Урок №1. Явища природи. Календар погоди - Природознавство 2 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 2 клас

Урок №1. Явища природи. Календар погоди

Урок №1. Явища природи. Календар погоди

Мета уроку: ознайомити учнів з календарем погоди та умовними позначками; поглиблювати знання учнів про явища природи; формувати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; виховувати інтерес до спостережень за природою.

Очікувані результати: учні повинні знати природні явища, називати причину виникнення тих, що супроводжуються коливанням температури, розрізняти природні явища за порами року.

Обладнання та матеріали: схема на аркуші ватману «Сонечко природних явищ», фотографії явищ природи, маркери, розмальовки.                                                                                                 

Підготовча робота: чотирьом учням заздалегідь роздати невеличкі доповіді на тему «Явища природи» для розповіді на уроці.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

n 1.  Організаційний момент

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.3. Створення позитивного настрою.

Пролунав уже дзвінок, починається урок!
Посміхнися всім навколо:
Небу, сонцю, квітам, людям,
І тоді, обов’язково,
День тобі веселим буде!

n 2.  Мотивація навчальної діяльності 

Вступне слово вчителя

Шановні діти, у цьому навчальному році на уроках природознавства ми продовжимо вивчати природу рідного краю, будемо проводити досліди та робити висновки, дізнаватимемось про особливості природних об’єктів і явищ і, як завжди, розв’язуватимемо цікаві завдання і розроблятимемо проекти.

— А ви знаєте, що таке явища природи? Звідки вони беруться? Куди зникають? Як утворюється дощ? Чому сяє райдуга?

Давайте сьогодні поговоримо про природні явища.

n 3.  Актуалізація опорних знань

3.1. «Синоптична хвилинка».

— Яке сьогодні небо?

— Чи були зранку опади?

— Чи є сьогодні вітер?

— Що можна сказати про сьогоднішню погоду?

— Чи заглядає сонечко в наше віконечко?

3.2. Відгадування загадок про природні явища.

◆ Без рук, без ніг — вікна вибиває. (Град.)

◆ Крил не має, скрізь літає та ще й куряву здіймає. (Вітер.)

3.3. Фронтальна робота. Бесіда за казкою.

Прослухайте казку В. Сухомлинського «Дощик і грім». З неї ви дізнаєтесь, про природне явище, що часто супроводжує дощ.

Запитання до учнів:

— Про яке явище йдеться у казці?

— Чим воно характерне?

n 4.  Сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Виступи учнів-доповідачів про явища природи.

А чи знаєте ви, що деякі відгадки до загадок — це назви явищ природи? Зараз ваші однокласники прочитають про цікавинки у світі природних явищ.

4.2. Фронтальна робота. Метод «Асоціативний кущ».

Заповнення схеми «Сонечко природних явищ» за відповідями на запитання «Які я знаю природні явища?». Паралельно — перегляд фотографій названих явищ природи..

4.3.   Ознайомлення учнів з умовними позначеннями природних явищ у «Календарі погоди»

— Розгляньте вкладку «Календар погоди».

— Подумайте, які дані слід відзначати в ньому.

— Розгляньте таблицю. Що записується в першому стовпчику? У другому? У третьому?

— Подивіться, якими малюнками позначаються опади.

— Запишіть синоптичні дані на сьогодні.

4.4.   Робота з підручником

1.  Читання тексту параграфа ланцюжком.

2.  Перегляд ілюстрацій. Обговорення.

3.  Обговорення прочитаного.

►  Запитання до учнів

— Що нового дізнались про явища природи з тексту?

Фізкультхвилинка

n 5.  Узагальнення й закріплення знань

5.1. Фронтальна бесіда про вплив Сонця на явища природи.

— Завдяки чому зникає вода з калюж, розтають бурульки? (Завдяки впливу сонячного тепла.)

— А які ще природні явища відбуваються під впливом Сонця?

— Наведіть приклади природних явищ, що відбуваються під час зниження температури повітря.

5.2. Робота в зошитах з друкованою основою, с.   .

5.3. Робота в парах.

Завдання: розфарбувати або домалювати на картинках явища природи згідно із зображеною порою року. (Роздавальний матеріал.)

5.4. Обговорення робіт учнів.

n 6.  Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна технологія «Мікрофон»

— Що було сьогодні на уроці найцікавішим?

— Про що б розповіли друзям?

— Про що розповіли б дітям з дитячого садка?

n 7.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Підручник:                                                                                

Зошит:                                                                                          

 

Категорія: Природознавство 2 клас | Додав: uthitel (09.09.2014)
Переглядів: 3349 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: