Урок № 39. Весняні явища в житті рослин. Сокорух, розвиток бруньок, цвітіння - Природознавство 2 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 2 клас

Урок № 39. Весняні явища в житті рослин. Сокорух, розвиток бруньок, цвітіння

Урок № 39. Весняні явища в житті рослин. Сокорух, розвиток бруньок, цвітіння

Мета уроку: закріплювати знання учнів про рослини, ознайомити з терміном «сокорух», умовами цвітіння рослин; поглиблювати знання народних прикмет; виховувати інтерес до природи.

Очікувані результати: учні повинні називати умови розвитку рослин навесні, оперувати такими термінами, як «сокорух», «розвиток бруньок», «поживні речовини»; учні повинні вміти застосовувати набуті знання під час пояснення змін у живій природі.

Обладнання та матеріали: картки для перевірки домашнього завдання; гілочка вишні (дослід закладено взимку), лупа.                                                                                                             

Тип уроку: комбінований.

n 1.  Організаційний момент

n 2.  Перевірка домашнього завдання

2.1. Повідомлення синоптиків.

2.2. Перевірка робіт учнів у зошитах.

2.3. Робота на картках. (Роздавальний матеріал.)

2.4. Бесіда за запитаннями підручника.

n 3.  Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності

n  3.  Актуалізація опорних знань

3.1.   «Літературна хвилинка»

Веснівка (уривок)

Цвітка дрібна
Молила неньку
Весну раненьку:
«Нене рідна!
Вволи ми волю —
Дай мені долю,
Щоб я зацвіла,
Весь луг скрасила,
Щоби я була,
Як сонце, ясна,
Як зоря, красна,
Щоби-м згорнула
Весь світ до себе!»

Маркіян Шашкевич

3.2.   Актуалізація знань учнів про дерева, кущі, трави

►  Відгадайте загадки

•   Червона, солодка, пахуча, росте низько, до землі близько.

                         (Суниця.)

•   Низький та колючий, солодкий та запашний.
Ягоду зірвеш — усю руку обдереш.

(Аґрус.)

•   На дереві гойдається, жупан колючий має.
На літо одягається, а восени скидає.

(Каштан.)

•   Стоїть над водою з розплетеною косою.

(Верба.)

•   У жнива гіркі, а в мороз солодкі. Що це за ягідки?

      (Горобина.)

•   Стоїть-колихається, як торкнешся, то покусається.

       (Кропива.)

•   У зеленім кожушку,
У костяній сорочечці,
Я росту собі в ліску,
Усім зірвати хочеться.

              (Ліщина.)

Розподіл слів-відгадок на три групи:

Трави

Кущі

Дерева

Суниця

Кропива

Аґрус

Ліщина

Каштан

Верба

Горобина

 

3.3. Робота в парах. Повторення будови рослин. (Роздавальний матеріал.)

Завдання: назвати відповідний номер органу рослини та коротко пригадати його роль у житті рослини.

Наприклад: 1 — коріння. За допомогою коріння рослина утримується в ґрунті та отримує поживні речовини. Іноді рослини розмножують діленням коріння.

n 4.  Вивчення нового матеріалу

4.1. Колективна діяльність. Умови росту й розвитку рослин.

1) Підведення підсумків досліду, закладеного взимку «Дослідження гілочки вишні». Виявлення змін, які відбулись з рослиною.

Ÿ  Розглядання гілки.

Ÿ  Розглядання бруньок за допомогою лупи.

Ÿ  Дослідження листочків (на колір, на дотик, на запах).

— Завдяки чому сталися такі зміни?

2) Формування висновку.

На гілочці з’явились бруньки, деякі розпустились завдяки тому, що гілка перебувала в теплі, отримувала достатньо світла та поживних речовин із води.

4.2. Розповідь учителя про сокорух на прикладі клену й берези.

Провесінь — особлива пора. Одне повітря в лісі, чи в степу чого варте! У нашій місцевості багато кленів. Серед дерев клен навесні прокидається чи не найшвидше. Сокорух у ньому починається, як тільки перші промені сонця починають прогрівати землю.

Клен починає віддавати сік, коли з’являються перші промені весняного сонця й теплішає. Якщо після тривалих холодів стрімко теплішає, то за два тижні вже буде справжня весна, і тільки в цей період і буде сокорух.

У народі говорять, що 26 березня ведмідь у берлозі потягується, з низин сходить сніг, а по березових судинах розганяється цілющий сік. Наші предки спостерігали, наскільки інтенсивно йде сокорух: якщо з берези тече багато соку — літо буде дощове. Це одна з народних прикмет.

Із початком сокоруху рослини починають активно споживати поживні речовини з ґрунту. Починають формуватися бруньки. Із бруньок у рослин формуються листя й квіти.

4.3. Робота з підручником, с.   .

n 5.  Узагальнення й закріплення знань

5.1. Робота в зошитах з друкованою основою, с.   .

5.2. «Ланцюжок».

Установіть правильний порядок слів у ланцюжку:

коріння → поживні речовини → сокорух → цвітіння → розвиток бруньок.

Ключ: поживні речовини → коріння → сокорух → розвиток бруньок → цвітіння.

5.3.   Слухання вірша

Весна в степу (уривок)

Годі тобі, степе,
Годі твердо спати:
Перестала в тебе
Зима царювати.

Зникнув сніг, і сонце
Засвітилось чудно!
Сохне-просякає
Дорога безлюдна.

Прокинься-проснися,
Умийся росою.
Пишайся-хвалися
Новою красою.

Краса твоя — шати
Зеленопросторі
Окрила, як мати,
Поля й косогори.

Споглянь-подивися:
Весна наступила,
Розправляє сокіл
Скреповані крила.

День понад тобою
Золотом сіяє;
Пінява водиця
Сріблом закипає.

Хмари лебедями
По небу гуляють,
Холодки по грудях
В тебе пробігають.

Налинуть до тебе
Гості говорливі,
Веселі, співочі,
Ніжно-буркотливі.

Не словами з нами,
Співами говорять:
Зранку аж до ночі
Мов у дзвони дзвонять.

         Пантелеймон Куліш

 

n 6.  Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна технологія «Мікрофон»

— Які почуття до природи викликав у тебе урок?

— Який цікавий факт ти сьогодні почув?

— Що тебе здивувало?

n 7.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Індивідуальне завдання для допитливих: знайти матеріал про користь березового й кленового соку.

 

Категорія: Природознавство 2 клас | Додав: uthitel (02.01.2014)
Переглядів: 4156 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: