Урок № 42. Весняні турботи людей - Природознавство 2 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 2 клас

Урок № 42. Весняні турботи людей

Урок № 42. Весняні турботи людей

Мета уроку: поглиблювати знання учнів про весняні турботи людей; розширювати кругозір; розвивати кмітливість; виховувати повагу до праці та працелюбність.

Очікувані результати: учні повинні знати, які роботи виконуються навесні в містах і селах; учні повинні розрізняти садові й городні рослини.

Обладнання та матеріали: ілюстрації на тему «Праця людей навесні», зображення городніх рослин.                                                                                                                                                        

Тип уроку: засвоєння нових знань.

n 1.  Організаційний момент

n 2.  Актуалізація опорних знань

2.1. Повідомлення синоптиків.

2.2. «Фольклорна скарбничка». Робота з прислів’ями.

Завдання: поєднати правильно частини народних прислів’їв, пояснити їхній зміст.

Весняний день                       той багато знає.

Хто багато робить,    а лінь марнує.

Праця годує,               рік годує.

Отже, розпочинаються весняні роботи, щоб посадити городину, а восени зібрати врожай. Не слід гаяти часу, оскільки погода навесні перемінлива і можна не встигнути посадити насіння у вологу землю. Добрий врожай восени отримає той, хто гарно працює навесні.

n 3.  Мотивація навчальної діяльності

Фронтальна робота

Завдання: послухайте уважно уривок з вірша і здогадайтесь, про що будемо дізнаватись на сьогоднішньому уроці.

Он хлоп’ята несуть воду —  
А дівчата по зернинці         
Вкинуть у пухку землицю.
Буде добрий урожай!
Тож — працюй, а не дрімай!

n 4.  Сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Весняні турботи людей у містах.

1) Слово вчителя.

Весна — пора пробудження та оновлення природи. Усе розцвітає та набуває нового вигляду. Саме навесні найбільше хочеться вірити в найкраще, адже під промінями яскравого сонечка прокидається не тільки земля, а й найсвітліші людські бажання. У таку погоду не хочеться сидіти у квартирі. Маючи вільну хвилинку, ми вирушаємо на вулицю, до парків.

А щоб вулиці міста й парки були красивими, на початку весни комунальні служби міста й городяни невтомно працюють. Погляньте на ілюстрації «Праця людей в місті».

2) Робота в парах.

Завдання: скласти невеличке оповідання «Операція "Зелена весна”» або «Як люди зустрічають весну».

(Підмітають доріжки, обкопують дерева, збирають сміття, підбілюють бордюри, висаджують квіти на клумбах, вивішують шпаківні.)

4.2. Весняні турботи людей в селах.

1) Розгадування кросворда «Городні рослини».

На дошці намальована сітка кросворда. Назву кросворда «На городі» вже вписано в сітку. Навколо прикріплені малюнки рослин.

Якщо ви впишете назви рослин у сітку кросворда, то дізнаєтесь, які рослини висаджують люди на городах навесні.

2) Прийом «Мікрофон».

— Які ще рослини висаджують на городі навесні? (Цибуля, кріп, петрушка, гарбуз, кавун, кукурудза, соняшник тощо.)

— Як слід піклуватись про городні рослини, щоб отримати добрий урожай? (Звільняти від бур’янів, прополювати, спушувати землю, деякі рослини слід додатково поливати.)

3) Перегляд ілюстрацій «Праця людей у полі».

Розгляньте ілюстрації, на яких зображено працю людей у полі. Вони орють поля і висівають насіння пшениці, жита, кукурудзи, соняшника, гречки, вівса та інших культур.

4) Розповідь учителя про весняні роботи в садах.

4. Розповідь учителя про весняні роботи в садах

Із приходом довгоочікуваної весни не тільки рослини в саду прокидаються від зимової сплячки, а й садоводи також. Зимові місяці та морози залишилися позаду, настає час тепла, сонця, зелені, а незабаром і квітів. Зовсім скоро кущі та дерева в саду наллються весняними соками і почнуть буйно рости.

А тому необхідно підготувати їх до нового сезону, допомогти відновити сили, обрізати, прочистити, захистити від шкідників і хвороб, зробити перший полив, обкопати дерева та підживити. Досвідчені садівники підбілюють дерева спеціальним розчином, щоб захистити стовбур від пошкоджень зайцями та комахами.

 

 

4.3. Опрацювання матеріалу підручника.

Фізкультхвилинка

n 5.  Узагальнення й закріплення знань

5.1. Робота в зошитах з друкованою основою, с.   .

5.2. Робота на картках. (Роздавальний матеріал.)

n 6.  Підбиття підсумків уроку

Прийом «Мікрофон»

— Як ви допомагаєте рідним на дачі або в селі?

— Що нового дізнались?

n 7.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Індивідуальне завдання: підготувати цікаву інформацію про весняні турботи: 1 група — свійських тварин і диких звірів (ведмедів, лисиць, корів тощо), 2 група — птахів (свійських і диких), 3 група — комах (будь-яких, у т. ч. бджіл).

 

Категорія: Природознавство 2 клас | Додав: uthitel (02.01.2014)
Переглядів: 11441 | Рейтинг: 4.0/4
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: