hyipazart.com
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 2 клас

Урок № 23. Підсумки осінніх спостережень

Урок № 23. Підсумки осінніх спостережень

Мета уроку: навчати учнів підводити підсумки спостережень за природою; розвивати спостережливість; виховувати інтерес і любов до природи.

Очікувані результати: учні повинні вміти підводити підсумки фенологічних спостережень: підраховувати кількість ясних і похмурих днів, визначати переважну силу вітру, опади; учні повинні наводити приклади змін у житті живої природи та зміни в житті й праці людей.

Обладнання та матеріали: таблиця спостережень за сонцем, календарі погоди, набір карток «Птахи», індивідуальні картки «Підсумки фенологічних спостережень».

Тип уроку: узагальнення знань.

n 1. Організаційний момент

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком   , кількість присутніх
на уроці   , відсутніх   .

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

n 2. Актуалізація знань учнів

«Літературна хвилинка»

Читання вірша С. Воробкевича «Осінь».

n 3. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Роз’яснення практичного значення підведення підсумків фенологічних спостережень.

— Діти, ми з вами проводили спостереження за природою протягом осені. Для чого ми це робили?

— Яке значення має для людей систематичне спостереження? Дізнаємось із сьогоднішнього уроку.

3.2. Підведення підсумків відповідей учнів, розповідь про роботу синоптиків, фенологів і метеорологів.

n 4. Підбиття підсумків осінніх спостережень

4.1. Робота в календарях погоди.

Заповнення таблиці «Підсумки осінніх спостережень».

Робота за планом:

1. Порівняння довжини тіні від гномона.

2. Статистична обробка даних таблиці.

3. Підведення підсумків роботи за запитаннями:

— Що впливало на сезонні зміни восени?

— Як змінилась довжина дня?

— Як змінилась температура повітря?

— Які зміни в неживій природі спричинили зміни в живій природі?

4.2. Узагальнення знань про рослинний і тваринний світ.

Фронтальна бесіда із записом відповідей у зошити або календарі погоди.

— Які перші ознаки осені в житті рослин?

— Коли ви помітили зміну кольору листя?

— Чи всі дерева скинули листя?

— Які рослини вдруге зацвіли у вересні та жовтні?

— У яких рослин на зиму залишаються плоди? Для кого це корисно?

— Чи бачили ви восени комах? Яких саме?

— Які пташки відлетіли в теплі краї? Виберіть перелітних пташок з набору карток.

— Які роботи відбувались на полях і в садах восени?

— Як змінився одяг людей?

4.3. Індивідуальна робота. Узагальнення й систематизація уявлень, понять.

Гра «Домалюй». (Роздавальні картки.)

4.4. Планування зимових спостережень.

Учитель записує на дошці план проведення зимових спостережень:

1. Заповнюйте таблицю «Спостереження за природою взимку» так само, як і попередню.

2. Вимірюйте тінь від гномона: щомісяця 21−23 числа. Заносьте дані до таблиці.

3. Спостереження за пташками.

Спостерігайте, які пташки прилітають до годівниць. Кожного дня поповнюйте годівниці крихтами хліба, насінням соняшника, кавуна, дині, підвішуйте на гілочки шматочки несолоного сала. Поспостерігайте, які гастрономічні смаки в різних пташок.

4. Спостереження за працею людей взимку.

n 5. Підбиття підсумків уроку

Гра «Інтерв’ю»

— Що, на вашу думку, було сьогодні на уроці найголовнішим?

— Якими враженнями від уроку ви поділитеся сьогодні з батьками?

— Які б прикметники ви дібрали до слова «урок», маючи на увазі сьогоднішній урок?

n 6. Домашнє завдання

1. Повторити вивчений матеріал.

2. Підготуватись до перевірної роботи.

3. Дібрати прикмети, загадки, вірші й пісні про зиму для наступних уроків.

 

Категорія: Природознавство 2 клас | Додав: uthitel (19.10.2017)
Переглядів: 81 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: