Урок № 37. Погода навесні. Підвищення температури повітря - Природознавство 2 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 2 клас

Урок № 37. Погода навесні. Підвищення температури повітря

Урок № 37. Погода навесні. Підвищення температури повітря

Мета уроку: закріплювати знання учнів про взаємозв’язок між живою й неживою природою; розвивати емоційність дітей; поглиблювати знання учнів про зміни в природі навесні; виховувати любов до природи.

Очікувані результати: учні повинні пояснювати вплив висоти сонця на температуру повітря; учні повинні встановлювати зв’язок між висотою сонця, температурою повітря й змінами в живій природі.

Обладнання та матеріали: ілюстрації зими й весни (рослини, тварини, люди).                       
                                                                                                                                                        

Тип уроку: комбінований.

n 1.  Організаційний момент

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком       , кількість присутніх
на уроці       , відсутніх       .

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

n 2.  Перевірка домашнього завдання

2.1. «Фольклорна скарбничка».

У народі говорять: Високо і швидко пливуть у небі хмари — на гарну погоду.

Давайте подивимось у вікно та спрогнозуємо погоду на сьогодні.

— А що нам скажуть небесні «синоптики»?

2.2. «Синоптична хвилинка».

2.3. Природничий диктант. (Роздавальний матеріал.)

Учитель читає твердження, а учні ставлять у бланку для відповіді знак «+», якщо згодні, та «—», якщо не згодні з твердженням.

1. Вітер — явище живої природи.

2.  Вітер — це рух повітря горизонтально щодо поверхні землі­.

3. Вітер сприяє поширенню деяких видів рослин.

4. Якщо взимку дмуть сильні вітри й мало снігу — буде багатий урожай.

5. Завдяки вітрам люди можуть отримувати електроенергію.

6. Ураган, смерч, тайфун — руйнівні сили природи.

Ключ: −, +, +, −, +, +.

Вибіркова перевірка зошитів.

n 3.  Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності

Евристична бесіда за ілюстраціями

На дошці ілюстрації картин природи взимку й навесні — рослини, тварини, люди.

Завдання: порівняти зображення та зазначити, які зміни відбулись у живій природі.

— Які зміни в живій природі ви спостерігаєте навесні?

— Як ви гадаєте, чому відбуваються такі зміни?

Сьогодні ми визначимо причину цих змін.

n 4.  Вивчення нового матеріалу

4.1. Робота в парах з текстом «Весна прийшла». (Роздавальний матеріал.)

Завдання: підкреслити зміни навесні в неживій природі синім олівцем, а в живій природі — зеленим.

— Зачитайте, які слова чи фрази ви підкреслили синім олівцем.

— А тепер зачитайте те, що підкреслили зеленим олівцем.

— Від чого залежать зміни в живій природі? (Від висоти сонця, температури повітря.)

4.2. Робота з прислів’ями.

Завдання: поєднати відповідні частини прислів’їв та пояснити зміст складених прислів’їв.

На дошці записано:

◆ Весна — що дівчина: поїв та з двору.

◆ Весняна пора — не знаєш, коли заплаче, коли засміється.

◆ Весняний день — сіно в копиці.

◆ Вода на лузі — що ласкаве слово.

Ключ:

Весна — що дівчина: не знаєш, коли заплаче, коли засміється.

Весняна пора — поїв та з двору.

Весняний день — що ласкаве слово.

Вода на лузі — сіно в копиці.

4.3. Робота з підручником, с.       .

1) Читання ланцюжком.

2) Відповіді на запитання підручника.

n 5.  Узагальнення й закріплення знань

5.1.   Гра «Устав потрібне слово»

Гра може проводитись колективно, коли вчитель зачитує текст вголос. А може — у парах. У такому разі на парти роздаються картки.

Завдання: уставити необхідні за змістом слова.

Навесні природа                 від зимового сну. Поступово сходить            , та земля недовго лишається чорною та голою. Тільки-но теплішає, звідусіль починає пробиватися молода яскраво-зелена         , на деревах набухають            та згодом перетворюються на маленькі листочки. На водоймах швидко тане       . Весняне небо зазвичай                       ,                     , і по ньому швидко пливуть сніжно-білі хмаринки, схожі на тварин — лева, черепаху, різні предмети, навіть обличчя людей.

А згодом починається справжня краса. Усюди розпускаються квіти —              ,
                   ,               …

Звідусіль лунає спів та щебет              , які повернулися з далеких країв і тепер, здається, розповідають одне одному про свої пригоди.

5.2. Робота в зошитах з друкованою основою, с.   .

5.3. «Мікрофон».

— Чому так говорять: «Сонце гріє, сонце сяє — вся природа воскресає»?

Поясніть з наукової точки зору.

n 6.  Підбиття підсумків уроку

6.1. Прийом «Інтерв’ю».

— Яка робота на уроці була тобі більше до вподоби?

— Які твої почуття від уроку?

6.2. Читання вірша Івана Франка «Веснянки».

n 7.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Індивідуальне завдання: намалювати весну такою, як ви її уявляєте або бачите.

 

Категорія: Природознавство 2 клас | Додав: uthitel (01.01.2014)
Переглядів: 3503 | Рейтинг: 3.0/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: