Урок №2. Вплив Сонця на сезонні явища в природі - Природознавство 2 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 2 клас

Урок №2. Вплив Сонця на сезонні явища в природі

Урок №2. Вплив Сонця на сезонні явища в природі

Мета уроку: дати учням уявлення про Сонце як джерело світла й тепла; розвивати аналітико-синтетичну діяльність; виховувати інтерес до світу природи.

Очікувані результати: учні повинні знати, що більшість природних процесів відбувається завдяки впливу Сонця, а саме: під впливом сонячного тепла та напрямку променів відбуваються зміни пір року, змінюється температура повітря, а погода залежить від напрямку сонячних променів.

Обладнання та матеріали: фотографії явищ природи: річка влітку, річка під кригою, дощ, сніг, суха земля, калюжі.                                                                                                                               

Тип уроку: комбінований.

n 1.  Організаційний момент

n 2.  Перевірка домашнього завдання

2.1. «Гідрометцентр повідомляє». Визначення дати та погоди.

Учитель: «Гідрометцентр повідомляє: сьогодні     (учні називають дату); небо      (учні вказують стан неба);

температура повітря (учні відповідають)      , вітер       ».

2.2. Фронтальне опитування за запитаннями підручника.

2.3. Гра «Назви явище природи».

Перевірка знань сезонних явищ природи.

n 3.  Актуалізація опорних знань

3.1. Евристична бесіда.

— Чому природа міняє свій «одяг» протягом року?

— Чому іноді дощ змінюється снігом?

— Чому річки замерзають?

3.2. Відгадування загадок про Сонце.

◆ Удень у небі гуляє, а ввечері на землю сідає.

◆ Без дров, без огня, а світить і гріє щодня.

◆ Усі його люблять, усі його чекають,
    А хто подивиться — кожен скривиться.

◆ Що сходить без насіння?

◆ Гарне, добре, на всіх дивиться, а на себе дивитися не дозволяє.

◆ Весь вік по одній дорозі ходить, а назад не вертається.

Запитання до учнів:

— Які властивості Сонця описані в народних загадках? (Гріє, світить, сходить уранці, а ввечері сідає, яскраве, рухається в одному напрямку.)

n 4.  Вивчення нового матеріалу

4.1. Вплив Сонця на сезонні явища в природі.

1) Фронтальна бесіда.

— Що стається з росою, інеєм, калюжами, снігом, коли виходить Сонце?

— Чому це відбувається? Яка властивість Сонця простежу­ється?

— Що є головним джерелом тепла на Землі?

2) Розповідь учителя.

Сонце — єдина зоря в Сонячній системі. Земля та сім інших планет обертаються навколо Сонця. Крім них навколо Сонця обертаються комети, астероїди та інші дрібні об’єкти.

Сонце — це гігантська розпечена куля. Температура поверхні Сонця досягає 6000 °С. Уявляєте, як це багато?! Сонце дає тепло та світло всьому живому на Землі. Без Сонця на Землі панували би темрява й крижаний холод.

n  4.  Вивчення нового матеріалу

4.1.   Вплив Сонця на сезонні явища в природі

Сонце є головним джерелом тепла на Землі. Навесні воно розтоплює сніг, випаровує калюжі. Із ним пов’язана зміна пір року. Від нього залежить, холодним чи теплим буде день. Більшість інших джерел тепла так чи інакше пов’язані із Сонцем. Вугілля, нафта, газ зберігають у собі накопичене протягом мільйонів років тепло сонячних променів. Вітер також зобов’язаний своєю діяльністю променям Сонця.

4.2.   Для допитливих

— Чому, коли ви виходите з води, вам прохолодно?

(Явище випаровування супроводжується виділенням тепла, тому тіло людини після купання охолоджується.)

— Чому рано навесні, коли тане сніг, на вулиці прохолодно, незважаючи на ясні, сонячні дні?

(Танення снігу називають явищем плавлення, яке супроводжується поглинанням тепла з повітря. Тому в період танення снігу навесні завжди прохолодно.)

У народі говорять: коли вранці випала роса, то день буде теплим. Це тому, що відбувається випаровування, а явище конденсації супроводжується виділенням тепла в простір.

 

Фізкультхвилинка

n 5.  Узагальнення й закріплення знань

5.1. Бесіда, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.

Перегляд розміщених на дошці фотографій «парних» природних явищ.

— Чому відбуваються такі зміни?

— За яких умов дощ перетворюється на сніг?

— Чому лід розтає?

5.2. Індивідуальна робота в зошитах з друкованою основою, с.   .

5.3. Робота з картками. (Роздавальний матеріал.)

5.4. Інтерактивна технологія «Мікрофон».

— Яку роль відіграє Сонце в природі?

— Як Сонце впливає на природні явища?

n 6.  Підбиття підсумків уроку

Прийом «Інтерв’ю»

— Що на уроці запам’яталось найбільше?

— Про що ти хотів би розповісти своїм друзям?

n 7.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Підручник:                                                                                

Зошит:                                                                                          

Індивідуальне завдання: знайти в довідковій літературі відповідь на запитання: Чому іде сніг?

 

Категорія: Природознавство 2 клас | Додав: uthitel (09.09.2014)
Переглядів: 4659 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: