на уроці запам’яталось найбільше?

— Які роботи ви запропонували б для показу учням першого класу?

n 7.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Підготувати вірші, загадки, народні прикмети про весну до екскурсії в парк чи шкільний сад.

 

Категорія: Природознавство 2 клас | Додав: uthitel (02.01.2014)
Переглядів: 12105 | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: